اخبارخبر ویژه
موضوعات داغ

تعطیلی تمامی مدارس استان تهران به جز دو شهرستان تا پایان هفته!

مدارس استان تهران به جز دو شهرستان دماوند و فیروزکوه تا آخر هفته آتی تعطیل می باشند!

تمامی مدارس استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه تا پایان هفته تعطیل شدند : انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در پی تداوم آلودگی هوا در تهران و شهرستان‌های استان تهران، اظهار کرد: بر اساس مصوبه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، کلیه مقاطع تحصیلی مدارس استان تهران به جز مدارس فیروزکوه و دماوند تا پایان هفته تعطیل شدند.

طبق تصمیم استانداری تهران تمامی مقاطع تحصیلی تهران تا ۳ روز آینده تعطیل شد. دانشگاه ها تعطیل نیستند.

آیا مدارس تهران فردا و پس فردا شنبه و یکشنبه تعطیل است؟

به گزارش ماگرتا به نقل از فرارو، محمد تقی‌زاده با اشاره به شرایط پایدار جوی و تشدید آلودگی هوای تهران اظهار کرد: کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیماتی برای روزهای آتی در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تمام مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در استان تهران به جزء شهرستانهای فیروزکوه، دماوند از روز دوشنبه دو تا چهارشنبه 4 دی، تا پایان هفته تعطیل خواهند بود.

به گفته تقی‌زاده، دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان تهران روزهای آینده دایر خواهند بود.

معاون عمرانی استانداری تهران همچنین به توقف فعالیت معادن شن و ماسه تا اطلاع ثانوی تاکید کرد و گفت: طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا می‌شود و پلیس راهور نیز با خودروهای دودزا برخورد می‌کند؛ کامیون‌ها حق تردد در شهر را ندارند.

شاخص آلودگی تهران

محسنی بندپی گفت: با توجه به اینکه کیفیت هوای تهران برای همه گروه ها ناسالم نیست به همین منظور تصمیم گرفته شده فعلا تعطیلی دانشگاه ها و ادارات را در دستور کار قرار ندهیم.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی افزایش غلظت آلودگی های هوای تهران در روزهای آینده، فردا جلسه ای در هیات دولت برای بررسی جامع این موضوع و تصمیم گیری های مورد نیاز برای محدودیت های احتمالی برگزار می شود.

شاخص هم اکنون کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۴۴(ناسالم برای گروه های حساس از جمله بیماران قلبی، عروقی، کودکان و زنان باردار) قرار دارد.

در روز گذشته(شنبه) نیز شاخص بر روی عدد ۱۱۲ قرار گرفت.

از ابتدای سال جاری تاکنون هوای پایتخت ۴ روز ناسالم برای همه گروه ها، ۵۴ روز ناسالم برای گروه های حساس، ۱۹۴ روز سالم و ۲۵ روز پاک را تجربه کرده است.

آلودگی هوای تهران

به‌جز طالقان و بخش آسارا؛
دانشگاه‌ها و مدارس استان البرز دوشنبه تعطیل است
معاون عمرانی استانداری البرز گفت: مراکز آموزشی و مدارس استان به‌جز طالقان و بخش آسارا در تمامی مقاطع فردا، دوشنبه تعطیل است.

علی درویش پور در جلسه کمیته اضطرار استان اظهار کرد: به علت تداوم آلودگی هوا تمامی کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها، مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و همه مدارس البرز به جز بخش آسارا و شهرستان طالقان روز دوشنبه دوم دی ماه تعطیل است.

وی گفت: در حال حاضر با افزایش غلظت آلاینده‌ها شاخص آلودگی هوا برای تمامی گروه‌ها ناسالم است.

معاون عمرانی استانداری البرز تاکید کرد: با نظارت و کنترل شهرداری‌ها، زباله سوزه‌ای غیرمجاز به‌طور جد پیگیری و ممانعت شود.

درویش پور عنوان کرد: شهرداری شهر کرج نسبت به عدم ترد اتوبوس‌های درون شهری دود زا اقدام کند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید با بسیج تمامی ظرفیت‌ها از هر عاملی که در سطح شهر موجب آلودگی می‌شود، جلوگیری کنند.

معاون عمرانی استانداری البرز گفت: واحدهای شن و ماسه به‌طور موقت برای فردا هیچ‌گونه فعالیتی نداشته باشند.

درویش پور همچنین افزود: سازمان محیط زیست استان نسبت به مصرف سوخت نیروگاه‌ها کنترل و نظارت مستمر داشته باشد.

وی تاکید کرد: محدودیت تردد خودروهای سنگین و ممنوعیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح استان به‌ویژه در شهرهای کرج، فردیس، نظر آباد و اشتهارد توسط پلیس راهور اعمال شود.

معاون عمرانی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان با ارائه برنامه‌های آموزشی در مورد آگاه سازی شهروندان اقدامات لازم را اتخاذ کند.
درویش پور تصریح کرد: مجموعه‌های ورزشی در فضای باز هیچ گونه فعالتی نداشته باشند و در فضاهای رو بسته نیز فعالیت‌های ورزشی به حداقل برسد.

وی عنوان کرد: تمامی مراکز آموزشی آزاد، اعم از آموزشگاه‌های زبان و مهدهای قرآن باید برای فردا تعطیل باشند.

مشکل افزایش آلاینده‌ ها و آلودگی هوا کجاست ؟

کارشناسان معتقدند که یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش آلاینده‌ها و آلودگی هوا، فرسودگی ناوگان حمل ونقل عمومی است. البته بسیاری از کشور‌ها برای حل این مشکل از وسایل نقلیه برقی و هیبریدی استفاده می‌کنند. اما با وجود تحریم‌ها، آیا نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با خودروساز‌های داخلی امکان پذیر است؟

تیرماه امسال بود که شورای عالی محیط زیست به ریاست حسن روحانی برگزار و مقرر شد که برای کنترل آلودگی هوا، دستگاه‌های ذیربط برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر‌ها بویژه تاکسیرانی و جایگزینی موتورسیکلت‌های انژکتوری به جای موتور‌های کاربراتوری برنامه ریزی و اقدام شود.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور هم ابتدای تابستان امسال، گفت که ” اکنون در کشور ۱۵۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده داریم که تا سال آینده به ۱۹۲ هزار دستگاه می‌رسد و اگر اقدامی صورت نگیرد؛ این تعداد تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴۰ هزار تاکسی فرسوده خواهد رسید. “

مدیرعامل ایران خودرو هم به دنبال مصوبه شورای عالی محیط زیست، اواخر مهرماه گفته بود که ۵۰۰ خودرو آماده تحویل به تاکسی‌داران است و ۲۵۰ دستگاه ون و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس آرین نیز آماده تحویل است. “، با این وجود ایران خودرو در ۸ ماه موفق شده تا کمتر از هزار دستگاه خودرو را در ناوگان حمل و نقل نوسازی کند، که تقریباً یک صد و پنجاهم نیاز کشور است.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =