مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب خود را بیازمایید صفحه ۴۱ شیمی یازدهم

توضیح و حل سوال های خود را بیازمایید صفحه ی 41 فصل اول کتاب شیمی یازدهم رشته تجربی و ریاضی فیزیک

جواب خود را بیازمایید صفحه ۴۱ شیمی یازدهم تجربی و ریاضی ؛ در این مقاله به پاسخ و جواب سوالات تمرین خودرابیازمایید صفحه ی 41 فصل اول قدر هدایای زمینی را بدانیم کتاب شیمی یازدهم تجربی و ریاضی فیزیک متوسطه دوم پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب خود را بیازمایید صفحه ۳۸ و ۳۹ شیمی یازدهم

جواب خود را بیازمایید صفحه ۴۱ شیمی یازدهم
جواب خود را بیازمایید صفحه ۴۱ شیمی یازدهم

پاسخ و حل خود را بیازمایید صفحه ۴۱ شیمی یازدهم تجربی و ریاضی

۱- شکل زیر نمایی از واکنش تکه‌ای گوشت چرب با بخار برم را نشان می‌د‌هد. با توجه به آن پیش‌بینی کنید مولکول چربی موجود در این گوشت سیر شده است یا سیر نشده؟ چرا؟ (راهنمایی: در این واکنش تن‌ها چربی موجود در گوشت با بخار برم واکنش می‌د‌هد).

پاسخ و حل خود را بیازمایید صفحه ۴۱ شیمی یازدهم
پاسخ و حل خود را بیازمایید صفحه ۴۱ شیمی یازدهم

پاسخ: چربی موجود در گوشت، سیرنشده است یعنی دارای پیوند دوگانه کربن کربن است چون بر اساس شواهد، با برم واکنش داده بخار برم را جذب کرده است.

پاسخ دیگر: سیر نشده، زیرا در حالت سیر شده اتم‌های کربن با حداکثر ظرفیت خود، به اتم‌‎های دیگر متصل شده‌اند. اما در حالت سیر نشده چندگانگی پیوند گسسته شده و آماده‌ی پیوند با اتم‌های برم شده است.

همچنین بخوانید: جواب باهم بیندیشیم صفحه ۳۷ و ۳۸ شیمی یازدهم
و
جواب خود را بیازمایید صفحه ۳۶ شیمی یازدهم

توجه: شما دانش آموز پایه یازدهم رشته های نظری ریاضی فیزیک و تجربی می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب تمرینات و سوالات فصل های اول و دوم و سوم کتاب شیمی یازدهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

✅ در انتها امیدواریم که مقاله توضیح و جواب سوال های خودرابیازمایید صفحه ۴۱ فصل اول شیمی یازدهم تجربی و ریاضی ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد. سوالات خود را در بخش نظرات بیان کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − ده =