اخبارعلمی

جواب در میان تارنماها صفحه ۱۱۶ شیمی دوازدهم فصل چهارم

توضیح و حل سوال های در میان تارنما ها صفحه ی 116 فصل چهارم کتاب شیمی دوازدهم رشته تجربی و ریاضی فیزیک

جواب در میان تارنماها صفحه ۱۱۶ شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی ؛ در این مقاله به پاسخ و جواب سوالات تمرین در میان تارنماها صفحه ی 116 فصل چهارم شیمی راهی به سوی آینده‌ای روشن کتاب شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی فیزیک متوسطه دوم پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب باهم بیندیشیم صفحه ۱۱۴ و ۱۱۵ شیمی دوازدهم

جواب در میان تارنماها صفحه ۱۱۶ شیمی دوازدهم فصل چهارم
جواب در میان تارنماها صفحه ۱۱۶ شیمی دوازدهم فصل چهارم

پاسخ و حل در میان تارنما صفحه ۱۱۶ شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی

در شیمی ۲ با پلیمرهای سبز که زیست تخریب پذیرند آشنا شدید. با مراجعه به منابع علمی معتبر، گزارشی از این پلیمرها در مقایسه با پلیمرهای حاصل از مواد نفتی از دیدگاه اقتصادی و زیست محیطی تهیه و در کلاس ارائه کنید.

مقایسه پلیمرهای سبز با پلیمرهای حاصل از مواد نفتی از دیدگاه اقتصادی و زیست محیطی

پلیمرهای زیست تخریب پذیر یک نوع خاص از پلیمر است که پس از هدف مورد نظر خود با فرایند تجزیه باکتریایی تجزیه می‌شود و منجر به تشکیل فراورده‌های فرعی مانند گازها (CO 2، N 2)، آب، زیست توده، و نمکهای معدنی می‌شود.[۱][۲] این پلیمرها به صورت طبیعی و مصنوعی ساخته شده‌اند و عمدتاً از گروه‌های عملکردی استر، آمید و اتر تشکیل شده‌اند. خواص و مکانیسم تجزیه آنها با ساختار دقیق آنها تعیین می‌شود.

این پلیمرها غالباً با واکنشهای تراکم، پلیمریزاسیون حلقه باز و کاتالیزورهای فلزی سنتز می‌شوند. نمونه‌ها و کاربرد وسیعی از پلیمرهای تخریب پذیر وجود دارد. مواد بسته‌بندی ساخته شده از مواد زیست محیطی در دهه‌های گذشته به عنوان جایگزین سبز معرفی شده‌اند که در این میان فیلم‌های خوراکی به دلیل ویژگی‌های سازگار با محیط زیست، تنوع گسترده و در دسترس بودن، سمی نبودن و کم هزینه بودن توجه بیشتری را به خود جلب کرده‌اند.

پلیمرهای سبز به دلیل زیست تخریب‌پذیر بودن، توسط باکتری‌های موجود در طبیعت تجزیه می‌شوند. استفاده از آنها آسیب کمتری به محیط زیست می‌سازند.

پلیمرهای سنتزی غیر تخریب پذیر: مونومر این پلیمرها از منابع نفتی بوده و به وسیله الیاف کربن و شیشه مقاوم می شوند که سعی گردیده در مقابل عوامل محیطی مقاوم باشند که خود باعث آلودگی محیط زیست به دلیل عدم تخریب پذیری آن ها توسط محیط زیست می شود که از آن جمله می توان به: پلی اتیلن ، پلی پروپیلن ، پلی يورتان ، پلی استایرن و غیره اشاره کرد.

پلیمرهای حاصل از مواد نفتی قرن‌ها در طبیعت به شکل زباله باقی می‌مانند. استفاده از نفت برای تهیهٔ پلیمر سبب افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود. در حالی که استفاده از پلیمر‌های سبز این مشکل را ندارد.

همچنین بخوانید: جواب خود را بیازمایید صفحه ۱۱۳ شیمی دوازدهم
و
جواب خود را بیازمایید صفحه ۱۱۲ شیمی دوازدهم

توجه: شما دانش آموز پایه دوازدهم رشته های نظری ریاضی فیزیک و تجربی می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب تمرینات و سوالات فصل های اول تا چهارم کتاب شیمی دوازدهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

✅ در انتها امیدواریم که مقاله توضیح و جواب سوال های در میان تارنماها صفحه ۱۱۶ فصل چهارم شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نه =