ترفندفناوری

پیج بیزینس اینستاگرام ( اکانت تجاری ) چیست و چه امکاناتی دارد؟

به همراه آموزش تجاری کردن پروفایل خود

اینستاگرام در سال ۲۰۱۶، قابلیت جدیدی به نام بیزینس پروفایل (Business Profile) یا همان اکانت تجاری را به کاربران خود معرفی کرد. وقتی در حال گشت و گذار در اینستاگرام هستید با پیچ هایی مواجه می‌شوید که علاوه بر دکمه های معمول همهٔ پیج های اینستاگرام، دکمه های تماس و مسیریابی و ایمیل هم در بالای آن ها قرار دارد. این پیج‌ها در حقیقت از حالت عادی به حالت بیزینس تبدیل شده اند.

اینستاگرام نیز داده‌های آماری جالبی در اختیار کاربرانی که بیزینس پروفایل اینستاگرام را فعال دارند، قرار می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید تاثیر بازاریابی در اینستاگرام را بر روی مخاطبانتان بسنجید و اگر لازم است متفاوت عمل کنید.

پیج بیزینس اینستاگرام به نوعی از پیج‌ها گفته می‌شود که در اختیار کسب و کارها است و اطلاعات بیشتری را نسبت به حساب های عادی در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می‌دهد.

آموزش ساخت بیزینس پیج در اینستاگرام

 برای داشتن یک پیج بیزینس اینستاگرام، لازم است تا اقداماتی انجام دهید. اولین گام داشتن یک حساب کاربری عادی است. بعد از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام وارد پیج خود شوید. در منوی بالای پیج خود، گزینه تنظیمات یا (Options) را انتخاب کنید. این بخش مربوط به تنظیمات حساب کاربری اینستاگرام شماست. با کمی اسکرول به سمت پایین روی گزینه « Switch to Business Profile » ضربه بزنید.

آموزش تصویری ساخت صفحه تجاری اینستاگرام
آموزش تصویری ساخت صفحه تجاری اینستاگرام

با این کار شما وارد مراحل تبدیل حساب کاربری خود به یک پیج بیزینسی شده اید. در ابتدا اینستاگرام ورود شما را به « Instagram Business Tools » خوش آمد و می‌گوید و برخی از امکانات ویژه اینستاگرام برای کسب و کارها را به شما یادآوری می‌کند. امکاناتی از قبیل قابلیت افزودن شماره تماس، ایمیل و مکان دقیق کسب و کار شما روی نقشه از جمله امکانات یک پروفایل بیزینسی در اینستاگرام است.

بعد از مشاهاده پیغام های راهنما، از شما خواسته می‌شود تا یک پیج فیسبوک را به عنوان پیج کسب و کار خود انتخاب کنید. برای این کار لازم است تا با استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی وارد حساب فیسبوک خود شوید و یک پیج فیسبوک را تحت مدیریت سما است را به حساب کاربری اینستاگرام خود متصل کنید.

بعد از اتصال پیج اینستاگرام و فیسبوک خود، اطلاعات تکمیلی مثل ایمیل و شماره تماس از شما پرسیده می‌شود که پر کردن این قسمت‌ها برای شما اختیاری است. در صورتی که مکان مشخصی برای کسب و کار خود در پیج فیسبوک در نظر گرفته باشید. یک دکمه مسیر یاب به بالای پیج اینستاگرام شما اضافه خواهد شد.

شاید مورد علاقه شما باشد : اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و اینفلوئنسر کیست ؟ یک نیاز برای برند شما

پیشنهاد سردبیر

دلیل ساخت پیج فیسبوک برای بیزینس پیج در اینستاگرام

کمپانی بزرگ فیسبوک در آوریل ۲۰۱۲ با پرداخت مبلغ یک ملیون دلار، مالکیت اینستاگرام را به دست آورده است. اینستاگرام امروزه یکی از زیر مجموعه های فیسبوک به حساب می‌آید و بسیاری از بسترهای هر دو سرویس اینستاگرام و فیسبوک با هم مشترک هستند. فیسبوک به عنوان کمپانی مادر اینستاگرام، تمام تلاش خود را کرده تا کسب و کارهای فعال در اینستاگرام را با خود همگام کند.

به همین دلیل هر کسب و کاری برای اثبات فعالیت بیزینسی خود لازم است تا در فیسبوک هم پیج بیزینسی داشته باشد. بسیاری از اطلاعات کسب و کار شما مثل موقعیت مکانی، نوع و کسب و کار و … از داخل پیج فیسبوک شما خوانده شده و در اینستاگرام به نمایش در می‌آید.

امکانات ویژه با تبدیل پیج عادی به بیزینس پیج

بعد از تبدیل کردن یک پیج عادی اینستاگرام به یک بیزینش پیج، شما به تمامی ابزارهای مخصوص کسب و کار در اینستاگرام دسترسی پیدا خواهید کرد. علاوه بر دکمه های ارتباطی در بالای صفحه اینستاگرام، اطلاعات آماری دقیق و منحصر به فردی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در پایین هر پست اینستاگرامی قسمتی تحت عنوان « View Insight » اضافه خواهد شد که با مراجعه به این قسمت اطلاعات دقیق‌تری از از میزان تاثیرگذاری پست شما به نمایش در خواهد آمد. لیست کامل این اطلاعات به شرح زیر است:

  1. تعداد لایک هر پست (این اطلاعات در پیج های عادی هم در دسترس است)
  2. تعداد کامنت های دریافت شده برای هر پست (این اطلاعات برای پیج های عادی هم در دسترس است)
  3. تعداد کسانی که پست شما ذخیره کرده اند
  4. تعداد کسانی که بعد از مشاهده پست، به صفحه پروفایل شما مراجعه کرده اند
  5. تعداد کسانی که بعد از مشاهده پست، شما را فالو کرده اند
  6. درصد واکنش برانگیزی پست برای مخاطب (نصبت کل واکنش‌هایی که مخاطبان نصبت به پست نشان داده اند به کل مخاطبانی که پست را دیده‌اند)
آمار پیج بیزینسی اینستاگرام
آمار پیج بیزینسی اینستاگرام

مزایای دیگر علاوه بر آمار و تماس در بیزینس پیج اینستاگرام چیست؟

به طور کلی شما پس از تبدیل یک پیج عادی به یک بیزینس پیج در اینستاگرام، اولین گام را برای بهره‌بردای از امکانات اینستاگرام برای کسب و کارها برداشته اید! بسته به موقعیت جغرافیایی و فعالیت پیج‌ شما، اینستاگرام امکاناتی را در اختیار پیج شما قرار می‌دهد.

به طور مثال، پیج‌های بیزینسی که بیش از ۱۰ هزار فالوور داشته باشند، می‌توانند به استوری‌های خود یک لینک خارجی هم اضافه کنند که کاربر با کشیدن انگشت خود از پایین صفحه استوری به بالا، به صفحه فرود مد نظر صاحب پیج هدایت می‌شود. این امکان در حالی که امکان لینک به خارج از اینستاگرام بسیار محدود است، می‌تواند فرصت بسیار بزرگی برای کسب و کارها و حتی اشخاص تاثیرگذار باشد.

راهنمایی استفاده از پروفایل تجاری اینستاگرام
راهنمایی استفاده از پروفایل تجاری اینستاگرام

پروفایل های بیزینسی در پایین هر پست خود، دکمهٔ آبی رنگی با عنوان « Promote » می‌بینند که با استفاده از آن و طی کردن مراحل احراض هویت می‌توانند از امکانات تبلیغاتی اینستاگرام اسپانسر استفاده کنند. اینستاگرام اسپانسر اصطلاحی است که این شبکه اجتماعی برای تبلیغ محتوای یک پست در ازای دریافت هزینه، در اختیار کسب و کارها قرار داده است

اینستاگرام امکانات در حال رشد زیادی را برای کسب و کارها در نظر گرفته که بعضی از آنها در مرحله آزمایشی است و فقط برای بعضی از کشورها فعال است. از جمله این امکانات می‌توان به Instagram shopping اشاره کرد. اینستاگرام شاپینگ امکانی است که فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند لینک صفحه فروش محصول یا محصولات خود را به یک عکس اضافه کنند. برای دیدن نمونه‌هایی از این تگ‌ها می‌توانید به پیج اینستاگرام دیجی کالا سر بزنید.البته در شرایطی می‌توانید لینک‌های مربوط به اینستاگرام شاپینگ را ببنید که پیج خود شما هم از نوع بیزینس باشد.

کلام آخر

یکبار دیگر باید تاکید کنیم که اگر قصد کسب درآمد از طریق اینستاگرام را دارید، حتماً صفحه خود را به حالت تجاری در بیاورید. بیزینس پروفایل امکاناتی به شما (و تمام بیزینس ها و برندهای دیگر) می‌دهد که از طریق آن می‌توانید شناخت بهتری از مخاطبان خود پیدا کنند، تعامل بیشتری با آنها برقرار سازید و راه های تماس مختلفی پیش پای مشتریان خود قرار بدهید.
در پایان اگر هر سوالی در مورد اکانت های تجاری اینستاگرام و چگونگی ایجاد آنها برای شما به وجود آمده است، خوشحال می‌شویم از طریق بخش نظرات، آن را با ما مطرح کنید. منتظر شما هستیم.
آیا شما هم پیج بیزینسی دارید؟ تجربه و نظرتان را برایمان در قسمت دیدگاه بیان کنید 😉

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫2 دیدگاه ها

    1. تعداد لایک ها و میزان بازدید ها عمومی هستند .. اگر پیج شما عمومی هست لازم نیست کار خاصی انجام دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دوازده =