اخبارعلمی

جواب باهم بیندیشیم صفحه ۶۱ و ۶۲ شیمی دهم تجربی و ریاضی

توضیح و حل سوال های با هم بیندیشیم صفحه ی 61 و 62 فصل دوم کتاب شیمی دهم رشته تجربی و ریاضی فیزیک

جواب باهم بیندیشیم صفحه ۶۱ و ۶۲ شیمی دهم تجربی و ریاضی ؛ در این مقاله به پاسخ و جواب سوالات تمرین با هم بیندیشیم صفحه ی 61 و 62 فصل دوم ردپای گازها در زندگی کتاب شیمی دهم تجربی و ریاضی فیزیک متوسطه دوم پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب کاوش کنید صفحه ۵۹ شیمی دهم فصل دوم

جواب باهم بیندیشیم صفحه ۶۱ و ۶۲ شیمی دهم تجربی و ریاضی
جواب باهم بیندیشیم صفحه ۶۱ و ۶۲ شیمی دهم تجربی و ریاضی

پاسخ و حل با هم بیندیشیم صفحه ۶۱ و ۶۲ شیمی دهم تجربی و ریاضی

١) دو دانش آموز با استفاده از قطعه‌های پلاستیکی، دو دست سازه به شکل‌های زیر درست کرده‌اند. درباره جرم این دو دست سازه گفت‌وگو کنید و شرط برابری جرم آنها را بنویسید.

پاسخ و حل با هم بیندیشیم صفحه ۶۱ و ۶۲ شیمی دهم
پاسخ و حل با هم بیندیشیم صفحه ۶۱ و ۶۲ شیمی دهم

پاسخ: در این دست سازه، تعداد قطعه‌های پلاستیکی هم‌شکل، هم‌اندازه و هم‌رنگ برابر است، و تنها شیوه‌ی اتصال آنها با یکدیگر تفاوت دارد، از این رو هر دو دست سازه یکسان می‌باشند.

٢) جای خالی را پر کنید.

پاسخ: در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید.

جواب با هم بیندیشیم صفحه ۶۱ و ۶۲ شیمی دهم
جواب با هم بیندیشیم صفحه ۶۱ و ۶۲ شیمی دهم

جرم نقره – جرم نقره سولفید = جرم گوگرد :ادامه پاسخ
247/8 – 215/8 = 32 g

۳) میخ آهنی در هوای مرطوب زنگ می‌زند. با توجه به جرمی که ترازوها نشان می‌دهند، قانون پایستگی جرم را در این واکنش توضیح دهید.

جواب با هم بیندیشیم صفحه 61 و 62 شیمی دهم
جواب با هم بیندیشیم صفحه 61 و 62 شیمی دهم

پاسخ: اشیاء آهنی مانند میخ در هوای مرطوب زنگ می‌زنند. زنگار تولید شده بدلیل واکنش آهن با اکسیژن و رطوبت موجود در هوا است. در واقع جرم میخ زنگ زده برابر با مجموع جرم میخ آهنی با جرم اکسیژن در رطوبت جذب شده برای تشکیل زنگ آهن می‌باشد.

۴) درباره عبارت زیر در کلاس گفت‌وگو کنید.
«جرم کلّ مواد موجود در مخلوط واکنش ثابت است.»

پاسخ: مخلوط واکنش در آغاز تنها شامل مواد واکنش دهنده بوده، اما پس از انجام واکنش شامل مواد فراورده و گاهی مقدار باقی مانده از واکنش دهنده‌ای که در واکنش شرکت نکرده است. به همین دلیل بهتر است قانون پایستگی جرم در واکنش‌ها بصورت زیر نوشته شود.
جرم مواد پس از واکنش = جرم مواد پیش از واکنش

پاسخ دیگر: میخ آهنی با اکسیژن هوا و آب ترکیب شده و تبدیل به آهن اکسید شده است. بنابراین با جذب مقداری اکسیژن و رطوبت مقداری افزایش جرم پیدا کرده است.

همچنین بخوانید: جواب خود را بیازمایید صفحه ۵۸ شیمی دهم
و
جواب در میان تارنماها صفحه ۵۸ شیمی دهم

توجه: شما دانش آموز پایه دهم رشته های نظری ریاضی فیزیک و تجربی می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب تمرینات و سوالات فصل های اول و دوم و سوم کتاب شیمی دهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

✅ در انتها امیدواریم که مقاله توضیح و جواب سوال های باهم بیندیشیم صفحه ۶۱ و ۶۲ فصل دوم شیمی دهم تجربی و ریاضی ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =