اخباراقتصادی

قیمت خودرو در سال ۹۹ ارزانتر می‌شود یا گران؟

پیش بینی قیمت خودرو در سال 99 ؛ سرنوشت این آشفته بازار ماشین چه خواهد شد؟

بازار خودرو در کنار ارز ، بورس و مسکن یکی از بازارهای جذاب سرمایه گذاری در ایران است. پیش بینی قیمت خودرو در سال 99 کار آسانی نیست و عوامل زیادی را باید در نظر گرفت.

بازار خودرو در کنار ارز ، بورس و مسکن یکی از بازارهای جذاب سرمایه گذاری در ایران است. با گذشت سالها ثابت شده است که در صورت رکود بازار ، قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت.

این بازار به دلیل حساسیت به اخبار مختلف ، آمادگی لازم برای مقاومت در برابر افزایش قیمت ها را ندارد. اگر این تحریک پذیری بالای قیمت خودرو را در کنار شرایط آشفته بازار در نظر بگیریم ، متوجه می شویم که پیش بینی قیمت خودرو در سال ۹۹ کار آسانی نیست و باید عوامل زیادی را در نظر گرفت.

عوامل موثر بر قیمت خودرو در سال ۹۹

برای درک بهتر روند قیمت خودرو در سال 1399 ، بهتر است ببینیم چه پارامترهایی در قیمت خودروها تاثیر دارد؟ می توان گفت بسیاری از پارامترهای قابل مشاهده و پنهان وجود دارد که برخی از آنها متاسفیم که به آنها اشاره کردیم اما مهمترین پارامترهایی که بر قیمت خودرو که قابل کنترل است تأثیر می گذارد:

  1. قیمت ورق گالوانیزه
  2. قیمت دلار
  3. تقاضا
  4. تحریم‌ها و کاهش مناسبات اقتصادی با تولیدکنندگان قطعات خودرو

همچنین بخوانید : علائم خرابی سنسور اکسیژن ماشین

پیش بینی قیمت خودرو در سال ۹۹
پیش بینی قیمت خودرو در سال ۹۹

در خاتمه ، با توجه به کاهش احتمالی کیفیت و قیمت بالای خودرو ، هنوز فرض بر این است که در بازار 99 تقاضای مرده بیشتر از تقاضای واقعی و زنده است ، بنابراین فقط در صورت رفع تحریم ها و شرایط روابط با شرکای خارجی می توان گفت که تقاضای واقعی بازار نیز بهبود خواهد یافت ، که البته بسیار بعید است؛ اما پیش بینی می شود سناریوی احتمالی بازار خودرو در سال 99 ، مشابه روند بازار دلار افزایش یابد.

در یک مقایسه تجربی می توان گفت که بازار ارز در 4 ماه گذشته 32 درصد رشد داشته است ، یعنی از آبان تا هفته اول اسفند و در همان دوره ، قیمت در بازار ملی خودرو، 64 درصد افزایش یافته است.

این مقایسه سطحی نشان می دهد که با رشد بازار دلار تا حدی ، بازار خودرو دو برابر شده است.

اما باید در نظر داشته باشید که برای بازار دلار ، رکود اقتصادی ممکن است معنای مشخصی نداشته باشد ، اما بازار خودرو و به موازات آن ، طبق پیش بینی های قیمت آهن و فولاد ، پس از صعود در سه ماه اول سال 99 ، احتمالاً ركود اقتصادی دیگری در سال 99 در مقابل آنها خواهد بود. ا
از طرف دیگر اگر روند قیمت ورق خودرو را در نظر بگیریم ، به دلیل شیب افزایش بیش از حد قیمت ورق در شش ماه گذشته ، در سال جدید امکان تعدیل نزولی و ثبات قیمت وجود دارد ، از طرف دیگر ، کاهش قیمت آن در قیمت خودرو بعید نیست به شرط آنکه قیمت ورق ها همچنان در حال سقوط باشد.

نظر شما درباره قیمت خودرو ها در بازار و در کارخانه چگونه است؟ آیا واقعا افزایش قیمت ها حباب خواهد بود؟ نظرتان را در قسمت پایین، دیدگاه بیان کنید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + دو =