مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب در میان تارنماها صفحه ۲۶ شیمی یازدهم تجربی و ریاضی

توضیح و حل سوال های در میان تارنما ها صفحه ی 26 فصل اول کتاب شیمی یازدهم رشته تجربی و ریاضی فیزیک

جواب در میان تارنماها صفحه ۲۶ شیمی یازدهم تجربی و ریاضی ؛ در این مقاله به پاسخ و جواب سوالات تمرین در میان تارنماها صفحه ی 26 فصل اول قدر هدایای زمینی را بدانیم کتاب شیمی یازدهم تجربی و ریاضی فیزیک متوسطه دوم پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب خود را بیازمایید صفحه ۲۴ و ۲۵ شیمی یازدهم

جواب در میان تارنماها صفحه ۲۶ شیمی یازدهم تجربی و ریاضی
جواب در میان تارنماها صفحه ۲۶ شیمی یازدهم تجربی و ریاضی

پاسخ و حل در میان تارنماها صفحه ۲۶ شیمی یازدهم تجربی و ریاضی

با مراجعه به منابع معتبر دربارۀ ذخایر بستر دریا (Minerals Seabed)، چگونگی تشکیل آنها و سازمان بین‌المللی بستر دریا (Authority Seabed International) اطلاعاتی جمع‌آوری و به کلاس گزارش کنید.

تحقیق در مورد چگونگی تشکیل آنها و سازمان بین المللی بستر دریا

معدن کاری در کف اقیانوس ها، برای اولین بار در سال 1960 مطرح شد که ادعاهایی مبنی بر حضور منابع تقریبا تمام نشدنی فلزات و کانی ها در بستر دریاها به گوش می رسید. در همان زمان جستجوهای اولیه در آب های کم عمق خلیج های آفریقا برای یافتن الماس با موفقیت همراه شد. اما پس از گذشت 2 دهه و پس از افت ارزش مواد خام معدنی، صنعت معدن راه را برای ورود به عرصه عمیق دریاها و اقیانوس ها، بسته می یافت.

وجود مواد معدنی کمیاب در کف اقیانوس‌ها و بالا بودن عیار آنها نسبت به موادی که از معدن زمینی استخراج می‌شود سبب شده تا کشورهای صنعتی و پیشرفته با وجود اینکه اکتشاف و استخراج در کف دریا و اقیانوس‌ها سرمایه بسیاری را می‌طلبد به سمت استخراج و استحصال از این مواد معدنی سوق یابند.

در این زمینه کشورهایی همچون چین، امریکا، ژاپن و آلمان با اتکا بر فناوری‌های نوین پیشقدم بوده و توانسته‌اند به مواد معدنی ارزشمندی دست یابند. البته باید توجه داشت که موقعیت این نوع معدنکاری برای هر کشوری وجود نداشته و تنها دسترسی به آب‌های آزاد و دریا امکان اکتشاف و استخراج وجود خواهد داشت. این در حالی است که کشور ما نیز با دسترسی به آب‌های آزاد خلیج‌فارس، دریای عمان، دریای خزر می‌تواند از ذخایر معدنی دریایی بهره برده و نیاز صنایع را به مواد معدنی همچون پتاسیم، منیزیم و لیتیوم برطرف کرد.

همچنین بررسی‌های انجام شده حاکی از وجود هیدرات‌های گازی به شکل یخ منجمد است، که از ارزش بسیار بالایی برخوردارند. در واقع یک متر مکعب از هیدرات گازی حاوی بیش از 1064 مترمکعب گاز متان است و همین امر نشان از ارزش بالای این کانی‌هاست که قابلیت استفاده در صنایع پتروشیمی را دارد.

از طرفی با بررسی‌های زمین‌شناسی، اکتشافات قابل توجهی در دریای خزر تا عمق 900 متری، خلیج فارس تا عمق 100 متری و دریای عمان تا عمق 200 متری وجود منابع در بستر دریاها را نشان می‌دهند. ذخایر عظیم کوارتز در پهنه‌های ساحلی، منگنز، فسفات، کبالت و نیکل در مناطق عمیق دریا از منابع با ارزشی است که امروز هدر کشورهای پیشرفته مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سازمان بستر آب‌های بین‌المللی یک سازمان مستقل بین‌المللی است که بر اساس کنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریاها ایجاد شده است. وظیفه اصلی این سازمان، مدیریت منابع دریاها به خصوص معادن آن است. سازمان وظیفه‌ی حفاظت از محیط زیست دریایی در برابر هرگونه فعالیت‌های مخرب به هنگام بهره‌برداری یا اکتشاف را بر عهده دارد. از دیگر وظایف مهم سازمان اتخاذ تدابیر مناسب به منظور حفاظت از زیست بشری و محیط دریایی منطقه‌ها کنترل فعالیت‌ها، صدور مجوزهای لازم و توزیع منصفانه‌ی امتیازات اقتصادی ناشی از کاوش و بهره‌برداری منابع منطقه است.

همچنین بخوانید: جواب پیوند با ریاضی صفحه ۲۳ شیمی یازدهم
و
جواب خود را بیازمایید صفحه ۲۲ شیمی یازدهم

توجه: شما دانش آموز پایه یازدهم رشته های نظری ریاضی فیزیک و تجربی می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب تمرینات و سوالات فصل های اول و دوم و سوم کتاب شیمی یازدهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

✅ در انتها امیدواریم که مقاله توضیح و جواب سوال های در میان تارنماها صفحه ۲۶ فصل اول شیمی یازدهم تجربی و ریاضی ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 4 =