بازاریابی و فروشکسب و کار

۷ روند بازاریابی دیجیتال در سال ۹۸

ایده های جالب دیجیتال مارکتینگ در دنیای نت

همانطور که قبلا درباره بازاریابی شبکه های اجتماعی سخن کردیم حتماً تا به الآن به این مورد برخورده‌اید که ایده تبلیغات و یا مارکتینگ شما پیش از این بارها اجرا شده اند و یا با وجود تلاش فراوان تغییر خاصی در سهم بازار شما ایجاد نشده باشد. یکی از اصلی ترین مواردی که برای ایجاد رشد و تغییر در هر کسب و کار نیاز است استفاده از تکنولوژی روز و امکانات جدید در بازاریابی است.

۱- واقعیت افزوده و ارزش افزوده

از دیگر ترندهای دنیای مارکتینگ، استفاده واقعیت افزوده و ارزش افزوده برای ادغام پیشنهاد به واقعیت خریدار است.

ایکیا، مایکل کورس و بسیاری از برندهای دیگر تجربه خرید لذت بخش توسط این سیستم را برای کاربران فراهم کرده اند.

واقعیت افزوده و ارزش افزوده
واقعیت افزوده و ارزش افزوده

۲- اتوماسیون مارکتینگ

استفاده از رایانامه ، پیامک و پوش نوتیفیکیشن هوشمند و شخصی‌سازی شده از مزیت‌های نسل آینده تبلیغات میباشد. حتما در هنگام استفاده و خرید پلتفرم‌های سی‌آر‌ام باید به این نکات دقت کرد.

۳- شخصی سازی محتوا

شخصی سازی اطلاعات سایت و اپلیکیشن یکی از موارد بدیهی در آینده وب خواهد بود. اینکه کاربر شیرازی و کاربر تهرانی در سایت شما اطلاعات و محتوای متناسب به سلیقه و محل جغرافیایی خود ببینند امری بدیهی در سالهای آینده خواهد بود.

شخصی سازی محتوا
شخصی سازی محتوا

۴- تجمیع اطلاعات مشتریان

تجمیع داده‌ها این امکان را به شما میدهد که بطور مثال زمانیکه یک کاربر تنها ایمیل خود را وارد می‌کند، سایر اطلاعات بصورت خودکار تکمیل شود و حتی شما به آمار خرید کاربر از سایتهای دیگر مانند بامیلو و تمایلات شخصی مشتریان آگاه می‌شوید و در نتیجه فرایند بازاریابی هوشمندانه‌تری خواهید داشت.

تجمیع اطلاعات مشتریان
تجمیع اطلاعات مشتریان

۵- هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا بازاریابان پیش بینی الگوهای احتمالی مشتریان خود را بر اساس اطلاعات مختلف جمع‌آوری کنند. با این اطلاعات، بازاریاب‌ها میتوانند چگونگی ارتباط بهتر با خریداران فعال خود را با استفاده از کانال‌های مختلف مانند ایمیل، تبلیغات آنلاین برنامه‌ریزی کنند.

هم‌چنین بخوانید :
راز موفقیت بیل گیتس با اجرای قانون 5 ساعت در هفته

صنایع مختلف مانند غذا و نوشیدنی، تجارت الکترونیک و زیبایی بهداشتی با از استفاده از AI بهترین زمان تحویل و انبار محصولات خود را پیش‌بینی می‌کنند. این کار با جمع‌آوری بیگ دیتا از منابع مختلف مانند آب و هوا، ترافیک و درجه حرارت انجام می شود.

هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ
هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ

۶- چت صوتی

یکی از اصلی‌ترین ترندهای آینده دنیای وب و بازاریابی، جستجوی صوتی خواهد بود و برندهای بزرگ در پی آن هستند که زودتر از رقبای خود در این زمینه موفق باشند.

استفاده کنندگان از این سیستم ۲ دسته از کاربران هستند:

  1. کاربرانی که جستجوی صوتی را به جستجوی متنی ترجیح میدهند، بطور مثال سرچ در هنگام رانندگانی
  2. کاربرانی که از طریق دستگاه‌هایی مانند هوم پاد، کورتانا و الکسای آمازون سرچ میکنند.

در نتیجه هم اکنون تیم بازاریابی و کانتنت مارکتینگ این شرکت‌ها در حال پیاده سازی دیتا براساس این نیاز و رفتار جدید کاربران هستند.

جستجوی صوتی
جستجوی صوتی

۷- چت هوشمند

برعکس بسیاری از شرکت‌ها که در پیش‌بینی خود وب سرویس‌های عظیم با هزاران فیلتر را پیش‌بینی کرده بودند، رفتار کاربران به سمت استفاده آسان‌تر و یا حتی استفاده از چت به جای جستجو میل پیدا کرده است و در نتیجه پیش‌بینی سوالات کاربران و پاسخگویی سریع و اتوماتیک نقش بسیار مهمی در آینده مارکتینگ در ایران خواهد داشت.

چت بات های هوشمند
چت بات های هوشمند

جمع بندی

بنابراین پس از ورود کاربر به سایت شما و دریافت اطلاعات دموگرافیک مانند سن، استان و جنسیت میبایست حتی صفحه اصلی سایت شما پیشنهادات شخصی سازی شده برای هر کاربر نمایش دهد.

منبع
jeffbullas
برچسب ها

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهل ÷ چهار =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن