سبک زندگی

جواب گفت و گو کنید صفحه ۱۲۵ تفکر هشتم 🧐 داستان تخیل یا …

پاسخ و جواب گفت و گو کنید صفحه ی 125 کتاب تفکر و سبک زندگی کلاس هشتم متوسطه اول در مورد فیلم کوتاه تخیل ، یا ...

جواب گفت و گو کنید صفحه ۱۲۵ تفکر هشتم در مورد داستان تخیل یا … ؛ امروز قصد داریم تا در این مقاله از بخش آموزش و پرورش ماگرتا به جواب و پاسخ های گفت و گو کنید صفحه ۱۲۵ درس تخیل و توهم کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هشتم دوره اول متوسطه در مورد فیلم کوتاه سراب تخیل یا … بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: جواب گفت و گو کنید صفحه 121 تفکر هشتم

جواب گفت و گو کنید تفکر هشتم صفحه 125 فیلم تخیل یا توهم
جواب گفت و گو کنید تفکر هشتم صفحه 125 فیلم تخیل یا توهم

جواب گفت و گو کنید صفحه 125 تفکر هشتم درس تخیل و توهم

در جواب گفت و گو کنید صفحه ی 125 کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هشتم متوسطه اول در مورد داستان فیلم کوتاه سراب تخیل ، یا … سوالاتی مطرح شده است که در زیر به پاسخ آنها می پردازیم.

سوال اول) چه وقایعی در فیلم اتفاق افتاد؟

پاسخ: در این فیلم کوتاه در یک بیابان فروشنده ای وجود دارد که لیموناد را به قیمت یک دلار میفروشد و سعی دارد آن را بخورد اما جلو خود را میگیرد و در ادامه در آن بیابان توهم می زند که یک دلار در هوا معلق است.

در ادامه یک فرد دیگر که آب بطری اش تمام شده است به آن فروشنده لیموناد میرسد و از او درخواست آب می کند، فروشند هم میگوید لیموناد خود را به قمیت یک دلار به فروش میرساند و آن فرد هزینه آن را پرداخت میکند.

بعد از آن فروشنده میرود تا لیموناد برای آن شخص بیاورد که خودش هم تشنه است و دلش آن لیموناد خنک را میخواهد، او هم خود را به توهم میزند که لیموناد را به آن فرد تشنه نزد.

فرد تشنه (مشتری) از هم ناراحت می شود و از شدت تشنگی به زمین و میافتد و فروشنده هم که میخواست آن لیموناد را بنوشد او را میبیند و بعد از کلنجار رفتن با خود یک لیوان لیموناد را به او میدهد.

اما فروشنده بعد از آن متوجه می شود که در تخیل بوده است و نه خبری از مشتری و نه خبری از آن یک دلار پول بوده است و لیموناد خود را هم در بیابان به هدر داده است.

سوال دوم) اگر شما بخواهید بر آنچه که فروشنده اتفاق افتاد نامی بگذارید، آن را چه می نامید؟

پاسخ: می توان آن را به نام های زیر عنوان گذاشت: کابوس در بیداری، توهم، خیال بافی، رویا پردازی

سوال سوم) فروشنده در حال تخیل بود یا توهم؟ چرا این طور فکر می کنید؟

پاسخ: به نظر میرسد که توهم بود، چرا که فروشنده خود را در یک موقعیت غیر واقعی فرض می کرد.

سوال چهارم) مشتری در این داستان نشانه چیست؟

پاسخ: طعمه ای برای شکار کردن باب میل فروشنده

سوال پنجم) شما چه مثال هایی برای تخیل و توهم می توانید بیان کنید؟

پاسخ: به عنوان مثال من تخیل این را دارم که در آینده به فردی موفق و با دانش تبدیل شوم و ابزارهای دیجیتالی بسیاری را اختراع کنم، درباره توهم هم می توان گفت که مثلا فردی بالای درخت برود و بگوید که من میخواهم مانند یک پرنده بال بزنم و پرواز کنم.

پاسخ دیگر: فرض کنید که ما یک خودرویی طراحی کنیم که بصورت خودکار موانع موجود در مسیر را براحتی عبور کند که سازنده ابتدا اینها در ذهن خود تخیل میکند.

سوال ششم) تفاوت و شباهت تخیل و توهم چیست؟

پاسخ:

شباهت: هر دو تصور موضوع غیر واقعی و ذهنی است.

تفاوت: در تخیل فعال، خیال پرداز، تلاش میکند تا به آرزوی خود برسد. در تخیل منفعل، هر چند تلاشی برای رسیدن به خیالات نیست ولی به هر صورت به صورت اجرايی خود را در آن فرض نمیکند. اما در توهم با اراده یا بی اراده، خود را در موقعیتی غیر واقعی فرض می کند که خطرناک است.

سوال هفتم) تخیل چه نقشی در زندگی انسان ها دارد؟ با مثال نظر خود را توضیح دهید.

پاسخ: تخیل منفعل انسان را از زندگی واقعی، رشد و تعالی، ارتباطات سالم اجتماعی و … باز می دارد. اما تخیل فعال باعث خیلی از اختراعات و پیشرفت ها و اکتشافات و امکانات رفاهی مختلف در زندگی انسان ها شده است.

سوال هشتم) از پایه اول تا کنون در چه درس هایی و چگونه از تخیل خود استفاده کرده اید؟

پاسخ: جواب این سوال باید خود شما دانش آموزان عزیز با توجه به تخیل خودتان در دوران تحصیلی خود گذرانده اید بدهید.

همچنین بخوانید: جواب گفت و گو کنید صفحه 112 تفکر هشتم درس واقعیت

در انتها امیدواریم که مقاله پاسخ و جواب های گفت و گو کنید درس تخیل یا توهم کتاب تفکر و سبک زندگی هشتم صفحه ی ۱۲۵ داستان فیلم کوتاه تخیل یا .. ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید. در آخر شما هم میتوانید جواب های دیگر خود را نیز در بخش دیدگاه با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !