اخبارعلمی

جواب باهم بیندیشیم صفحه ۸۵ شیمی دوازدهم فصل سوم

توضیح و حل سوال های با هم بیندیشیم صفحه ی 85 فصل سوم کتاب شیمی دوازدهم رشته تجربی و ریاضی فیزیک

جواب باهم بیندیشیم صفحه ۸۵ شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی ؛ در این مقاله به پاسخ و جواب سوالات تمرین با هم بیندیشیم صفحه ی 85 فصل سوم شیمی جلوه ای از هنر ،‌ زیبایی و ماندگاری کتاب شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی فیزیک متوسطه دوم پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب خود را بیازمایید صفحه ۸۴ شیمی دوازدهم

جواب باهم بیندیشیم صفحه ۸۵ شیمی دوازدهم فصل سوم
جواب باهم بیندیشیم صفحه ۸۵ شیمی دوازدهم فصل سوم

پاسخ و حل با هم بیندیشیم صفحه ۸۵ شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی

جدول زیر برخی ویژگی‌های تیتانیم را در مقایسه با فولاد زنگ نزن نشان می‌دهد. با توجه به جدول به پرسش‌های داده شده پاسخ دهید.

پاسخ و حل با هم بیندیشیم صفحه ۸۵ شیمی دوازدهم
پاسخ و حل با هم بیندیشیم صفحه ۸۵ شیمی دوازدهم

آ) هنگامی که موتور جت کار می‌کند همه اجزای سازنده (ثابت و متحرک) دمای بالایی دارند. تیتانیم بر اساس کدام ویژگی‌ها برای ساخت این موتور به کار رفته است؟ توضیح دهید.

پاسخ: از آنجا که دمای ذوب تیتانیم از فولاد زنگ نزن بیشتر است برای ساخت قطعاتی که لازم است دمای بالایی را تحمل کنند می توان آن را به فولاد زنگ نزن ترجیح داد. همچنین قطعات ساخته شده از تیتانیم سبک‌تر (با توجه به چگالی کمتر آن نسبت به فولاد زنگ نزن) و در برابر خوردگی مقاومت آن عالی است.

ب) توضیح دهید چرا امروزه در ساخت پروانه کشتی اقیانوس پیما به جای فولاد از تیتانیم استفاده می‌کنند؟

پاسخ: از آنجا که مقاومت در برابر خوردگی تیتانیم عالی و مقاومت فولاد زنگ نزن ناچیز است، واکنش با ذره‌های موجود در آب دریا کمتر از فولاد است.

پ) ساخت بناهای هنرمندانه، زیبا و ماندگار همانند موزۀ گوگنهایم با پوشش بیرونی تیتانیم، از چه مزایایی برخوردار است؟ توضیح دهید.

پاسخ: مقاومت بالای تیتانیم در برابر خوردگی باعث افزایش ماندگاری این بناها می شود.

همچنین بخوانید: جواب با هم بیندیشیم صفحه ۸۲ شیمی دوازدهم
و
جواب خود را بیازمایید صفحه ۸۰ و ۸۱ شیمی دوازدهم

توجه: شما دانش آموز پایه دوازدهم رشته های نظری ریاضی فیزیک و تجربی می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب تمرینات و سوالات فصل های اول تا چهارم کتاب شیمی دوازدهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

✅ در انتها امیدواریم که مقاله توضیح و جواب سوال های با هم بیندیشیم صفحه ۸۵ فصل سوم شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =