سبک زندگی

جواب فعالیت و کاردرکلاس صفحه ۹۴ و ۹۵ ریاضی ششم ؛ با توضیح کامل

پاسخ سوال های کار در کلاس و فعالیت ها و حل تمرینات صفحه 94 و صفحه 95 ریاضی ششم دبستان

جواب ریاضی ششم صفحه ۹۴ و ۹۵ : پاسخ فعالیت ها و کار در کلاس صفحه 94 و 95 کتاب ریاضی ششم که مربوط به بخش حجم و جرم می باشد را می توانید در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا مشاهده نمایید.

مطلب پیشنهادی : جواب صفحه ۹۶ ریاضی ششم

جواب فعالیت و کار در کلاس صفحه ۹۴ و ۹۵ ریاضی ششم

توضیح صفحه 94 و 95 ریاضی ششم ابتدایی

در ویدیو زیر می توانید پاسخ فعالیت و کاردرکلاس صفحه 94 و 95 ریاضی ششم را با توضیح کامل مشاهده کنید و مشکلات خود را برطرف کنید. همچنین در ادامه مقاله نیز به این سوالات به صورت تصویری پاسخ داده شده است.


جواب فعالیت صفحه ۹۴ ریاضی ششم

۱. شکل رو به رو یک هرم و شکل زیر زیر گسترده آن است. اندازه ها را روی شکل کامل کنید و بر روی کاغذ، گسترده‌ی آن را بر حسب سانتی متر بکشید و از روی خط چین ها تا کنید.

جواب سوال اول فعالیت صفحه ۹۴ ریاضی ششم

از آنجایی که مثلث متساوی الاضلاع می باشد پس همه اندازه ها برابر با عدد ۶ می باشد.

کدام پاره خط ها کنار هم قرار می گیرند؟ آنها را با چسب نواری بچسبانید.

جواب سوال اول قسمت دوم فعالیت صفحه ۹۴ ریاضی ششم

۲. گسترده‌ی رو به رو را نیز مانند هرم قبلی بکشید و هرم دیگری بسازید. می توانید طول ضلع مثلث ها یا مربع را تغییر دهید.

پاسخ سوال دوم فعالیت صفحه ۹۴ ریاضی ششم

بله، اندازه ضلع های داخلی مربع را ۵ میگیرم و باقی ضلع ها را ۶ میگیریم.

۳. یکی از دانش آموزان گسترده‌ی مکعب و مکعب مستطیل را به شکل های زیر کشیده است. اندازه‌ی تمام ضلع ها را روی شکل کامل کنید و سطح های مساوی را هم رنگ کنید.
همه ضلع ها با هم برابر و ۴ سانتی متر هستند. همچنین همه سطح ها نیز با هم برابر و ۱۶ سانتی متر مربع هستند.

پاسخ سوال سوم قسمت اول فعالیت صفحه ۹۴ ریاضی ششم

سانتی متر مربع ۹۶ = (۴ × ۴) × ۶ = مساحت گسترده مکعب
سانتی متر مکعب ۶۴ = ۴ × ۴ × ۴ = حجم مکعب

پاسخ سوال سوم قسمت دوم فعالیت صفحه ۹۴ ریاضی ششم

سانتی متر مربع ۱۴۲ = [ (۵ × ۳) + (۳ × ۷) + (۷ × ۵) ] × ۲ = مساحت گسترده‌ی مکعب مستطیل

سانتی متر مکعب ۱۰۵ = ۳ × ۵ × ۷ = حجم مکعب مستطیل

۴. با کاغذ مستطیل شکلی مانند تصویر رو به رو یک استوانه ساخته ایم (‌عرض ها را به هم چسبانده ایم)‌. حدس بزنید اگر استوانه را از روی پاره خط نشان داده شده برش بزنیم، چه شکلی درست می شود؟ این کار را انجام دهید و شکل به دست آمده را بکشید. به شکل متوازی الاضلاع در می آید.

پاسخ کاردرکلاس صفحه ۹۵ ریاضی پایه ششم

۱- اشیایی مانند اشیای ردیف اول جدول پیدا کنید، آنها را در دست بگیرید و جدول را کامل کنید.

برای فهم بهتر درس حتما این تمرین خودتان انجام دهید و در صورتی که به مشکل برخورد کردید از جدول زیر کمک بگیرید.

جواب جدول صفحه ۹۵ کار کلاس ریاضی ششم

۲. کف یک استوانه، مکعب های واحد چیده ایم. شکل رو به رو تصویر آن را از بالا نشان می دهد. اگر در این استوانه ۵ لایه مکعب واحد بچینیم،‌ حجم استوانه تقریبا چند مکعب واحد می شود؟ چگونه می توانیم اندازه دقیق تری از حجم پیدا کنیم؟

جواب سوال دوم کار در کلاس صفحه ۹۵ ریاضی پایه ششم

۳. کف انباری را با کارتون هایی به شکل مکعب با ضلع یک متر مانند شکل رو به رو پر کرده ایم.

حل سوالات کاردرکلاس صفحه 95 ریاضی ششم ابتدایی

الف) مساحت کف انبار چقدر است؟
۴۰ = ۸ × ۵ متر مربع.
ب)‌ حجم کارتون ها چقدر است؟
باید طول × عرض × ارتفاع را محاسبه کنیم که می شود : ۴۰ = ۱×۸×۵ متر مکعب
پ) دو مقدار به دست آمده با هم چه تفاوتی دارند؟
در مقدار اول «مساحت» را حساب کردیم و در مقدار دوم «حجم» را محاسبه کردیم پس واحد های متفاوتی دارند.

حل فعالیت صفحه ۹۵ ریاضی ششم

برای مشاهده جواب فعالیت از تصویر زیر کمک بگیرید:

۱. با میله یا چوب های یک متری، مکعبی به حجم یک متر مکعب بسازید. چند میله استفاده کردید؟

پاسخ سوال های فعالیت صفحه ۹۵ ریاضی ششم

با توجه به تصویر بالا به راحتی می شود متوجه شد که ۱۲ میله استفاده شده است.

هر سطح این مکعب چند متر مربع است؟ ۱ = ۱ × ۱ متر مربع.

به نظر شما کولر آبی چه حجمی دارد؟ وقتی اضلاع آن یک باشد جواب می شود ۱ = ۱ × ۱ متر مکعب.

حجم کلاس خود را تخمین بزنید. ابتدا طول، عرض و ارتفاع کلاس خود را حدس بزنید سپس این سه مورد را در یکدیگر ضرب کنید. (واحد آن متر مکعب می باشد)

۲. چهار وسیله به شکل مکعب یا مکعب مستطیل پیدا کنید و حجم تقریبی آن ها را به دست آورید.

وسیلهکتاب ریاضیجعبه دستمال کاغذیقندکمد دیواری
اندازه‌ی حجم۵۲۰ = ۱ × ۲۰ × ۲۶به عهده شمابه عهده شمابه عهده شما
واحدسانتی متر مکعبسانتی متر مکعبمیلی متر مکعبمتر مکعب

همچنین بخوانید:
جواب تمرین صفحه ۹۲ و ۹۳ ریاضی ششم
و
جواب صفحه ۹۱ ریاضی ششم

✅ در این مقاله جواب سوال های صفحه ۹۴ و ۹۵ ریاضی ششم که شامل دو فعالیت و یک کار در کلاس بود را بررسی کردیم، در صورت وجود هرگونه سوال از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫78 دیدگاه ها

    1. سلام سایتتون عالی بود اما اونایی ک میگن سوال آخر رو کامل بکنین یکم تنبلی رو بزارید کنار یه متر بردارین اندازشون رو بگیرین عرض و ارتفاع و طول بعد بنویسن اونجا و بعدش ضربش کنین به همین راحتی به همین خوشمزگی

  1. عالی بود ای کاش نمینوشت (به عهده ی خودتون)من اول خودم مینویسم و میام در گوگل میزنم ببینم جواب هام درسته اونم همهش درست بود سایتتون عالیهههه واقعا عالیه ❤

      1. خیلی مسخره بود
        یعنی چی که به عهده شما مثلا داری جواب سوال ها رو میگی ها

  2. عالی بود من هر سایت دیگه رفتم متوجه نشدم و واضح نبود ولی اینجا عالی بود واضح و خوب شما یک میلیارد ستاره هم کم تان هست

  3. خیلی عالی 😚😚😍😍
    من اول خودم می نویسم و بعد میام اینجا جواب هارو نگاه میکنم بچه ها شما هم اول خودتون جواب هارو بنویسین بعد اینجا رو نگاه کنین تا در درس هاتون زرنگ باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − چهار =