اخبارورزشی

بیوگرافی مارک ویلموتس سکان دار جدید تیم ملی فوتبال ایران

مارک ویلموتس مربیگری با چاشنی سیاست

مارک روبر ویلموتس بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل بلژیک است که اولین بازی ملی‌اش را برای تیم ملی فوتبال بلژیک در تاریخ ۲۶ مه ۱۹۹۰ میلادی مقابل تیم ملی فوتبال رومانی انجام داد. او در ۷۰ بازی ملی حضور داشت و و آخرین بازی ملی خود را در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۰۲ میلادی در برابر تیم ملی فوتبال برزیل انجام داد. وی در بازی‌های ملی‌اش ۲۹ گل به ثمر رساند.
مارک ویلموتس تاکنون برای تیم های شالکه ۰۴ (موقت), سنت ترویدنس, بلژیک , ساحل عاج مربی گری کرده است و میتوان گفت ایران پنجمین تجربه مربیگری حرفه ای مارک ویلموتس است. برای آشنایی بیشتر در ادامه همراه ماگرتا باشید .

خلاصه بیوگرافی

نام کامل مارک روبر ویلموتس
زادروز ۲۲ فوریهٔ ۱۹۶۹

زادگاه
ژودوآنی، بلژیک
قد ۶ پا ۰ اینچ (۱٫۸۳ متر)
دوران مربیگری ۲۰۰۳ شالکه ۰۴ (موقت)
۲۰۰۴–۲۰۰۵ سنت ترویدنس
۲۰۰۹–۲۰۱۲بلژیک (دستیار)
۲۰۱۲–۲۰۱۶بلژیک
۲۰۱۷ساحل عاج
۲۰۱۹–ایران

شروع مربیگری مارک ویلموتس

مارک روبر ویلموتس در سال ۲۰۰۴ به عنوان سرمربی سن ترویدن انتخاب شد و اولین تجربه سرمربی‌گری‌اش را در اولین تیم دوران حرفه‌ای‌اش آغاز کرد با این حال در کمتر از یک سال از این تیم اخراج شد.

پس از اخراج از این تیم بلژیکی، ویلموتس به تیم‌ملی بلژیک رفت و به عنوان دستیار دیک ادوکات و پس از آن جرج لیکنز با این دو سرمربی با تجربه همکاری کرد تا اینکه در می ۲۰۱۲ با رفتن لیکنز از تیم‌ملی بلژیک، سرمربی موقت این تیم شد.

مارک ویلموتس به عنوان سرمربی شیاطین سرخ

ستاره سابق تیم ملی فوتبال بلژیک که مدتی در تیم ملی این کشور به عنوان دستیار دیک ادوکات و پس از آن جرج لیکنز، سرمربی فعلی تراکتورسازی بود، تا اینکه در می ۲۰۱۲ با رفتن لیکنز از تیم‌ملی بلژیک، سرمربی این تیم شد و پس از مدتی نیز به عنوان سرمربی شیاطین سرخ معرفی گردید. در دوران حضور ویلموتس در تیم‌ملی بلژیک، بهترین تیم تاریخ این کشور با حضور بازیکنان جوان شکل گرفت؛ تیمی که پایه‌گذاری آن از سرمربیان قبلی آغاز شده بود.

مارک ویلموتس توانست با این تیم به جام جهانی ۲۰۱۴ برسد و در مرحله گروهی این رقابت‌ها که با تیم‌های الجزایر، روسیه و کره‌جنوبی هم‌گروه بود، به عنوان تیم نخست صعود کرد. شیاطین سرخ به همراه ویلموتس در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۲ بر یک آمریکا را شکست دادند اما در مرحله یک چهارم نهایی با یک گل مقابل آرژانتین مغلوب شدند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

پس از جام جهانی ۲۰۱۴، تیم ملی بلژیک با سرمربی‌گری مارک ویلموتس به یورو ۲۰۱۶ صعود کرد و در این رقابت‌ها پس از صعود از گروهش، با چهار گل مجارستان را در مرحله یک هشتم نهایی شکست داد اما در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ولزی که برای نخستین بار در رقابت‌های یورو حضور پیدا کرده بود، با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و پس از آن ویلموتس از تیم‌ملی بلژیک اخراج شد.

ویلموتس در تیم ساحل عاج

مارک ویلموتس پس از اخراج از تیم‌ملی بلژیک مدتی در هیچ تیمی حضور نداشت تا اینکه پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به عنوان سرمربی ساحل عاج انتخاب شد ولی پس از اینکه با شکست مقابل مراکش نتوانست ساحل عاج را به جام جهانی برساند، از این تیم اخراج شد.

حواشی مارک ویلموتس

مارک ویلموتس پس از یورو ۲۰۱۶ اتهام بزرگی به پدر تیبو کورتوآ زد و او را به دادن اطلاعات و ترکیب بلژیک به رسانه‌ها در جریان یورو متهم کرد؛ اتهامی که منجر به شکایت کورتوآ از ویلموتس شد.

نکته جالب درباره ویلموتس، حضور دو ساله‌اش در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در مجلس سنای بلژیک است؛ دورانی که چندان با موفقیت همراه نبود و باعث شد ویلموتس دوباره تمرکزش را روی فوتبال بگذارد.

ازدواج و همسر ، فرزندان

مارک ویلموتس در سال 1991 وقتی 22 ساله بود با کاترین لامبیتس دختر رئیس باشگاه سنت ترویدن که در آن باشگاه بازی می کرد ازدواج کرد

ثمره این زندگی دو پسر بنام رنا، مارتین و یک دختر بنام لنا می باشد

همسر مارک ویلموتس
همسر مارک ویلموتس

همسر وکیل

کاترین لامبیتس همسر آقای مارک ویلموتس وکیل متخصص ورزشی می باشد و بعنوان مدیر برنامه همسرش کار مذاکره و بستن قراردادهای او را انجام میدهد

ورود به سیاست

مارک ویلموتس سال 2003 در انتخابات فدرال بلژیک با جنبش اصلاح طلبان توانست آرای لازم برای ورود به مجلس سنا را بدست آورد با این حال در سال 2005 استعفا داد.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هفت =