اخبار

بهترین چسب کاشی؛ چسب پودری بهتر است یا خمیری؟

چسب کاشی و سرامیک در انواع بسیار زیادی تولید و روانه بازار می شود. اما در میان انواع بسیار زیاد چسب‌های کاشی و سرامیک دو نوع خمیری و پودری آن از دیگر انواع پرطرفدارتر هستند. می‌توان گفت امروزه در بیشتر پروژه‌ها از چسب‌های پودری یا خمیری استفاده می‌شود. اما سوالی که اغلب برای اکثر مشتریان ایجاد می‌شود این است که از کجا بدانیم کدام چسب بهتر است و کی و کجا باید از هر کدام از این نوع چسب‌ها استفاده کنیم. در ادامه این متن قصد داریم هر دو نوع چسب خمیری و پودری را معرفی نموده و به نقاط تمایز آن‌ها بیشتر بپردازیم.

بهترین چسب کاشی

مشخصات بهترین چسب کاشی

از مهمترین مشخصاتی که باید برای یک چسب کاشی و سرامیک خوب در نظر داشت، مقاومت و غیرقابل نفوذ بودن آن‌ها است. در حقیقت این ویژگی‌ها و البته برخی مزایای دیگر است که باعث شده انواع چسب کاشی جایگزین ملات‌ها شوند. از دیگر ویژگی‌های بهترین برند چسب کاشی می‌توان به مواردی از قبیل چسبندگی و مقاومت بالا، عدم تغییر رنگ،‌ انعطاف‌پذیری، مقاومت به تغییرات دمایی و فشار و ضربه اشاره کرد. برخی از برندهای که باکیفیت‌ترین چسب‌های کاشی و سرامیک را تولید و روانه بازار می‌کنند عبارتند از:

  • چسب کاشی و سرامیک دینوکل
  • چسب کاشی و پرسلان اسلب اپرا
  • چسب کاشی و سرامیک شیمی ساختمان
  • چسب کاشی ویترا
  • چسب کاشی هنکل

چسب پودری کاشی

چسب‌های پودری نوعی چسب‌های ساخته شده بر پایه سیمان و نوعی پلیمر هستند. پلیمر به‌کار رفته در ترکیب این چسب به مقاومت و چسبندگی این نوع چسب‌ها می‌افزاید و به همین دلیل است که نسبت به انواع ملات دارای استحکام بالاتری است. این نوع چسب از انواع آماده به مصرف نیست و باید قبل از شروع کار نصب سرامیک، آن‌ها را با آب مخلوط کرد. معمولا باید تا زمانی آب به این ترکیب اضافه کرد که مخلوطی خمیری شکل که خیلی رقیق یا بیش از حد سفت نبوده، به‌دست آید.

چسب پودری کاشی

چسب خمیری کاشی

چسب‌های خمیری نوعی چسب تولید شده بر پایه سیمان و پلیمر بوده که از نوع چسب آماده به مصرف هستند. آماده به مصرف بودن این نوع چسب‌ها از مهمترین تفاوت های موجود میان این دو چسب به شمار می‌آید که هم می توان آن را نقطه قوت و هم نقطه ضعف این نوع چسب‌ها به شمار آورد. این ویژگی از آن جا که باعث می‌شود کار سریعتر پیش برود و دیگر نیاز به نگرانی از بابت رقیق یا سفت شدن خمیر وجود نخواهد داشت، به عنوان یک مزیت به حساب می آید. از طرفی دیگر آماده بودن این محصول باعث می شود که در صورت باز شدن بسته بندی تنها چند ساعت قابل مصرف بوده و بعدا خشک و غیر قابل استفاده گردد.

تفاوت چسب های خمیری و پودری

همان طور که در بالا نیز متوجه شدید در ظاهر و عملکرد این نوع چسب‌ها تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه برخی از آن ها را بیان خواهیم کرد.

مهلت استفاده از چسب پودری و خمیری

یکی از تفاوت‌های این دو نوع چسب ظاهر و مهلت مصرف آن‌ها است. معمولا مهلت استفاده از چسب های خمیری کمتر است و معمولا تاریخ آن‌ها سریعتر می‌گذرد. این درحالی است که چسب‌های پودری از این نظر حاشیه ریسک امن‌تری دارند و تا زمانی که به آن‌ها آب اضافه نکنیم می توانیم حدود دو سال آن‌ها را نگه داریم.

قیمت چسب های پودری و خمیری

به طور معمول در میان محصولات از یک برند و کارخانه، چسب‌های پودری قیمت ارزان‌تری نسبت به چسب‌های خمیری دارند. علت این موضوع نیز نوع بسته بندی آن ها است. با توجه به اینکه چسب خمیری باید از بسته‌بندی محکمی برخوردار باشد قیمت آن کمی بالاتر خواهد بود.

چسب های پودری و خمیری

مقدار مورد استفاده از هریک از چسب ها

برای چسباندن هر متر مربع از چسب‌های خمیری معمولا بین 5 تا 7 کیلوگرم چسب خمیری استفاده می شود. این درحالی است که برای چسباندن همین متراژ از سرامیک ها باید حدود 3 تا 5 کیلوگرم چسب پودری مصرف کرد. با این حال چسب‌های خمیری به دلیلی استفاده آسان‌تر ترجیح بسیاری از کارفرمایان است. البته چسب‌های خمیری اغلب برای نصب کاشی دیوار مناسبند اما چسب‌های پودری هم برای نصب سرامیک کف و هم دیوار کاربرد دارند.

جمع بندی

برای انتخاب نوع چسب کاشی و سرامیک باید ویژگی‌های هر یک از انواع چسب‌های خمیری و پودری را به خوبی بشناسید و سپس متناسب با نیاز خود چسب مورد نیاز خود را خریداری نمایید. این دو نوع چسب، هر یک دارای ویژگی‌های به خصوصی است که بهتر است قبل از خرید با آن‌ها به خوبی آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یازده =