اخبارعلمی

جواب فعالیت صفحه ۱۰۲، ۱۰۳ و ۱۰۴ علوم پنجم ☑️ فصل ۱۲

پاسخ فعالیت های درس 12 علوم پایه پنجم دبستان و حل فعالیت صفحه 102 - 103 و 104 فصل از ریشه تا برگ

پاسخ فعالیت های درس ۱۲ علوم پایه پنجم دبستان شامل سوال های فعالیت صفحه ۱۰۲، ۱۰۳ و ۱۰۴ فصل ریشه تا برگ می باشد که در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا آن ها را بررسی می کنیم.

جواب کاوشگری های درس ۱۱ علوم پنجم

جواب فعالیت صفحه ۱۰۲، ۱۰۳ و ۱۰۴ علوم پنجم

جواب فعالیت صفحه ۱۰۲ فصل ۱۲ علوم پنجم

سوال فعالیت صفحه 102 علوم پایه پنجم، وسایل و مواد موردنیاز : گلدان یا لیوان شیشه ای، آب، چند ساقه‌ی برگ دار جعفری و قند.

ساقه های برگ دار جعفری را تمیز بشویید. انتهای ساقه ها را به طور مایل ببرید و آنها را درون محلول آب قند بگذارید. پیش بینی کنید که مزه‌ی برگ های جعفری تغییر می کند یا نه؟ برای بررسی درستی پیش بینی خود، مزه‌ی این برگ ها را با برگ های جعفری معمولی مقایسه کنید.

پاسخ : مزه برگ های جعفری شیرین شده است، برگ های جعفری معمولی شیرین نیست ولی برگ های جعفری که در آب قند قرار دادیم شیرین شده است.

جواب فعالیت صفحه ۱۰۳ علوم پنجم درس دوازدهم

وسایل و مواد موردنیاز : میکروسکوپ، تیغه و تیغک، قطره چکان، آب معمولی و چند برگ تره.

۱- برگ تره را بشکنید.
۲- لایه‌ی نازک روی برگ را جدا کنید و روی تیغه بگذارید.
۳- یک قطره آب روی این لایه بریزید. تیغک را روی آن قرار دهید.
۴- این نمونه را زیر میکروسکوپ مشاهده کنید.
۵- مشاهدات خود را نقاشی کنید.

پاسخ : این قسمت به عهده شما می باشد اما در نقاشی شما باید برگ های تره را طوری نقاشی کنید که در پشت و روی آن سوراخ های ریزی باشد، سپس اکسیژن هایی را نقاشی کنید که از این سوراخ ها وارد گیاه می شوند.

جواب فعالیت صفحه ۱۰۴ درس از ریشه تا برگ علوم پنجم

یک داستان علمی – تخیلی با عنوان “از ریشه تا برگ” بنویسید. برای این داستان شکل هم بکشید.

داستان اول : در روزگاران قدیم در یکی از روستاهای پرجمعیت، گل بسیار زیبایی با رنگ های قرمز و زرد رشد کرده بود و همه زیبایی او را دوست داشتند. گل که میدید بقیه چقدر به او زیبا می گویند به خود مینازید و کاری می کرد که بقیه گل های روستا به اون حسودی کنند. گذشت و گذشت تا اینکه یک روز آفتاب شدیدی به روستا تابید و باغبان سریعا به پیش گل ها آمد و به آن ها آب داد تا پژمرده نشوند اما باغبان یادش رفت که به گل زیبا هم آب بدهد.

همینطور که زمان می گذشت برگ ها و ریشه گل زیبا خشک تر و پژمرده تر می شد و بقیه گل ها با اون قهر بودند و کمکی بهش نمی کردند. گل زیبا بخاطر رفتار گذشته اش پشیمان شده بود و از همه گل ها معذرت خواهی کرد تا به اون کمک کنند وقتی گل ها به اون کمک کردند او دوباره شاداب شد چون ریشه هایش آب را به خود جذب کردند و از ساقه بالا بردند و بعد به برگ رساندند و بعد آب بالا رفت تا گل زیبای ما دوباره مثل قبلش شاداب شود.

داستان دوم : سال پیش پسرک کوچکی با درخت کوچک سیبی که در حیاط خانه شان بود بازی می کرد. او همیشه از شاخه و برگ درخت بالا می رفت و درخت نیز به اون کمک می کرد و با یکدیگر دوست بودند. گذشت و گذشت تا اینکه پسر کوچولو بزرگ شد و کم کم درخت را فراموش کرد و به شهر دیگری رفت. در یکی از روزها پسرک ناراحت بود و به همین دلیل برای دیدن خانواده به خانه برگشت. درخت که او را غمگین می دید بهش گفت بیا با من بازی کن.

پسر جواب داد: من دیگر یک پسر کوچولو نیستم و دوست دارم تفریح های بهتری داشته باشم ولی پولی ندارم. درخت گفت : من پولی ندارم اما می توانی سیب ها مرا بچینی و بفروشی و پول آن را برای خودت برداری.

به پایان پاسخ فعالیت های صفحه ۱۰۲، ۱۰۳ و ۱۰۴ علوم پنجم از درس 12 از ریشه تا برگ رسیدیم، اگر پرسش یا سوالی دارید آن را از بخش دیدگاه بپرسید. همچنین برای دیدن پاسخ سایر بخش ها آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫52 دیدگاه ها

  1. من از ماگرتا خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی رازی هستم چون همیشه وقتی در درس هایم به مشکل بر می خورم از ماگرتا کمک می گیرم

  2. عالیییییییییی⚘⚘⚘😊😊😊😊😊😊😊😊❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤👌👌👌👌😎👌😎😎😎👌👌👌👌👌👌👌☘☘☘☘☘☘☘🌱🌱🌷🌹😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفت =