مطلب پیشنهادی :
ad
+
الکترونیک و دیجیتالفناوری

دو گوشی آنر 9X و آنر 9X پرو با دوربین پاپ آپ معرفی شدند

هواوی دو گوشی آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو را معرفی کرد ؛ دوربین سلفی بیرون جهنده و چیپست Kirin 810

به گزارش ماگرتا ؛ روز گذشته دو گوشی جدید سری Honor زیر مجموعه هواوی ، به نام های آنر 9X و آنر 9X پرو طی مراسمی در کشور چین بصورت رسمی رونمایی شدند. این دو گوشی که جایگزین آنر 8X شده اند ، ویژگی های جالبی مثل نمایشگر بدون حاشیه و دوربین سلفی بیرون جهنده دارند. این دو گوشی تقریبا کاملا شبیه به هم هستند، اما مدل پرو یک دوربین پشت بیشتر دارد و رم و حافظه داخلی بیشتری هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در ادامه برای اشنایی با مشخصات دو اسمارتفون جدید آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو، با ماگرتا همراه باشید.

دو گوشی آنر 9X و آنر 9X پرو
آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو

مشخصات دو گوشی آنر 9X و آنر 9X پرو – Honor 9X و Honor 9X Pro

دو گوشی آنر 9X و آنر 9X پرو
آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو

طراحی و صفحه نمایش آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو :

بدنه شیشه‌ای پشت و جلوی دو گوشی آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو توسط یک قاب فلزی به یکدیگر متصل شده‌اند و الگوی X پشت این دو گوشی جلوه بسیار زیبایی را به محصول جدید آنر بخشیده است. هر دو دستگاه دارای ابعاد 163.1×77.2×8.8 میلیمتر هستند و وزن آنها 206 گرم است.

آنر 9X با حذف ناچ به لطف دوربین سلفی پاپ آپ توانسته نمایشگری ۶.۵۹ اینچی بدون حاشیه از نوع IPS LCD را با کیفیت +FHD و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ در خود جای دهد. این پنل نمایش دارای مجوز TUV Rheinland است تا از چشمان کاربر در برابر اشعه‌های نور آبی محافظت کند.

دوربین اصلی و سلفی آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو :

گوشی آنر 9X پرو به سه دوربین پشت مجهز شده که دوربین اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراکم f/1.8 دارد. دوربین دیگر یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنزی با زاویه دید باز و دوربین دیگر سنسور دو مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان است. 

آنر 9X معمولی، دوربین دوم را که لنزی با زاویه دید باز دارد، روی خود ندارد. همچنین هر دو گوشی از یک دوربین پاپ آپ ۱۶ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 بهره می برند.

دو گوشی آنر 9X و آنر 9X پرو
آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو

سخت افزار آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو :

دو محصول جدید آنر به پردازنده‌ی کرین ۸۱۰ مجهز شده‌اند؛ از لحاظ قدرت پردازش، کرین ۸۱۰ را می‌توان با اسنپدراگون ۷۳۰ هم‌تراز دانست. این پردازنده‌ی نسبتا قوی در نسخه‌ی معمولی با حداکثر ۶ گیگابایت و در نسخه‌ی پرو با حداکثر ۸ گیگابایت همراه شده است تا هیچ‌گونه نگرانی بابت اجرای هم‌زمان چندین برنامه وجود نداشته باشد.

هواوی در نسخه‌ی پرو از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع استفاده کرده است که احتمالا به خنک‌تر شدن آن نسبت به برادرش منجر خواهد شد و یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در هر دو دستگاه تأمین‌کننده‌ی نیروی پردازنده خواهد بود.

سایر ویژگی‌ها :

آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو از قابلیت‌های ارتباطی مرسوم مثل 4G VoLTE، وای فای، بلوتوث 5.0، جک 3.5 میلی متری هدفون و درگاه USB-C استفاده می‌کنند. هر دو دستگاه حسگر اثر انگشت خازنی دارند که در کناره گوشی تعبیه شده است.

آنر برای عکاسی قابلیت‌هایی مثل الگوریتم Owl را به دستگاه‌های جدید خود اضافه کرده تا سری آنر 9x بتوانند در محیط‌های تاریک عملکرد خوبی داشته باشند. علاوه بر این، AI Handheld Super Night View 2.0، لرزشگیر مبتنی بر هوش مصنوعی، AI Beauty و HDR از دیگر ویژگی‌های این سری است.

این دو گوشی هوشمند با اندروید ۹ راهی بازار می‌شوند و رابط کاربری EMUI 9.1 روی آنها قرار گرفته است. هر دو دستگاه از فناوری GPU Turbo 3.0 هم پشتیبانی می‌کنند تا بتوانند تجربه گیمینگ خوبی را برای کاربران به ارمغان بیاورند.

دو گوشی آنر 9X و آنر 9X پرو
آنر 9 ایکس و آنر 9 ایکس پرو

قیمت و زمان عرضه :

دو گوشی هوشمند آنر 9X و آنر 9X پرو در پنل پشتی خود از طراحی سه‌بعدی X-shape استفاده می‌کنند. مدل معمولی در رنگ‌های مشکی، آبی و قرمز عرضه خواهد شد و مدل پرو تنها در دو رنگ مشکی و ارغوانی ارایه می‌شود. . 

هواوی آنر 9X را در تاریخ ۸ مرداد راهی بازار چین خواهد کرد و نسخه‌ی پرو را به فاصله‌ی ۱۰ روز در ۱۸ مرداد عرضه خواهد کرد. در ادامه می‌توانید قیمت این گوشی‌ها در مدل‌های مختلف را مشاهده کنید:

Honor 9Xچینآمریکااروپا
4/64GB1400$205€180
6/64GB1600$230€210
6/128GB1900$275€250
Honor 9X Proچینآمریکااروپا
8/128GB2200$320€285
8/256GB2400$350€310

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =