سبک زندگیسلامت

ورزش پیلاتس ، جدال با عضلات ضعیف بدن

چگونه باعث ایجاد تمرکز و ارتباط بیشتر بین جسم و ذهن می شود؟

نیاز به ماهیچه های مرکزی قوی یکی از نیازهای اصلی بدن ما می باشد تا بتواند حرکات ما را پشتیبانی کند زیرا ماهیچه های مرکزی باعث استوار شدن لگن و استخوان پشتی می شود تا بهترین توازن ایجاد شود.ارتباط بین ذهن و بدن در این ورزش خیلی مهم است.

  • تجهیزات پیلاتس
    تجهیزات پیلاتس
  • تجهیزات پیلاتس
    تجهیزات پیلاتس
  • تجهیزات پیلاتس
    تجهیزات پیلاتس

تمرینات پیلاتس روی یک تشک و یا با استفاده از تجهیزات ویژه مانند Reformer انجام می شود. ژوزف پیلاتس در ابتدا بیش از 500 تمرین برای سیستم خود ابداع کرد که در آن 34 ورزش مورد استفاده قرار گرفتند. پیلاتس را می توان براساس یک یا یک گروه انجام داد. اگر بیماری دارید که ممکن است نیاز به توجه داشته باشد ، با مربی چک کنید که کلاس ها مناسب باشد کلاس ها با استفاده از دستگاه سطح بالاتری از توجه فردی ارایه می شوند ، اما معمولا گران تر هستند. به سه نوع پیلاتس استات و کنترل بدن و تعادل بدن دسته بندی می شود.

فواید ورزش پیلاتس

پیلاتس از این لحاظ مورد توجه قرار می گیرد که در بحث سلامت و آمادگی عمومی بدن، نسبت به تمریناتی رایج امروزه مانند تمرینات با وزنه فواید بیشتری دارد، به عنوان مثال در تمرینات پیلاتس می توان گفت کل عضلات بدن درگیر می شوند و به این صورت نیست که یک بخش زیاد تمرین داده شود و بخش دیگر بدن کم، یعنی می توان گفت پیلاتس بر تناسب اندام و تقویت کل بدن اثر دارد.

فواید ورزش پیلاتس
فواید ورزش پیلاتس

فعالیت جز به جز بدن

ورزش پیلاتس تمام اجزای بدن را به کار می گیرد و به نوعی یک ورزش مادر می باشد. بدن انسان هم برای همین منظور طراحی شده است.حرکت‌های ورزش پیلاتس بدن‌تان را برای چالش‌های فیزیکی که هرروزه پیش‌ِ‌رو دارید آماده می‌کنند.

افزایش انعطاف پذیری

انعطاف پذیری بدن را نیز افزایش می دهد زیرا بر کشیدگی و افزایش دامنه حرکت مفاصل تمرکز دارد، پس طول و کشش عضلات و نیز دامنه حرکت مفاصل افزایش پیدا می کنند.

ورزش پیلاتس و لاغری

گفته شده که ورزش پیلاتس با افزایش سرعت عضله سازی در کاهش وزن به شما کمک می‌کند. چون فعالیت عضله‌ها بیشتر می‌شود و به این ترتیب کالری بیشتری می‌سوزانید. بهترین کاری که می‌توانید برای لاغری انجام بدهید این است که تمرین‌های پیلاتس را با ۵ جلسه ورزش کاردیوی ۳۰ دقیقه‌ای در هفته ترکیب کنید.

ورزش پیلاتس برای کاهش وزن
ورزش پیلاتس برای کاهش وزن

پیلاتس علاوه بر عضله سازی، بدن‌تان را قوی می‌کند و شما را برای ورزش‌های شدید دیگری که کالری بیشتری می‌سوزانند آماده می‌کند. پیلاتس به افزایش اعتماد به نفس و کاهش سطح استرس کمک می‌کند که هر دوی‌ اینها برای کاهش وزن مفیدند.

اصلاح وضعیت بدن

طرز نشستن و ایستادنِ بد، مشکلات و دردهای زیادی هستند که تعداد بسیاری از مردم را آزار می‌دهد.پیلاتس به شما یاد می‌دهد که چه وضعیت و ساختاری برای هر حرکت و موقعیتی مناسب می باشد . اگر بدن‌تان را در موقعیت‌های درستی قرار بدهید و جهت‌گیری و هماهنگی اجزایش را تنظیم کنید، قوی‌تر می‌شوید و می‌توانید احتمال صدمه‌هایی که ممکن است به خاطر استفاده‌ی زیاد از یک اندام به وجود بیایند را کاهش ‌بدهید.

  • اصلاح وضعیت بدن
    اصلاح وضعیت بدن
  • اصلاح وضعیت بدن
    اصلاح وضعیت بدن
  • اصلاح وضعیت بدن
    اصلاح وضعیت بدن

مضرات ورزش پیلاتس

اگر حرکات پیلاتس زیر نظر مربی انجام نشود خطرات و مصدومیت های زیر را به وجود می آورد :

  • آسیب دیدگی مفاصل
مضرات ورزش پیلاتس
مضرات ورزش پیلاتس
  • گرفتگی و اسپاسم عضلات
مضرات ورزش پیلاتس
مضرات ورزش پیلاتس
  • روی هم افتادن رباط ها
مضرات ورزش پیلاتس
مضرات ورزش پیلاتس
  • کشیدگی عضلات
مضرات ورزش پیلاتس
مضرات ورزش پیلاتس

پیلاتس بانوان

پیلاتس قطعا بهترین فعالیت ورزشی به منظور تناسب اندام می باشد زیرا در حالی که عضلات را تقویت کرده و فرم می دهد ، باعث حجیم شدن آن ها نمی شود. در واقع این هدف اکثر خانم ها در ورزش می باشد. زیرا بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند که تمرین‌های وزنه آن‌ها را حجیم یا مردانه می کند، در حالی که صحت ندارد. اگر هنوز از تمرین با وزنه ترس دارید پیلاتس می‌تواند یک شروع بزرگ برای شما باشد.

هم‌چنین بخوانید :
شربت کتوتیفن ، درمان حساسیت و پیشگیری از آسم

چطور پیلاتس را شروع کنیم؟

کلاس

راه‌های زیادی برای یاد گرفتن ورزش پیلاتس وجود دارد. اگر از کلاس استفاده کنید، ورزش را اصولی یاد می‌گیرید و دوره‌ها را راحت‌تر دنبال می‌کنید. تازه یک مربی خوب و کارکُشته هم دارید که اگر جایی به مشکل برخوردید یا به راهنمایی احتیاج داشتید، می‌توانید از او کمک بگیرید.

مربی خصوصی

می‌توانید یک مربی خصوصی داشته باشید تا در خانه یا هر جای دیگری به شما آموزش بدهد که البته کمی گران تمام می‌شود.‌ قطعا هزینه‌ی یک کلاس خصوصی خیلی بیشتری از کلاس‌های گروهی است.‌

خودتان مربی خودتان شوید

فیلم و کتاب آموزشی در مغازه‌ها و اینترنت وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. یکی از فواید استفاده از فیلم و کتاب این است که می‌توانید در خانه یا هر جای دیگر و حتی روزهای تعطیل هم پیلاتس کار کنید. هر وقت دوست داشتید می‌توانید تمرین کنید و هر وقت به مشکلی برخوردید خودتان ایراد کارتان را برطرف کنید.

نیکولا می‌گوید: «خوب کار کنید و یادتان باشد که ورزش برای هر روز هفته است؛ نه فقط برای تعطیلات.»

حرکات ورزش پیلاتس

ورزش پیلاتس شامل حرکات قدرتی می شود که نشان داده می تواند باعث کاهش درد کمر، پایین آمدن چربی بدن، بهبود انعطاف و حتی حمایت از سلامت ذهنی شود. در تمریناتی که امروز به شما آموزش می دهیم از وزن بدن خود برای تقویت عضلات و تثبیت مفاصل استفاده می کنید.

دایره پا
Leg Circle – دایره پا

Leg Circle – دایره پا

  • دست‌هایتان را به پهلو دراز کنید و دست‌هایتان را پایین بکشید.
  • زانوی چپ خود را خم کنید و پای چپ خود را روی زمین بگذارید.
  •  پای راست خود را طوری گسترش دهید که عمود بر زمین قرار گیرد.
  • پای راست خود را به سمت راست دایره بکشید و به سمت پایین حرکت کنید و به موقعیت آغازین خود برگردید. 
  • دایره را تا جایی که می‌توانید بزرگ کنید در حالی که هنوزهم کف دست تان را روی زمین نگه دارید.
  • دایره رو معکوس کنید.
  • تمام این حرکات را یک روی پا کامل کنید، و سپس روی دیگری تکرار کنید.
حرکت صد
The One Hundred – صد

The One Hundred – صد

  • دراز بکشید.
  • هر دو پا را به طرف سقف بلند کنید و در نیمه راه آن را پایین بیاورید تا آن‌ها در یک زاویه باشند.
  • در حالی که دست‌هایتان را به سمت بالا در کنار بدن خود قرار دهید، کف دست‌هایتان را پایین بیاورید.
  • بازوهای خود را بالا و پایین بکشید و به مدت ۵ ثانیه دم و باز دم کنید.
  • این الگوی تنفسی را ۱۰ بار در همین موقعیت تکرار کنید.
کشش تک پا
Single Leg Stretch – کشش تک پا

Single Leg Stretch – کشش تک پا

  • دراز بکشید.
  • هر دو زانو را به سمت سینه به حرکت در بیاورید ، دست ها باید روی ساق پا باشد و سر روی زمین نباشد.
Criss Cross – کریس کراس

Criss Cross – کریس کراس

  • دراز بکشید  و هر دو زانو را به سمت سینه خود بیاورید.
  • دست‌هایتان را پشت سر بگذارید و آرنج تان را پهن نگه دارید. سرتان را بالا بگیرید.
  • وقتی پای چپ خود را دراز می‌کنید ، شانه چپ خود را به سمت زانوی راست خود بیاورید.سپس شانه راست خود را به سمت زانوی چپ خود بیاورید.
Double Leg Stretch – کشش دو پا

Double Leg Stretch – کشش دو پا

  • دراز بکشید و هر دو زانو را در حالی که سرتان بالاس و دستانتان روی زانوها می باشد به طرف سینه خم کنید.
  • همان طور که دست ها را به سمت سینه هات باز می‌کنی، دست ها را حلقه بزنید.
Scissor Kick – ضربه قیچی

Scissor Kick – ضربه قیچی

  • پای راست خود را بالا ببرید تا جایی که عمود بر کف باشد.
  • دستان خود را پشت پای راست خود بکشید، آن را به سمت چهره خود بکشید، و سر خود را بچرخانید.
  • همین حرکت را برای پای دیگر نیز انجام دهید.
Teaser – تیزر

Teaser – تیزر

  • دراز بکشید و زانوهایتان را روی باسن خم کنید و پاهای خود را از روی تشک بلند کنید.
  • پاهایتان را به سمت بالا دراز کنید و سر و شانه خود را از روی تشک بلند کنید.سعی کنید شکل V را با بالاتنه و ران خود ایجاد کنید.
  • پنج ثانیه نفس خود را نگه دارید و سپس دوباره همین حرکت را انجام دهید.
Pendulum – پاندول

Pendulum – پاندول

  • زانوهایتان را خم کنید و پاهای خود را از روی تشک بلند کنید.
  • هر دو زانو به سمت راست متمایل می‌شوند و قسمت پایین شما را روی زمین نگه می‌دارند.
  • به موقعیت شروع برگردید، و سپس آن طرف را تکرار کنید.
Plank Leg Lift – پلانک بلند کردن پا

Plank Leg Lift – پلانک بلند کردن پا

  • حالت شنا را بگیرید و دستان خود را تا جایی که می شود صاف کنید.
  • به نوبت پاها را تا جایی که به صورت یک خط مستقیم شود بالا بیاورید.
Plank Rock – پلانک راک

Plank Rock – پلانک راک

  • همانند حرکت قبل حالت شنا را بگیرید اما اینبار روی انگشتان پای خود بدن را به جلو و عقب هدایت کنید.
Slow Motion Mountain Climber – حرکت آهسته کوه متحرک

Slow Motion Mountain Climber – حرکت آهسته کوه متحرک

  • با دستان خود را مستقیما زیر شانه های خود بکشید.
  • در یک زمان یک زانو را به سمت سینه خود بکشید و سپس زانوی دیگر را امتحان کنید.
Hip Dip – دیپ کفل

Hip Dip – دیپ کفل

  • با دست‌راست خود به طور مستقیم زیر شانه راست خود و پای چپ و راست خود را راست کنید.
  • پهلوی خود را به سمت زمین فرود بیاورید و سپس آن‌ را بلند کنید.
  • برای هر سمت این حرکت را 10 بار انجام دهید.

شما چه نظری در مورد پیلاتس دارید ؟ آیا ورزش پیلاتس تاثیری در سلامت جسمانی و ذهنی دارد ؟

لطفا به این نوشته امتیاز دهید !
برچسب ها

موسوی

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا