اخبارعلمی

جواب پروژه صفحه ۶۶ و ۶۷ شیمی دهم تجربی و ریاضی

توضیح و حل سوال های پروژه صفحه ی 66 و 67 فصل دوم کتاب شیمی دهم رشته تجربی و ریاضی فیزیک

جواب پروژه صفحه ۶۶ و ۶۷ شیمی دهم تجربی و ریاضی ؛ در این مقاله به پاسخ و جواب سوالات تمرین پروژه صفحه ی 66 و 67 فصل دوم ردپای گازها در زندگی کتاب شیمی دهم تجربی و ریاضی فیزیک متوسطه دوم پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب باهم بیندیشیم صفحه ۶۵ و ۶۶ شیمی دهم

جواب پروژه صفحه ۶۶ و ۶۷ شیمی دهم تجربی و ریاضی
جواب پروژه صفحه ۶۶ و ۶۷ شیمی دهم تجربی و ریاضی

پاسخ و حل پروژه صفحه ۶۶ و ۶۷ شیمی دهم تجربی و ریاضی

پیش بینی کنید برای از بین بردن ردپای کربن دی‌اکسید ناشی از سوخت خودروی خانواده شما چند درخت با قطر 22 تا 28 سانتی متر لازم است؟ مقدار کربن دی‌اکسید تولید شده به ازای هر یک کیلومتر مسافت طی شده با خودرو را برابر با 250 گرم در نظر بگیرید. (البته یادتان باشد اگر امروز یک نهال بکارید، حداقل 20 سال طول می‌کشد تا به یک درخت تنومند تبدیل شود.)

پاسخ: اگر فرض شود هر خودرو به طور میانگین سالانه 16000 کیلومتر طی می‌کند آنگاه: (ادامه پاسخ در تصویر زیر)

پاسخ و حل پروژه صفحه ۶۶ و ۶۷ شیمی دهم
پاسخ و حل پروژه صفحه ۶۶ و ۶۷ شیمی دهم

کاوش کنید «آیا تعداد درختان محله، روستا یا شهر شما برای پاکسازی هواکره از وجود کربن دی‌اکسید وارد شده به آن از طریق برق مصرفی سالانۀ اداره‌ها، خانه‌های مسکونی و… کافی هستند؟»

پاسخ: خیر کافی نیستند.

با مراجعه به اینترنت و منابع علمی معتبر درباره مزایا و معایب تولید برق با استفاده از منابع گوناگون، اطلاعات جمع آوری کنید و نتیجه را به کلاس گزارش دهید. در گزارش خود راهکاری‌(هایی) برای کاهش تولید کربن دی‌اکسید ارائه کنید.

تحقیق درباره مزایا و معایب تولید برق با استفاده از منابع گوناگون شیمی دهم :

پاسخ: بیشتر تولید برق از سوخت های فسیلی که از منابع انرژی تجدید ناپذیر مثل زغال سنگ نفت برای تولید برق استفاده می شده که علاوه بر ایجاد آلودگی و گرمایش کره زمین، بسیار گران تمام می شد و این منابع در حال تمام شدن است.

ولی امروزه کشورهای پیشرفته برای تولید انرژی برق لازم خود بیشتر از منابع انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند، مثل انرژی های باد برق آبی، انرژی آب پشت سد، انرژی موج آب و انرژی خورشید و حتی انرژی های حاصل از پسماند زباله ها برای تولید برق استفاده می کنند.

این منابع علاوه بر رایگان بودن نگرانی تمام شدن ندارند. به همین منظور در کشور ما به تازگی استفاده از صفحات خورشیدی به خصوص در مناطق گرمسیری که مدت تابش نور زیاد است کاربرد زیادی داشته است. در کشورمان با سلول های خورشیدی در ماشین حساب یا چراغ های راهنمایی و رانندگی و در بعضی مناطق مواجه هستیم.

تولید برق از انرژی هسته ای یکی از راه‌های دیگر تولید برق است که به وسیله راکتورهای اتمی صورت می گیرد. انرژی هسته ای علاوه بر تولید انرژی فوق العاده زیاد در درمان بیماری‌ها و غیره نقش مهمی دارد.

منابع انرژی های فسیلی باعث آلودگی هوا می شود، استفاده از این انرژی ها در کارخانه ها و وسایل نقلیه، به خصوص در شهرهای بزرگ، یکی از معضلات استفاده از آنها شده که زندگی را برای ساکنان این شهرها سخت کرده و باعث انواع بیماری‌ها می‌شود.

افزایش گاز حاصل از این سه عنصر مضر برای انسان و محیط زیست مانند کربن دی اکسید علاوه بر آلودگی باعث گرم شدن زمین می شود و باعث بیشتر شدن دمای ذوب یخ‌های قطبی و تغییر فصل ها شده، اما راه هایی برای از بین بردن این مشکل نیز وجود دارد.

از جمله درختکاری و استفاده از فضای سبز در شهرها که گاز کربن دی اکسید را جذب می کنند و همچنین می توان با نصب فیلترهایی در دودکش کارخانجات و استفاده از وسایل نقلیه برقی مثل متروها و استفاده نکردن از خودروهای شخصی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی و استفاده از دوچرخه مثل بیشتر کشورهای پیشرفته یکی از راهکارهای کاهش کربن دی اکسید است.

همچنین بخوانید: جواب خود را بیازمایید صفحه ۶۴ شیمی دهم

توجه: شما دانش آموز پایه دهم رشته های نظری ریاضی فیزیک و تجربی می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب تمرینات و سوالات فصل های اول و دوم و سوم کتاب شیمی دهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

✅ در انتها امیدواریم که مقاله توضیح و جواب سوال های پروژه صفحه ۶۶ و ۶۷ فصل دوم شیمی دهم تجربی و ریاضی ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − یازده =