مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی
موضوعات داغ

بهترین گل های آپارتمانی چیست؟ ☘️ ۲۱ گیاه زینتی همیشه سبز

معرفی گل های زینتی خانه و دسته بندی انواع گیاهان آپارتمانی

آشنایی با گل های آپارتمانی ؛ آشنایی با ۲۱ گیاه زینتی همیشه سبز خانه : گل های آپارتمانی حیات و سرسبزی را به خانه هدیه می‌دهند. با پرورش گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیبایی به تصفیه هوای داخل خانه کمک کنید. گیاهان زینتی در دکوراسیون داخلی اتاق، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، محل کار، مغازه و مکان های عمومی استفاده می‌شوند.

آسان ترین راه برای ایجاد فضایی رنگین، استفاده از گل های آپارتمانی است. وجود گیاهان فواید زیادی دارد؛ تصفیه هوا، ایجاد حس خوب در افراد، سرعت بخشیدن به روند بهبود روحی و افزایش راندمان کار. با دکوراسیون ماگرتا همراه باشید.

گل زینتی آپارتمان

آشنایی با گل های آپارتمانی

گل های آپارتمانی را نه فقط برای برگ و گل، بلکه برای رنگ های طبیعی و چشم نواز آن ها پرورش می‎دهیم. با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون، با نگاه کردن به رنگِ سبزِ برگ گیاه احساس آرامش و شادی در افراد به وجود می‌آید.

افزودن زیبایی به محیط از طریق وجود انواع گل های آپارتمانی حاصل می‎شود. اگر فضای کافی برای استفاده از گل های آپارتمانی ندارید، گیاهان بزرگ گزینه مناسبی برای شما نیست. همچنین اگر نور کافی برای تامین نور مورد نیاز گیاهان ندارید، گیاهان سایه دوست برای شما بهتر است. برای اینکه در تمام طول سال گلی سرحال داشته باشید، به گیاهان مقاوم نیاز دارید. برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از گل های آپارتمانی چند نمونه را به شما معرفی می‌کنیم.

زیباترین گل های آپارتمانی کدامند؟

به طور کلی برای داشتن گیاهی زیبا و سرزنده باید چند نیاز اساسی  آن ها را مثل نور، آب، دما، خاک و اکسیژن تامین کنید.

  • اکسیژن؛ گیاهان برای شادابی و استحکام به اکسیژن نیاز دارند. باز کردن پنجره ها و ورود هوای تازه به گیاه کمک می‌کند به خوبی رشد کند.
  • خاک؛ منبع تغذیه گل ها، خاک است. جذب مواد مغذی و معدنی، اکسیژن و آب از طریق خاک صورت می‌گیرد. هر گیاه با توجه به نیازهای خود در ترکیب های مختلفی از خاک، شن، ماسه و کود، شرایط زیستی متفاوتی را تجربه می‌کند.
  • آب؛ هر یک از گل های آپارتمانی با توجه به ویژگی‎شان به مقدار کافی آب نیاز دارند. آبیاری بیش از حد ریشه گیاهان را می‌پوساند و کم آبی گل را خشک می‌کند.
  • نور؛ برای ایجاد سبزینه و داشتن برگ های سبز و مقام، باید نور مورد نیاز برای هر گیاه به خوبی تامین شود.
سه نوع گل آپارتمانی
سه نوع گل آپارتمانی

گل های آپارتمانی مقاوم

اگر نگهداری از گل های آپارتمانی برای شما کاری دشوار به نظر می‌رسد، پیشنهاد می‌کنیم از گیاهان مقاوم استفاده کنید.

این گیاهان در تمام طول سال سبز هستند و اگر برای چند روز آبیاری آن ها را فراموش کنید، نور کافی به آن ها نرسد یا دما به طور ناگهانی تغییر پیدا کند، سرسبزی خود را حفظ می‌کنند.

پتوس، سانسوریا، پاپیتا، آگلونما و آلوئه ورا چند نمونه از گل های آپارتمانی مقاوم هستند که در این جا به معرفی سانسوریا می‌پردازیم و در مقاله های بعدی سراغ سایر گل های مقاوم خواهیم رفت.

گیاهان آپارتمانی گل‌دار

گیاهان گلدار و رنگارنگ از قدیم در گوشه حیاط خانه های ایرانی وجود داشته است. اما با افزایش جمعیت و کوچک شدن منازل، زندگی در خانه های آپارتمانی گسترش یافته و پرورش گیاهان گلدار کاهش پیدا کرده است.

شاید فکر کنید از داشتن گیاهان گلدار در آپارتمان و خانه های کوچک محروم هستید اما این طور نیست، گیاهان آپارتمانی زیادی وجود دارد که گل می‌دهند. گل شمعدانی، ارکیده، آنتوریوم، آزالیا و بگونیا از دسته گیاهان گلدار هستند که جذابیت و زیبایی را به خانه اضافه می‌کنند.

گل های آپارتمانی سایه دوست

اگر خانه ای با پنجره های کم دارید که نور کافی را برای پرورش گل و گیاه تامین نمی‌کند، نگران نباشید. بعضی از گیاهان کم تر از سایر گل های آپارتمانی به نور خورشید نیاز دارند و می‌توانید آن ها را در فضای داخل بگذارید. این گل ها به نور غیر مستقیم نیاز دارند و نور مستقیم باعث آسیب دیدن گیاه می‌شود.

اگر این گل ها را برای تزیین تراس استفاده کنید، خواهند سوخت. البته نه به این معنا که گیاه را در تاریکی نگه دارید. هر چه شرایط مناسب تری برای گل های آپارتمانی ایجاد کنید بهتر و سریع تر رشد خواهند کرد. گل گندمی، برگ انجیری، پوتوس و بامبا از گل های سایه دوست هستند. در این جا به عنوان نمونه ‎ای از گل های سایه دوست، گل بامبو را به شما معرفی می‌کنیم.

۲۱ گیاه زینتی همیشه سبز در منزل

زمانی که جای‌ جای خانه را گیاهان سبز و شاداب پر کنند ، با نگاه کردن به هر نقطه از فضای دلنشین ‌تان انرژی و حسی مثبت به شما القا می ‌شود. سبزی کامل گیاهان آپارتمانی هماهنگی بیشتری با رنگ ‌های دکوراسیون منزل شما دارند؛ زمانی که تنها برگ ‌های براق و پر فروغ شما را عاشق خود کرده ‌اند. در ادامه می خواهیم یست و یک گیاه آپارتمانی را معرفی کنیم که به دلیل زیبایی برگ آنها به فضای خانه آورده می شوند و خبری از گل در آنها نیست!


گیاه بامبو یا خیزران

بامبو که با نام خیزران نیز شناخته می‌شود، یکی از گل های آپارتمانی همیشه سبز است. گیاهی است به شکل نی که به صورت متراکم رشد می‌کند. این گل بسیار مقاوم است و به راحتی از بین نمی‌رود. در شرایط مختلف نوری دوام می‌آورد و به راحتی سازگاری پیدا می‌کند. تا ارتفاع 20 – 30 سانتی متر رشد می‌کند. رنگ برگ ها و ساقه سبز پر رنگ، زرد و یا ترکیبی از سفید و سبز است.

گل بامبو در مناطق شمالی شرایط مناسبی دارد و به خوبی رشد می‌کند. بامبو در قسمت بالای ساقه به شکل فنر پیچ خورده است. با قلمه زنی تکثیر می‌شود. بامبو در آب به حیات خود ادامه می‌دهد. اما در صورت علاقه می‌توانید آن را در خاک های مخصوص بکارید. نور غیر مستقیم یا مصنوعی، دمای داخلی خانه و آبِ بدون کلر برای بامبو شرایط مطلوبی پدید می‌آورد.

بامبو آپارتمانی
بامبو آپارتمانی

گیاه برگ انجیری

این گیاه همیشه سبز و بالا رونده است. برگ های پهنی دارد که بریدگی های عمیقی روی آن دیده می شوند. این گیاه ریشه های هوایی دارد که از طریق آن میتواند به اطراف تکیه کند. در ابتدای زندگی برگ قلبی شکل است و بریدگی ها با بالا رفتن سن و به مرور زمان ظاهر می شوند. رنگ برگ ها سبز تیره هستند که در گیاه بالغ می تواند حتی به طول یک متر هم برسد!

نام انگلیسی: Swiss Cheese Plant
فرم گیاه: برگ پهن با بریدگی عمیق
آبیاری 10-15 روز یکبار
نور غیر مستقیم و نیم ‌سایه
نیاز به رطوبت کافی
تکثیر: قلمه ساقه

گیاه برگ انجیری
گیاه برگ انجیری

گیاه آگلونما یا نخشید

گیاه همیشه سبز آپارتمانی، با ساقه کوتاه و برگ های نیزه ای شکل و هم شده که طول این برگ حدود 10-25 سانتیمتر است و پهنای 10-15 سانتیمتری دارد. لکه های برگ متفاوت بوده و اغلب نظم خاصی را رعایت می کنند. مقاوم به سایه و خشکی است. زمانی که گیاه گل بدهد، به رنگ سفید نمایان می شود.

نام انگلیسی: Chinese Evergreen
فرم گیاه: برگ نیزه‌‌ای ابلق و بزرگ
آبیاری هفته‌ ای یکبار
نور غیر مستقیم
اسپری برگی در صورت نبود رطوبت
تکثیر: تقسیم جوانه ریشه ‌دار

گیاه آگلونما یا نخشید
گیاه آگلونما یا نخشید

گیاه پپرومیا کاپراتا یا قاشقی

پپرومیا گیاهی همیشه سبز است و برگی نیمه گوشتی دارد. انداتم کوچک این گیاه ارتفاعی حدود 25 سانتی متر را می سازد. این گیاه می تواند به شکل ساده و یا ابلق وجود داشته باشد که در واریته ابلق، لکه های سفید یا کرم رنگ روی برگ های آن ظاهر می شود.

نام انگلیسی: Desert Privet
فرم گیاه: برگ قلبی، گوشتی و ابلق
آبیاری 20-12 روز یکبار
نیم ‌سایه نیم ‌آفتاب
اسپری برگی هفته‌ ای یکبار
تکثیر: قلمه ساقه و قلمه برگی

پپرومیا
پپرومیا

گیاه بگونیا

بگونیا در واقع نام دسته ای بزرگ از گیاهان است که تنوع زیادی از نظر شکل برگ، گل و … دارند. از آنجایی که در این مطلب به معرفی گونه های برگ دار می پردازیم، نوعی از بگونیا را معرفی می کنیم که زیبایی برگ مخملی شکل آن خیره کننده است. برگ ضخیم و با لبه های تقریبا مواج ظاهر می شود.

نام انگلیسی: Begonia Soli
فرم گیاه: برگ مخملی و ضخیم با دمبرگ بلند و کرک ریز
آبیاری 10 روز یکبار
نور طبیعی کنار پنجره
اسپری برگی هفته ‌ای یکبار
تکثیر: قلمه برگی، تقسیم ریشه

بگونیا
بگونیا

گیاه پیله آ

پیله آ گیاهی همیشه سبز بوده و چند ساله است. این گیاه به طور کلی جثه کوچکی داشته و حدود 30 سانتی متر رشد می کند. نام انگلیسی این گیاه از رنگ برگ هایش می آید. این گیاه به دلیل زیبایی برگ هایش شهرت دارد. طول برگ ها نهایت به حدود 8 سانتی متر می رسد. برگ ها دندانه ندارند.

نام انگلیسی: Aluminum Plant
فرم گیاه: برگ بیضی نوک تیز با نقش خاکستری رنگ
آبیاری 7-5 روز یکبار (بین دو آبیاری خاک خشک شود)
نور پنجره آفتابگیر
اسپری دوبار در هفته
تکثیر: قلمه ساقه، تقسیم بوته

پیله آ
پیله آ

گیاه پوتوس

پوتوس گیاهی رونده و همیشه سبز است. برگ های قلبی شکل و زیبای این گیاه از ویژگی های برجسته آن است، رشد زیادی داشته و ارزان قیمت نیز هست. انواع ابلق این گیاه دارای لکه های سفید، کرم یا سبز روشن هستند و طول برگ های قدیمی تر می تواند به 30 سانتی متر هم برسد. تکثیر این گیاه به سادگی انجام می شود و به سادگی در آب ریشه می دهد.

نام انگلیسی: Sweetheart Plant
فرم گیاه: بالارونده با برگ قلبی نوک تیز سبز یا ابلق
آبیاری 10-4 روز یکبار
نیم ‌سایه تا نور کامل غیر مستقیم
غبارپاشی هفته ‌ای دوبار
تکثیر: قلمه ساقه

پوتوس
پوتوس

گیاه دراسنا

این گیاه آپارتمانی را می توان به عنوان درختچه ای همیشه سبز در نظر گرفت که برگ های تیزه ای و بلند آن همیشه در فضای خانه رنگ و رخسار خود را حفظ می کنند. این گیاه نسبتا مقاوم بوده و تنش های مختلف را تحمل می کند. ساقه خشبی و بلند ایت گیاه مانند تنه ای استوار برگ ها را نگه می دارد. اگر روی برگ رگه های زرد مشاهده کردید، نور بیشتری در اختیار گلدان خود قرار دهید.

نام انگلیسی: Dragon Tree
فرم گیاه: درختچه با برگ سبز تیره بزرگ و نوک تیز
آبیاری هفته ‌ای دوبار
نیاز به مکان پرنور
اسپری برگی هفته ‌ای دوبار
تکثیر: قلمه ساقه، خوابانیدن شاخه

دراسنا
دراسنا

گیاه برگ بیدی

برگ بیدی یکی از گیاهان محبوب و مشهوری است که در خانه بسیاری از مادربزرگ ها هم زندگی می کردند. این گیاه آنقدر مقاوم است که در گوشه ای از خانه تان می تواند زندگی خود را به خوبی ادامه داده و مزاحم کسی نباشد. گیاه همیشه سبز و چند ساله ای است که شاخه های آن به شکل آویزان رشد می کنند. نقوش موازی روی برگ از شاخصه اصلی برگ بیدی محسوب می شود.

نام انگلیسی: Wandering Jew
فرم گیاه: برگ بیضی نوک تیز با رگه ‌های موازی سفید
آبیاری 7-4 روز یکبار
نور کم
غبارپاشی 2 هفته یکبار
تکثیر: قلمه ساقه

برگ بیدی
برگ بیدی

گیاه سانسوریا یا شمشیری

سانسوریا گیاهی همیشه سبز و دائمی است که برگ های نیزه ای شکل از شاخصه های اصلی آن به شمار می رود. برگ ها دارای خطوط و نقوش موازی هستند که با بزرگ شدن گیاه، ارتفاعشان بیشتر می شود. این گیاه به کم آبی مقاوم است و این روزها می توانید مدل های مختلف آن را مثل سانسوریا بافته شده، رنگ زده، لوله ای و … را مشاهده کنید. این گیاه با برگ به راحتی تکثیر می شود.

نام انگلیسی: Mother in Law’s Tongue
فرم گیاه: برگ بلند، کشیده و سر نیزه ‌ای سبزرنگ یا با حاشیه زرد
آبیاری 15-10 روز یکبار
نور کامل تا سایه
اسپری برگی نمی ‌خواه
تکثیر: تقسیم ساقه زیرزمینی، جدا کردن پاگیاه، قلمه برگی

سانسوریا
سانسوریا

گیاه دیفن باخیا

این گیاه چند ساله و همیشه سبز برگ هایی دارد که زیبایی طرح و نقش آن باعث محبوب شدنش شده است. ناگفته نماند که مقاومت خوب این گیاه هم نقش مهمی در مشهور شدن به عنوان گیاه آپارتمانی داشته است. شیذه این گیاه سمی است و می تواند باعث آسیب شود. با بالا رفتن سن این گیاه، ساقه قطورتر و برگ ها هم بزرگتر می شوند.

نام انگلیسی: Dumb Cane
فرم گیاه: برگ نوک‌ تیز بزرگ دارای لکه ‌های سفید تا زرد در دو طرف
آبیاری 7-4 روز یکبار (در تابستان هفته ای دوبار و در زمستان هفته ای یک بار)
نور غیر مستقیم
اسپری برگی روزانه
تکثیر: قلمه ساقه، جدا کردن پا گیاه

دیفن باخیا
دیفن باخیا

گیاه برگ عبایی

این گیاه آپارتمانی بدون ساقه هوایی زندگی می کند. برگ های سبز تیره آن پهن و براق هستند و تا 50 سانتیمتر طول خواهند داشت. دمبرگ بلند این گیاه به طور مستقیم از درون خاک بیرون می آید . ظاهر کلی آن را تشکیل می دهد. این گیاه بدون توجه زیاد می تواند سال های طولانی زندگی کند و گیاهی مقاوم است.

نام انگلیسی: Cast Iron Plant
فرم گیاه: برگ بلند و کشیده شبیه برگ ذرت، به رنگ سبز تیره
آبیاری 7-5 روز یکبار (بین دو آبیاری خاک خشک شود)
نیم ‌سایه نیم ‌آفتاب
اسپری برگی هفته‌ ای یکبار
تکثیر: تقسیم ساقه زیرزمینی

برگ عبایی
برگ عبایی

گیاه شفلرا

یکی از درختچه های آپارتمانی زیبا شفلرا است. این گیاه همیشه سبز به دلیل فرم برگهای پنجه ای شکلی که براق و دارای دمبرگ بلند هستند، ظاهری زیبا به فضای خانه می بخشند. در ابتدا تعداد برگچه ها کم بوده و با رشد بیشتر به 8 عدد هم میرسند. ارتفاع آن به چند متر هم می رسد.

نام انگلیسی: Umbrella Tree
فرم گیاه: درختچه با برگ چرمی پنجه‌ ای شکل با دمبرگ بلند
آبیاری هفته‌ای دوبار
نور غیر مستقیم
غبارپاشی هفته‌ ای دوبار
تکثیر: قلمه ساقه، کاشت بذر

شفلرا
شفلرا

گیاه فیکوس بنجامین یا انجیر برگ‌ریز

فیکوس ها نوعی از گیاهان بوده که دارای گونه های بسیاری هستند. فیکوس بنجامین که با نام بنجامین شناخته می شود، یکی از درختچه های زینتی در فضای داخلی است که ظاهری حاره ای دارد. برگ بیضی شکل و نوک تیز این گیاهان زیبایی خاصی به آن بخشیده است. باید قبل از هر اقدامی بدانید که بنجامین نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری نسبت به گیاهان مقاوم دارد.

نام انگلیسی: Weeping fig
فرم گیاه: درختچه با برگ سبز روشن، بیضی و نوک تیز
آبیاری 7-4 روز یکبار
نور زیاد و غیر مستقیم
غبارپاشی 2 روز یکبار
تکثیر: قلمه ساقه، خوابانیدن هوایی، پیوند

فیکوس بنجامین
فیکوس بنجامین

گیاه فیتونیا

فیتونیا گیاهی چندساله و همیشه سبز است که رشدی خزنده است. ویژگی برجسته و مشهور این گیاه، رگبرگ و رگه هایی است که روی سطح برگ دیده می شود و رنگ صورتی و سفید دارند. ساقه فیتونیا دارای مو و کرک های ریزی است که به صورت افقی رشد می کند.

نام انگلیسی: Nerve Plant
فرم گیاه: برگ قلبی پهن با رگبرگ‌ های رنگین و مشخص
آبیاری 5-2 روز یکبار (هفته ای سه بار و رطوبت 70 درصد)
نیم ‌سایه
اسپری برگی 3-1 روز یکبار
تکثیر: قلمه ساقه

فیتونیا
فیتونیا

گیاه کاج مطبق

کاج مطبق سورنی برگ است و واریته ای گیاهی است که به دلیل قد کوتاهش در گلدان کاشته می شود. ارتفاع این واریته گلدانی به دو متر می رسد. ظاهر طبقه طبقه این گیاه بسیار منحصر به فرد است و زیبایی خاصی به همراه دارد. این گیاه همیشه سبز بوده و رشد عمودی و افقی دارد.

نام انگلیسی: Norfolk Island Pine
فرم گیاه: درختچه سوزنی ‌برگ با شاخه‌ های مطبق
آّبیاری 10-4 روز یکبار
نور ملایم کنار پنجره از بالا
غبارپاشی یک تا دوبار در هفته
تکثیر: قلمه ساقه، کشت بذر

کاج مطبق
کاج مطبق

گیاه فیلودندرون

گیاهی همیشه سبز و دائمی است. فیلودندرون از نظر ظاهری شباهت زیادی با پوتوس دارد تنها با این تفاوت که اندازه بزرگتری داشته، ساقه چوبی دارد و برگ های آن کشیده تر است. ولی هر دو رونده و پوشاننده هستند. این گیاه ریشه هوایی دارد و نیاز به قیم دارد. اغلب از تکیه گاهی خزه دار استفاده می شود تا ریشه های هوایی درون آن فرو بروند.

نام انگلیسی: Philodendron
فرم گیاه: برگ سبز تیره بیضی ‌شکل کمی مواج
آبیاری 7-4 روز یکبار (تابستان هفته ای دوبار و زمستان هفته ای یک بار)
نور کنار پنجره و غیرمستقیم
غبارپاشی هفته ‌ای دوبار
تکثیر: قلمه ساقه

فیلودندرون
فیلودندرون

گیاه لیندا یا پافیلی

این درختچه همیشه سبز و دائمی، یک تنه قطور دارد که در سطح خاک برجسته و ظاهری شبیه به پای فیل دارد. برگ های آن باریک، ضخیم و آویزان هستند. ارتفاع این درختچه به دو متر می رسد. برگ ها به رنگ سبز تیره ظاهر می شوند.

نام انگلیسی: Elephant foot Tree
فرم گیاه: درختچه با برگ باریک، کشیده، ضخیم و آویزان
آبیاری 15-5 روز یکبار
نور کامل تا نیم‌ سایه
غبارپاشی هفته ‌ای یکبار
تکثیر: کاشت بذر، ریشه ‌دار کردن جوانه روی ساقه

گیاه لیندا یا پافیلی
لیندا یا پافیلی

گیاه گندمی

از گیاهان آپارتمانی محبوب و مقاوم گندمی است. این گیاه همیشه سبز و چندساله دارای برگ های بلند و کشیده است که از درون به بیرون آویزان بوده و حالت فواره ای دارند. ارتفاع این گیاه حدود 30 سانتی متر و برگها حدود 25 سانتی متر است. این گیاه هم به شکل تک رنگ و هم دو رنگ با رگه های سفید وجود دارد. برای تکثیر باید گیاهچه های آویزان از ساقه های کناری را درون خاک قرار دهید.

نام انگلیسی: Spider Plant
فرم گیاه: برگ‌ های کشیده و آویزان با رگه ‌های موازی سفید و کرم
آبیاری 7-3 روز یکبار
نور کنار پنجره تا نیم ‌سایه
اسپری برگی یک تا دو روز یکبار
تکثیر: جدا کردن گیاهچه‌ های کوچک

گندمی
گندمی

گیاه نخل مرداب

گیاه نخل مرداب ظاهری بسیار متفاوت با باقی گیاهان آپارتمانی معرفی شده دارد. ارتفاعی حدود یک متر دارد و برگها به شکل پنجه ای از انتهای ساقه بیرون زده اند، خشن و به رنگ سبز تیره بوده و حالتی خطی دارند.

نام انگلیسی: Umbrella Grass
فرم گیاه: برگ کشیده و آویزان روییده از سطح خاک
آبیاری روزانه
نور شدید غیر مستقیم
اسپری برگ 7-2 روز یکبار، تکثیر
تقسیم بوته، کاشت بذر

نخل مرداب
نخل مرداب

گیاه یوکا

ارتفاع این درختچه بومی آمریکا می تواند تا کنتر از 6 متر باشد. طبیعتا در گلدان به دلیل فضای اندک برای رشد ریشه، ابعاد گیاه کنترل خواهد شد. برگهای این گیاه باریک و بلند بوده و به صورت زاویه دار رو به بالا قرار گرفته اند.

نام انگلیسی: Spineless Yucca
فرم گیاه: درختچه با برگ بزرگ، کشیده و خنجری نوک ‌تیز
آبیاری 7-3 روز یکبار (در تابستان دوبار در هفته و در زمستان هفته ای یک بار)
نور کافی غیر مستقیم
اسپری برگ هفته ‌ای یکبار
تکثیر: جدا کردن پاگیاه، کاشت بذر، قلمه ساقه

یوکا
یوکا

منبع
چیدانهپیام دلتا

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =