سرگرمیفیلم و بازی

شخصیت‌های محبوب انیمیشنی در دیجیتون

کودکان انیمیشن‌ها و کارتون‌ها را بیشتر از بزرگسالان باور دارند و داستان را برای دیدن موفقیت نقش اصلی دنبال می‌کنند. این بخش از انیمیشن‌سازی به هنر نویسنده و شخصیت‌پرداز انیمیشن بستگی دارد. انیمیشن‌های بسیاری در سال‌های اخیر با ساخت شخصیت‌هایی به یاد ماندنی در خاطرات بچه‌ها ماندگار شدند و به موفقیت‌های مالی بسیاری نیز رسیدند.

شخصیت شرک در مجموعه انیمیشن‌های شرک، لولوخان در هتل ترانسیلوانیا، چی هیرو در شهر اشباح، شخصیت‌های لاک پشت‌های نینجا، باب اسفنجی و پاتریک، اسمورف‌ها و… از شخصیت‌های جذابی هستند که در انیمیشن‌ها دیدیم.

در این مقاله قصد داریم شخصیت‌های سه انیمیشن محبوب فروزن، سگ های نگهبان و بت ویلز را مرور کنیم.

انیمیشن فروزن، داستانی برگرفته از ملکه یخی

انیمیشن فروزن از نخستین روز اکران محبوب کودکان و خردسالان شد و دو پرنسس زیبای دیگر را به جمع پرنسس‌های والت دیزنی اضافه کرد. میزان رضایت کودکان از انیمیشن فروزن به حدی بود که قسمت دوم این انیمیشن محبوب به سرعت کلید خورد. شخصیت‌های اصلی انیمیشن فروزن السا، آنا، کریستوف، اولاف و پرنس هانس هستند.

انیمیشن فروزن
انیمیشن فروزن

انیمیشن فروزن درباره دو شاهزاده با نام‌های السا و آنا است که بعد از اتفاقی که در کودکی برایشان می‌افتد از هم دور شده و مثل گذشته خواهران صمیمی یکدیگر نیستند. قدرت جادویی السا اگر کنترل نشود خطرناک بوده و می‌تواند به دیگران آسیب بزند. انیمیشن فروزن درباره بازگشت این دوخواهر به یکدیگر و نجات پادشاهی آرندل از دشمنان است. یکی از موسیقی‌های جذابی که برای این انیمیشن ساخته شده است، آهنگ let it go است که السا زمانی که قصر یخی خود را می‌سازد و نیرو خود را قبول می‌کند، می‌شنویم. این انیمیشن برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال 2014 شده و رکورد پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ را شکسته است.

السا پرنسسی است که در ابتدای انیمیشن، بنا به ترس یا مصلحت خواهر و کشورش، سعی در پنهان کردن ویژگی‌ها و توانایی‌هایش دارد اما به مرور می‌پذیرد که خودش را رها کند و به فکر قضاوت‌ها و نظرات دیگران نباشد.

یکی دیگر از شخصیت‌های بسیار محبوب انیمیشن فروزن آدم برفی کوچکی به نام اولاف است. اولاف مهربان است و بدون توجه به امکان نابودی‌اش در گرما، عاشق تابستان است. او لحظات کمدی و طنزی را به داستان اضافه می‌کند.

کارتون سگ های نگهبان، گشت پنجه ‌ای

کارتون سگ های نگهبان مجموعه انیمیشن سریالی کانادایی است که از سال 2013 تاکنون برای گروه سنی کودکان و خردسالان در حال ساخت و پخش است. کارتون سگ های نگهبان درباره رایدر پسربچه‌ای ده ساله است که با کمک سگ‌های خود یک تیم نجات تشکیل داده. این تیم شامل سگ‌های آتش‌نشان، پلیس و حتی یک خلبان هلیکوپتر می‌شود! توانایی‌های منحصر به فرد سگ‌های رایدر به مردم شهر کمک می‌کند تا در آرامش و به دور از اتفاقات ناگهانی و بد زندگی کنند. سازنده این مجموعه کارتونی Keith Chapman است که پیش از این سریال کارتونی باب معمار((Bob the Builder را ساخته بود. مجموعه کارتونی سگ‌های نگهبان در 9 فصل 26 قسمتی از سال 2013 تولید شده و یک فیلم سینمایی هم با همین نام در سال 2021 منتشر شد. بچه‌ها می‌توانند با تماشای این مجموعه لحظاتی شاد را تجربه کنند و درباره مسائل مهمی مثل اهمیت کمک به دیگران یاد بگیرند.

کارتون سگ های نگهبان
کارتون سگ های نگهبان

 هر کدام از این سگ‌ها در کارتون سگ های نگهبان قدرت خاص و منحصر به فردی دارند و با استفاده از ماشین مخصوص خودشان در شهر ماجراجویی به مردم کمک می‌کنند. مثلا مارشال یک سگ سیاه و سفید آتش نشان است که به عنوان پزشک تیم نیز به مردم شهر ماجراجویی کمک می‌کند. رابل یک مهندس ساخت و ساز است و یک مجموعه اسپین آف نیز برایش ساخته شده است. یا اسکای سگ بامزه و کوچولویی است که توانایی خلبانی دارد. شهردار گودوی و شهردار هامدینگر نیز دو شخصیت مهم مجموعه کارتون سگ های نگهبان هستند.

شما می توانید با استفاده از سایت و اپلیکیشن دیجیتون، انیمیشن‌ها و کارتون‌های جدید و جذابی را تماشا کنید. دیجیتون بسیاری از انیمیشن‌ها را با دوبله اختصاصی و موزیکال‌های شاد و سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد.

انیمیشن بت ویلز، تیم قهرمان گاتهام

انیمیشن بت ویلز داستان وسایل و ابزار شگفت‌انگیز بتمن است که به حفظ شهر گاتهام از جنایت‌ها و دزدی‌ها کمک می‌کنند. داستان‌ها و ماجراهای این انیمیشن با حضور ابرقهرمان‌هایی مثل بتمن، رابین و بت‌گرل در مقابل شرورهای اصلی گاتهام یعنی جوکر، هارلی کویین، مرد پنگوئنی و زن گربه‌ای روایت می‌شود. ژانر اکشن انیمیشن بت ویلز برای کودکان و نوجوانان صحنه‌های هیجان‌انگیزی را می‌سازد.

در انیمیشن بت ویلز می بینیم شخصیت‌های بت ویلز شامل ابزار مهم بتمن و رابین و ابرقهرمانان و شروران گاتهام می‌شوند. بتمن، زن گربه‌ای، بت وومن، رابین، رئیس پلیس گوردون، جوکر، مرد پنگوئنی و بسیاری دیگر از شخصیت‌های داستان بتمن و گاتهام، در این مجموعه حضور دارند.

در انیمیشن بت ویلز خودرو و جت بتمن همراه با خودرو رابین و ابزار دیگری مثل یک کامیون قدرتمند و مهربون به نام Buff علیه جرم و جنایت و دشمنان مردم شهر گاتهام مبارزه می‌کنند.

انیمیشن بت ویلز، تیم قهرمان گاتهام
انیمیشن بت ویلز، تیم قهرمان گاتهام

شخصیت‌های انیمیشن بت ویلز هم مثل کارتون سگ های نگهبان با استفاده از توانایی های خاص خود به مردم شهرشان کمک می‌کنند.

شخصیت‌های ضد قهرمان انیمیشن‌ها

شخصیت‌پردازی در خلق داستان یک نقش و شخصیت منفی در انیمیشن بسیار مهم است اما تکرار داستان‌های گذشته مثل نابودی دنیا بدون دلیل خاص، باعث می‌شود تا شخصیت قابل باور نباشد. یکی از این شخصیت‌ها پروفسور آگمن در انیمیشن محبوب سونیک است. او برای نابودی مردم زمین هرکاری می‌کند و دلیل خاصی نیز ندارد.

یکی از بهترین شخصیت‌پردازی‌های نقش منفی در دنیای انیمیشن، پرنس هانس در انیمیشن فروزن است. او با نقشه‌ای منطقی و نیتی مشخص پیش می‌رود و تا حد زیادی نیز موفق است. جا دارد از عموی سیمبا، اسکار، نیز یاد کنیم. شخصیت گاستون در انیمیشن دیو و دلبر نیز برای اقداماتش دلیل و انگیزه درستی دارد.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =