خودروفناوری

جک T8 ؛ پیکاپ جدید احتمالی محصول کرمان موتور

پیکاپ JAC T8 آماده حضور در بازار ایران ، رونق در پیکاپ های کشور

جک تی هشت – JAC T8 : تصاویر موجود در انبار کرمان موتور حاکی از آن است که این شرکت در کنار برنامه عرضه جک S4، نمونه هایی از پیکاپ T8 را به ایران آورده است. وانت پیکاپ دوکابین جک T8، احتمالا توسط کرمان موتور در آینده‌ی نزدیک عرضه خواهد شد.

برخلاف سایر نقاط دنیا، که پیکاپ ها به عنوان خودروهایی کاربردی برای انجام وظایف مختلف شناخته می‌شوند، به واسطه عدم تنوع این سگمنت در بازار کشورمان و گران بودن محصولات وارداتی، پیکاپ‌ها به خودروهایی لوکس و آفرودی تبدیل شده‌اند.

با این وجود، تولیدکنندگان ایرانی با همکاری شرکت‌های چینی، که روندی رو به رشد را تجربه می‌کنند، در این مدت توانسته‌اند با معرفی محصولاتی در سگمنت پیکاپ ، نظیر کاپرا 2 ، پیکاپ آمیکو ، فوتون تونلند و پیکاپ ریچ، رونقی به این رده فراموش شده بدهند. ک

کرمان موتور نیز پس از چندین سال همکاری با شرکت خودروسازی جک، پیکاپ جدید و قدرتمند جک T8 را برای عرضه به بازار آماده کرده است. طراحی مدرن و عضلانی، ویژگی‌های فنی مناسب و قیمت مقرون به صرفه در مقایسه با خودروهای وارداتی، نظیر تویوتا هایلوکس ، از مزایای اصلی جک T8 به شمار می‌روند.

مشخصات فنی جک T8

جک T8 مدت هاست که به عنوان یک پیکاپ چینی آفرودی به بازار چین و برخی کشورهای دیگر معرفی شده است. حال شرکت کرمان موتور نمونه ای این وانت دو دیفرانسیل را به ایران آورده تا پس از اخذ مجوزهای لازم، جک T8 را به خط تولید خود ببرد و به سبد محصولاتش اضافه نماید.

پیکاپ T8 سری جدید وانت های دو دیفرانسیل کمپانی جک (JAC) چین به حساب می آید. البته که این خودرو در نمونه های تک دیفرانسیل عقب هم عرضه می شود و می توان به صورت سفارش گذاری آن را با قابلیت دو دیفرانسیل خریداری کرد.

کمپانی جک برای T8 دو پیشرانه را معرفی کرده است. اولین پیشرانه دو لیتری توربو دیزل است که ۱۳۹ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. دسترسی به گشتاور حداکثری در دور موتور ۱۶۰۰ تا ۲۶۰۰RPM از ویژگی های جک T8 در نسخه دیزلی است.

پیشرانه دوم این خودرو از نوع بنزینی است و دو لیتر حجم دارد. جک T8 بنزینی می تواند با فناوری توربوشارژ توان ۱۹۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر در اختیار داشته باشد.

در نمونه بنزینی هم با فعال شدن سامانه توربو، شاهد هستیم که گشتاور حداکثری در دور موتور ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰rpm قابل بهره برداری است. در حال حاضر شرکت کرمان موتور برنامه دارد تا نمونه بنزینی جک T8 را به بازار ایران عرضه کند.

از سویی فعلا این پیکاپ چینی تنها با جعبه دنده ۶ سرعته دستی عرضه می شود و کمپانی جک اعلام کرده که بزودی نمونه اتوماتیک این خودرو را هم معرفی می کند.

جک T8
جک T8
پیشرانه2.0 لیتری توربوشارژ بنزینی
قدرت190 اسب بخار
گشتاور320 نیوتن متر
جعبه دنده6 سرعته دستی
حداکثر سرعت150 کیلومتر برساعت
طول5615 میلیمتر
عرض1880 میلیمتر
ارتفاع1830 میلیمتر
فاصله محوری3090 میلیمتر (3380 میلیمتر در مدل لانگ)
حجم باک75 لیتر
رینگ استاندارد265/60R18

طراحی ظاهری و ابعاد JAC T8

طراحی خودرو در نمای رو‌به‌رو، ترکیبی از مدل‌های آمریکایی و آسیایی به نظر می‌رسد. چراغ‌های اسپرت با گوشه‌های تیز، الهام‌گرفته از تویوتا هایلوکس و جلوپنجره‌ی بزرگ با مواد براق کروم، یادآور وانت‌های امریکایی مثل محصولات GMC است.

از دیدگاه نگارنده، تاکید و اصرار طراحان خودروسازی جک به جلوپنجره‌های عریض و طویل، شبیه آنچه در کراس‌اور S3 دیده‌ایم، به زیبایی خودرو آسیب می‌زند.

از نکات مثبت در نمای جلو، می‌توان به نوار LED روشنایی روز و مه‌شکن‌های مثلثی در گوشه‌های سپر اشاره کرد که ضمن استفاده‌ی معقول از مواد سیاه‌رنگ پلاستیکی، حس یک وانت مدرن را به بیننده می‌دهد.

در طراحی ظاهری این خودرو المان‌هایی وجود دارد كه بر جذابیت بصری این خودرو افزوده است. جلو پنجره کرومی با خطوط افقی که دارای طراحی جدیدی می‌باشد در كنار خطوط روی کاپوت، سپر جدید و گرافیک چراغ‌های جلو، ظاهری خشن و عضلانی به این خودرو بخشیده است.

همچنین لوگوی این شرکت با طراحی خاص آن برای خودروهای پیکاپ، بر روی جلوپنجره این خودرو نقش بسته است. خطوط روی درب‌ها و همچنین فلاپ‌های روی گلگیر، رینگ‌های دو رنگ آلومینیومی و ركاب زیر درب‌ها، ظاهر زیبایی را در نمای جانبی برای این خودرو پدید آورده است.


JAC T8
JAC T8

آپشن و امکانات رفاهی جک تی ۸ پیکاپ

جک T8 در ماه های آتی با ویژگی های زیر وارد جاده های کشور می شود:

  • پیشرانه دو لیتری توربو
  • ۱۸۸ اسب بخار
  • ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور
  • جعبه دنده ۶ سرعته دنده ای (اتوماتیک سفارشی)
  • استاندارد آلایندگی یورو ۵
  • باک ۷۶ لیتری
  • رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی
  • حالت تک دیفرانسیل عقب- دو دیفرانسیل سبک – دو دیفرانسیل سنگین
  • ترمز دیسکی چهار چرخ
  • قفل دیفرانسیل عقب
  • چراغ روشنایی روز
  • سیستم کنترل پایداری
  • دو کیسه هوا
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • سنسور باد لاستیک
  • نمایشگر لمسی اندروید
  • کروز کنترل
  • سیستم تهویه الکتریکی دستی
  • ضبط تصاویر دوربین جلو
  • تریم داخلی چرم و پارچه
  • استارت دکمه ای
  • شیشه ها و آینه های برقی
  • سنسور نور
  • چراغ های زنون
  • رادار خطی (سفارشی)
داخل کابین جک T8
داخل کابین جک T8

قیمت جک T8 کرمان موتور

به بازار چین اگر بروید، ارزان تیپ جک T8 حدود 99 هزار یوآن قیمت دارد که البته مدل دیزلی و تک دیفرانسیل است. قیمت مدل بنزینی T8 نیز از حدود 120 هزار یوآن شروع شده و در مدل دو دیفرانسیل فول آپشن نیز تا 128 هزار یوآن افزایش پیدا می‌کند.

این یعنی قیمت معادل دلاری این خودرو از 17 تا 19 هزار دلار متغیر است. بنابراین جک T8 حتی در صورت مونتاژ در کرمان موتور، قیمتی بیشتر از جک S5 اتومات داشته و احتمالا برچسب قیمتی‌اش، رقمی بین 350 تا 450 میلیون تومان دارد. فوتون تونلند ایران خودرو دیزل، ریچ دو دیفرانسیل سایپا و آمیکو آسنا تنها رقبای مستقیم جک T8 در ایران هستند.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + ده =