متن زیبا برای تبلیغ کافی شاپ که به افزایش مشتریهای شما کمک میکند!
تبلیغات یک کافیشاپ وقتی نتیجه میدهد که جذاب و خلاقانه، به معرفی خدمات خود بپردازد. شاید ساده به نظر برسد، اما اگر یکبار برای نوشتن یک متن خلاقانه تبلیغاتی تلاش کرده باشید، حتما میدانید که در عمل کار سادهایی نیست. یک متن زیبای جذاب و خلاقانه برای تبلیغات کافیشاپ باید از ویژگیهای خاصی مانند: زیبا بودن، مفید و مختصر بودن، سادگی، خلاقیت و قابل درک بودن، برخوردار باشد تا به افزایش مشتریهای شما کمک کند.
در ادامه ما ویژگیهای یک متن تبلیغاتی خلاقانه و مفید را بیشتر معرفی خواهیم کرد و نمونههایی موفق را ذکر میکنیم تا متن زیبا تبلیغ کافی شاپ خودتان را بنویسید.
متن زیبا نوشتن، مشتریهای شما را افزایش میدهد
متن تبلیغاتی زیبا نوشتن قطعا لازم است. اما در نظر داشته باشید برای نوشتن یک متن تبلیغاتی، فقط استفاده کردن از کلمات و جملههای زیبا و خوشریتم کافی نیست! متن شما برای تبدیل شدن به یک متن تبلیغاتی زیبا باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:
به شخصیت و حال و هوای کافه توجه ویژه داشته باشید
کافهنشینی صرفا نوشیدن قهوه نیست، بلکه یک فرهنگ است. هر کافه موفقی یک شخصیت خاص برای خودش تعریف کرده و حالوهوای خاص خودش را دارد. مثلا بعضی کافهها با ساختار فیم و سریالها دیزاین شدهاند، یا برخی از آنها حالهوای خانههای تاریخی را دارند. لحن و ادبیات متن تبلیغاتی باید با شخصیت کافی شاپ متناسب باشد. همچنین در ادامه میتوان گفت اگر یک کافه رسمی و شیک دارید، از لحن رسمی و اگر کافه کژوال دارید، از لحن غیر رسمی (اصطلاحا لحن خودمانی) استفاده کنید.
نکته مهم رعایت بین متن تبلیغاتی و شخصیت کافه، شناخت مخاطب و تولید محتوای مناسب برای اوست. مهمترین اقدام در افزایش مخاطب پس از نگارش متن، انتخاب شیوه درست ارسال و حتی نوع تبلیغات است. یکی از کاربردیترین نوع تبلیغات ارسال پیام کوتاه است که از طریق فرستادن پیامک تبلیغاتی منطقه ای، امکان برگزاری کمپین هدفمندتری را خواهید داشت. در ارسال پیامک تبلیغاتی شما بهراحتی افراد ساکن در نزدیکی کافه را موردهدف قرار میدهید و با فرستادن پیامکهای ترغیبکننده، آنها را به بازدید از کافیشاپتان دعوت میکنید.
متن تبلیغاتی مختصر و مفید است، پرگویی ممنوع!
متنهای طولانی، متن تبلیغاتی به حساب نمیآیند! متن تبلیغاتی باید به گونهایی باشد که فراموش نشود. متنهای بلند و طولانی حوصله خواننده را سر میبرند و جذابیتی ندارند. یکی از نکتههای مهم در کوتاهنویسی متنهای تبلیغاتی داشتن خلاقیت در استفاده از کلمههایی خاص و با مفهوم است. برای مثال باید کلمههایی را انتخاب کنید که در مخاطب حسهایی مانند سریع، ارزان، باکیفیت، خودمانی و خاص بودن را ایجاد کند.
اگر مخاطب شما با پیامکها یا متنهای تبلیغاتی ارتباط برقرار نمیکند برای اون پیامک صوتی ارسال کنید. استفاده از یک سامانه پیامک صوتی که امکانات بهروز و کاربردی مانند زمان مناسب، ارسال پیامک به تعداد بیشماری از افراد و تعیین و هدفمند ساختن کمپین تبلیغاتی را دارد، به صاحبان کافیشاپ کمک چشمگیری در افزایش مشتریان میکند.
با استفاده از علائم نگارشی، توجه خواننده را هدایت کنید
در متن تبلیغاتی بعضی کلمات مهمتر از بقیه هستند. مثل کلمه تخفیف یا گارانتی و از این دست واژهها. قصد ما جلب توجه خواننده به این مفاهیم است. بررسی کنید چه کلمات یا عباراتی در متن شما اهمیت ویژهایی دارد و با بولد کردن یا استفاده از علائمی مثل * و «»، آن کلمه یا عبارت را متمایز کنید تا اجرای کمپین اس ام اس مارکتینگ کسبوکار شما اهمیت و نتیجهبخشی بیشتری پیدا کنند.
فرصت تصمیمگیری به خواننده متن تبلیغاتی ندهید!
تخفیفها و خدمات ویژه خود (مثل مزیتهای رقابتی در ارسال سریع کالا، قیمت مناسب، محصولات خاص و باکیفیت) را با بازه زمانی محدود و مشخصی تعیین کنید تا بازخورد بیشتری به دست آورید. برای مثال این دو عبارت را مقایسه کنید:
«ده درصد تخفیف برای خرید چیزکیک از کافه *** با کد 12548fk»
«فقط تا پایان امروز وقت داری! ده درصد تخفیف خرید چیزکیک برای مشتریان دوستداشتنی کافه **** با کد 12548fk!». وقتی در جمله دوم فرصت بیشتری برای استفاده از تخفیف را نمیدهیم، مخاطب حس میکند یک فرصت ارزشمند را از دست خواهد داد؛ اما اگر فرصت داشته باشد عجلهایی نمیکند و با گذشت زمان ما را فراموش خواهد کرد.
به مشتریان کافی شاپ جایزه بدهید!
متن تبلیغاتی قرار نیست فقط کافه شما را معرفی کند، بلکه باید با برگزاری اس ام اس مارکتینگ مخاطبان را به خرید ترغیب کنید. یک متن تبلیغاتی ترغیبکننده را میتوان با قراردادن یک جایزه نقدی یا غیرنقدی در دل پیام، برای مخاطب فرستاد. مثلا: «اگر امروز از طریق لینک زیر یک پاستا سفارش دهید، کافه *** یک نوشیدنی خنک رایگان مهمانتان میکند.»
این جوایز و امتیازها حس خاص بودن و با ارزش بودن به مشتری منتقل کرده و تجربه خرید بهتری به او میدهد. مطمئن باشید هرچه تجربه خرید لذتبخشتری برای مخاطبان بسازید، مشتریان بیشتری خواهید داشت.
متن پیام تبلیغاتی را ساده ساده ساده بنویسید
سخت نوشتن، استفاده از جملات پیچیده، طولانی و مبهم بودن پیام، شاید حتی باعث شکست کمپین تبلیغاتی شود؛ بنابراین پیشنهاد میکنیم منظور و مفهومتان را در متنهای تبلیغاتی ساده بیان کنید. خواننده نباید هیچ تلاشی برای فهم پیام شما کند وگرنه خسته میشود و تبلیغ بینتیجه باقی میماند. بهکار بردن کلمات ناآشنا، عبارت دور از ذهن و به قول معروف، دو پهلو صحبت کردن، سادگی متن را از بین میبرند.
خودتان را در دسترس مشتری قرار دهید
متن تبلیغاتی تازه قدم اول است. بعد از ترغیب و جذب مشتری نباید او را رها کنید. راههای ارتباطی، صفحات فضای مجازی، سایت، تلفن و آدرس را در اختیار مشتری قرار دهید. توجه کنید که مشتری نباید دنبال شما بگردد! باید دست مشتری را بگیرید و به سمت خودتان هدایت کنید. ثبت نشانی کافه در نقشههای آنلاین، داشتن یک پیج اینستاگرامی که اطلاعات کافه از قبیل آدرس، ساعتکاری و منو در آن مشخص شده است، مسیر رسیدن مشتری به کافی شاپ را راحتتر میکند.
10 نمونه متن تبلیغاتی کافیشاپ و قهوه
نوشتن یک متن تبلیغاتی کوتاه یا حتی بلند برای ارسال به مشتری با هدف افزایش فروش نیاز به تکنیکهای متعددی مثل شفاف بودن، سادگی در متن، ایجاد انگیزه، برگزاری جشنوارههای تخفیفی و ادامه مسیر ارتباطی با مشتری را دارد. اگر در قدمهای اول برگزاری کمپین تبلیغاتی با ارسال پیام کوتاه هستید، برای سریعتر انجام شدن اهدافتان چند نمونه پیامک مخصوص کافیشاپها را در این بخش برای شما آماده کردهایم.
- قهوه خوب یک نیاز روزانه است! با دو تا از دوستات بهمون سر بزن و 20 درصد تخفیف بگیر! کافه**** آدرس******
- خاطرهایی شیرین به همراه یک قهوه تلخ! فقط سه روز فرصت داری تا با شرکت در نظرسنجی کافه**** برنده یک سفارش قهوه بشی. فرصت رو از دست نده! لینک نظر سنجی*****
- روزتو با انرژی شروع کن! از«7تا10 صبح» چهارتا قهوه برای خودت و همکارانسفارش بده، ولی پول سه تاشو بده! کافه**** لینک ثبت سفارش
- میدونستی اگه عضو باشگاه مشتریان کافه *** باشی، هفتهایی یک قهوه مهمون مایی؟ بهمون سر بزن «***آدرس»
- برای قهوه و کیک جیبت رو خالی نکن! کیک سفارش بده، قهوه رو مهمون ما! فقط باید پیجمون رو فالو داشته باشی! پیج کافه****
- وقتی قهوه میخوری تهران باید زیر پات باشه! همین امروز میزت رو برای روف گاردن کافه*** رزو کن، چون تو لایق بهترینها هستی. تلفن****
- کارت دانشجویی بیار، 20 درصد تخفیف برای هر سفارش بگیر! فقط تا آخر این هفته. کافه****
- روز زن با خیالت راحت همسرت رو ببر بیرون! 50 درصد تخفیف برای بانوان فقط در روز زن! آدرس پیج کافه*****
- از روز اول همراهمون باش! با حضور در افتتاحیه کافه **** از تخفیفها و امتیازهای ویژه بهرهمند شوید! برای رزرو با این شماره تماس بگیرید.*********
- پخش همه مسابقات فوتبال در محیطی کاملاً فوتبالی! برای فینال لیگ قهرمانان اروپا منتظرتان هستیم. همین حالا بهترین میز را رزرو کنید. تلفن کافه****
یکی از مهمترین نکتهها پس از نوشتن متن پیامک تبلیغاتی برای کافی شاپها انتخاب پنل پیامکی مناسب به منظور ارسالی سریع و هدفمند است. شما برای برگزاری کمپینهای اس ام اس مارکتینگ باید پنلی را خریداری یا انتخاب کنید که خدمات متنوع و کاربردی در اختیارتان قرار میدهد. در بخش بعدی از مقاله یک پنل اس ام اس کاربردی به شما معرفی خواهیم کرد.
نوشتن متن تبلیغاتی با شما، ارسال از طریق یک پنل کاربردی مثل مدیانا
در این مقاله تلاش کردیم هر نکتهای که درباره نوشتن یک متن تبلیغاتی لازم است تا بدانید را بیان کردیم. در این مقاله گفتیم که در یک متن تبلیغاتی باید برای مخاطب انگیزه ایجاد کنید تا تبدیل به مشتری شود. همچنین از ویژگیهای متن گفتیم که باید کاربردی، هدفمند، کوتاه، زیبا و ساده باشد.
اما بهیاد داشته باشید روش انتشار متن به اندازه نوشتن زیبا برای تبلیغ کافی شاپ مهم است. اگر از یک بستر مناسب و پربازده استفاده نکنید، کلیه زحمات شما هدر خواهد رفت. اس ام اس مارکتینگ یک بستر موثر و اقتصادی برای ارتباط و تعامل با مشتریان است. پلنهای پیامکی مدیانا متن شما را بهصورت انبوه برای مشتریان ارسال میکنند. همچنین میتوانید مخاطب هدف خود را نشانه بگیرید و پیامک تبلیغاتی را بر اساس موقعیت مکانی ارسال کنید تا کمپین هدفمندتری برگزار کنید. اینگونه با هزینهایی اندک طیف گسترده و انبوهی از مخاطبان را جذب کرده و موفق میشوید مشتریهای خود را افزایش دهید.