اخبارعلمی

جواب خود را بیازمایید صفحه ۱۰۸ شیمی دوازدهم فصل چهارم

توضیح و حل سوال های خود را بیازمایید صفحه ی 108 فصل چهارم کتاب شیمی دوازدهم رشته تجربی و ریاضی فیزیک

جواب خود را بیازمایید صفحه ۱۰۸ شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی ؛ در این مقاله به پاسخ و جواب سوالات تمرین خودرابیازمایید صفحه ی 108 فصل چهارم شیمی راهی به سوی آینده‌ای روشن کتاب شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی فیزیک متوسطه دوم پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب باهم بیندیشیم صفحه ۱۰۶ و ۱۰۷ شیمی دوازدهم

جواب خود را بیازمایید صفحه ۱۰۸ شیمی دوازدهم فصل چهارم
جواب خود را بیازمایید صفحه ۱۰۸ شیمی دوازدهم فصل چهارم

پاسخ و حل خود را بیازمایید صفحه ۱۰۸ شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی

با توجه به شکل زیر که شمایی از فناوری تولید آمونیاک به روش هابر را نشان می‌دهد به پرسش‌ها پاسخ دهید.

پاسخ و حل خود را بیازمایید صفحه ۱۰۸ شیمی دوازدهم
پاسخ و حل خود را بیازمایید صفحه ۱۰۸ شیمی دوازدهم

آ) در مورد روش کار هابر در این فناوری با یکدیگر گفت‌وگو کنید.

پاسخ: دمای بهینه با حضور کاتالیزگر برای انجام واکنش تولید آمونیاک 450 درجه سانتی گراد است، بنابراین با استفاده از یک گرم کننده این دما را تامین می کنند. همچنین برای جدا سازی آمونیاک باید مخلوط واکنش را سرد کرد. بنابراین از سیستم سرد کننده جهت کاهش دما استفاده می شود. با خروج آمونیاک از محفظه‌ی واکنش نداده‌اند را دوباره به محفظه‌ی واکنش بر می گردانند.

ب) اگر نقطه جوش آمونیاک، نیتروژن و هیدروژن به ترتیب 33- ، 196- و 253- درجه سلسیوس باشد، کدام دما (40- یا 200-) را برای سرد کننده مناسب می‌دانید؟ توضیح دهید.

پاسخ: باید دمایی انتخاب شود که در آن فقط آمونیاک به حالت مایع باید تا جداسازی راحت تر انجام شود.
40- ، زیرا در این دما آمونیاک به مایع تبدیل شده و با خروج آمونیاک مایع از سامانهٔ تعادلی، طبق اصل لوشاتلیه واکنش باید در جهت تولید آمونیاک (واکنش رفت) پیش می‌رود.

همچنین بخوانید: جواب خود را بیازمایید صفحه ۱۰۵ شیمی دوازدهم
و
جواب خود را بیازمایید صفحه ۱۰۳ شیمی دوازدهم

توجه: شما دانش آموز پایه دوازدهم رشته های نظری ریاضی فیزیک و تجربی می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب تمرینات و سوالات فصل های اول تا چهارم کتاب شیمی دوازدهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

✅ در انتها امیدواریم که مقاله توضیح و جواب سوال های خودرابیازمایید صفحه ۱۰۸ فصل چهارم شیمی دوازدهم تجربی و ریاضی ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + دوازده =