سبک زندگی

جواب سوالات نگارش درس هفدهم ۱۷ کلاس چهارم ، مدرسه هوشمند

گام به گام نگارش درس 17 مدرسه هوشمند کلاس چهارم : جواب سوال های صفحه 103 - 104 - 106 - 107 و نگارش 109

پاسخ سوال های درس هفدهم 17 نگارش کلاس چهارم درس مدرسه هوشمند که شامل بخش های املا و واژه آموزی صفحه ۱۰۳ و ۱۰۴ ، هنر و سرگرمی صفحه ۱۰۶ ، درک متن صفحه ۱۰۷ و نگارش صفحه ۱۰۹ می باشد را می توانید در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا مطالعه نمایید.

مطلب پیشنهادی : جواب نگارش درس ۱۶ کلاس چهارم

حل نگارش درس هفدهم ۱۷ کلاس چهارم

جواب نگارش درس هفدهم کلاس چهارم ، املا و واژه آموزی صفحه ۱۰۳

۱- برای هر یک از شکل های صدای «س» دو کلمه از متن درس پیدا کنید و بنویسید.

مدرسه – عکس
مثل – ثابت
صورت – تصاویر

۲- از روی بند پنجم درس با خط خوانا و زیبا بنویسید و زیر کلمه هایی که برای اولین بار با آن رو به رو شده اید، خط بکشید.

بنفشه به مهتاب گفت: «روی تخته‌‌ی هوشمند، می توانی هر چیزی را به هر رنگی که دوست داری، نقاشی کنی. با پرگار هوشمند، می توانی دایره رسم کنی یا با نقاله‌ی هوشمند، زاویه ها را اندازه گیری کنی؛ درست مثل پرگار و نقاله و خط کش واقعی».

۳- با اضافه کردن اجزای زیر به کلمه‌ی مناسب، کلمه های جدید بسازید.

پاسخ سوال سوم واژه آموزی صفحه ۱۰۳ نگارش کلاس چهارم

پاسخ املا صفحه ۱۰۴ درس ۱۷ نگارش چهارم

۱- ابتدا حرف دوم هر کلمه را مشخص کنید؛ سپس با کنار هم قرار دادن آنها کلمه ای بسازید.

عکس ، فاصله ، قرار ، حتی ، حاضر ، بعد
کتابخانه ، شبیه ، تازه ، براق ، حیاط
کارت اعتباری

مهتاب ، دوست ، مشغول ، لمس
صندوق ، صدای معلم
هوشمند

۲- الف) پنج جمله از متن درس را که به نظر شما ارزش املایی دارند، انتخاب کنید.

۱) جمله اول برای نگارش درس هفدهم کلاس چهارم : مهتاب خود را معرفی کرد.

۲) بنفشه گفت باید کف دستت را روی آن بگذاری تا معلوم شود امروز در کلاس حاضری.

۳) مهتاب با کنجکاوی و پرس و جو فهمید که آن، تخته هوشمند است.

۴) معلم پس از سلام و احوال پرسی، مهتاب را به بچه ها معرفی کرد.

۵) فناوری و پیشرفت های علمی، هر بیننده و شنونده را شگفت زده می کند.

ب) در گروه های دو نفره قرار بگیرید.

پ) از جمله های انتخابی خود به هم گروه تان املا بگویید.

جواب هنر و سرگرمی صفحه ۱۰۶ درس مدرسه هوشمند نگارش چهارم

۱- از روی سرمشق زیر، خوش خط و زیبا بنویسید.

کودکی گفت من چکار کنم
تا به آن کار افتخار کنم

گفتمش علم و معرفت آموز
تا شب محنت تو گردد روز

۲- هر دسته از کلمه ها را از کوچک به بزرگ مرتب کنید.

گام به گام سوال دوم هنر و سرگرمی صفحه ۱۰۶ نگارش کلاس چهارم

کلاس – حیاط – مدرسه
کوچه – خیابان – شهر
برگ – شاخه – درخت
ثانیه – دقیقه – ساعت

حل درک متن صفحه ۱۰۷ نگارش درس هفدهم کلاس چهارم

با توجه به متن درس «مدرس هوشمند»، ترتیب رویداد های زیر را شماره گذاری کنید.

۵- آن روز بچه ها به کمک نرم افزار آموزشی، تمرین های درس را انجام دادند. آنها از کتابخانه و آزمایشگاه مجازی هم استفاده کردند.

۲- وقتی وارد حیاط مدرسه شد، صدای شادی بچه ها او را به یاد دوستانش انداخت.

۴- رایانه ای روی میز معلم بود و چیزی هم از سقف به تخته‌ی سفید جلوی کلاس نور می تاباند.

۳- جلوی در کلاس، روی دیوار صفحه ای رنگی، شبیه گوشی های همراه لمسی بود که بچه ها دستشان را روی آن قرار می دادند و بعد وارد کلاس می شدند.

۱- مهتاب پس از بیرون آمدن از خانه، نفس عمیقی کشید و از هوای دلنشین بهاری لذت برد.

پاسخ کتاب خوانی صفحه ۱۰۸

یک کتاب داستان در کلاس بخوانید و مانند فعالیت صفحه‌ی قبل، رویدادهای آن را به ترتیب بنویسید.

پاسخ این سوال از نگارش درس هفدهم کلاس چهارم به عهده دانش آموز می باشد.

جواب نگارش صفحه صفحه ۱۰۹ نگارش درس مدرسه هوشمند

انشایی بنویسید که پنج بند داشته باشد. موضوع انشا «ایران، وطن من» است. ابتدا بند مقدمه را بنویسید. سپس برای موضوع کلی «ایران، وطن من» سه موضوع کوچک تر بنویسید تا موضوع هر یک از سه بند بعدی متن باشند. در پایان بند نتیجه گیری را بنویسید.

موضوع هر بند را بنویسید.

بند دوم : تاریخچه ایران
بند سوم : پرچم ایران
بند چهارم : مکان های زیارتی و سیاحتی

مقدمه

در این انشا میخواهم از زیبایی ها ، افتخارات ، پرچم کشورم ایران برای شما سخن بگویم . ایران من ، جایی که عاشقانه آن را دوست دارم.

بند دوم ، سوم و چهارم انشا :

من در کشور ایران زندگی می کنم. ایران کشوری زیبا و بزرگ است. تاریخچه ی کشورم بسیار درخشان و طولانی است.

کشور بزرگ ما دارای پرچمی سه رنگ است که نشانه ی استقلال و آزادی مردم ماست و همیشه همراه با سرودی شور انگیز به اهتزاز در میآید.

ایران دارای مکان های زیارتی و سیاحتی زیادی است که سالانه بسیاری از مسافران را از جای جای جهان به سمت خود می کشاند. مثل شهر زیارتی مشهد یا قم و شهرهای سیاحتی و گردشگری اصفهان ، شیراز، گیلان که نام بردن تک تک آن ها و ذکر مکان های دیدنی و تاریخچه ی آن ها طوماری بلند بالا می خواهد.

نتیجه گیری

وقتی از ایران سخن میگویم احساس میکنم هرگز جایی را در جهان چنین عاشقانه دوست نخواهم داشت ، در این جاست که با خود فریاد می زنم وطنم پاره تنم ای زادگاهِ میهنم بر خاکِ تو بوسه می زنم.

✅ در این مقاله نگارش درس هفدهم کلاس چهارم که مربوط به درس مدرسه هوشمند بود را بررسی کردیم، برای مشاهده جواب سایر درس های کافیست نام درس را به همراه عبارت ماگرتا در انتهای آن در گوگل جست و جو کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫342 دیدگاه ها

  1. عالی بود😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😘😍😍😍😍😍😍😍😍😍😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😪😘😪😪😘😘😘😘😘😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😙😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗😗

    1. خیلی خیلی خوبه عالی عاشقشم 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌷🌷⚘🌼🌼💟💟💟💟💟💌💌💌💌💗💗💗💝💝💖💓💓💞💞💕💕❣❣❣❤❤🧡🤍🤍🤍🖤🖤🤎🤎🤎💜💜💜💙💙💚💛💛💛💛💛💫💫💫👌🏻👌🏻👌🏻👍🏻

      1. سلام ممنون از شما خیلی خیلی خوب بود🍓🍓🍓🍓🍭🍭🍭🙏🙏🏻🙏🏻🙏🏻
        سپاس از لطف شما عزیزان 🎁🎁🎁🎁🍬🍬💖💖💖💖🫐

  2. کسایی ک انتظار دارن صفحه هایی ک ب عهده خود دانش اموز هس رو بزاره اونا خیلی پرو هستن
    ی ذره خودتون زحمت بکشید بد نیستا ی وقت خسته نشید
    بدشم کسایی ک میگن کاش مدرسه ها حضوری نشه
    ی سوال شما الان مدرسه نمیرید؟
    ب خدا ک از تنبل هم شماها گذشتین

      1. شوکا، ازتون خیلی خیلی ممنونم💜💜💜💜💜💙💙💙💙💙💙💚💚💚💚💚💚💛💛💛💛💛💛🧡🧡🧡🧡🧡❤❤❤❤❤🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🤎🤎🤎🤎🤎💗💗💗💗💓💗

    1. سلام من کلاس چهارم هستم
      اسمم پارمیس هست
      از ماگرتا هم ممنونم
      درسته این تنبلیه
      ولی بهتره که کاری به کار کسی نداشته باشیم🐞🐞🐞🐞🐞دختر کفشدوزکی//////

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 13 =