سبک زندگیمد و زیبایی

چگونه چربی کرم پودر را بگیریم و آرایش مات کنیم؟

چگونه چربی کرم پودر را بگیریم؟

چگونه چربی کرم پودر را بگیریم؟

کرم پودرها جزو پرکاربردترین لوازم آرایشی هستند که برای انواع تایپ های مختلف پوستی به صورت مجزا فرموله و تولید میشوند. قیمت کرم پودر صورت بسته به برند، حجم و ترکیبات آن متغیر است. اما فرقی نمیکند که یک کرم پودر را چند خریده باشید؟! اگر از آن به طور اشتباه استفاده کنید، پوست شما برق افتاده و چربی مازاد ترشح میکند. این مشکل سبب شده تا اغلب خانم‌ ها به دنبال راهکارهای موثر برای گرفتن چربی کرم پودرها و مات جلوه دادن آن باشند.

اگر شما هم میخواهید بدانید که چگونه میتوان چربی کرم پودر را گرفت و آرایش را مات کرد؟ روش های زیر بهترین راه برای اینکار هستند:

  • خرید محصول براساس تایپ پوستی
  • پاکسازی پوست از هرگونه چربی، آلودگی و کثیفی
  • آب رسانی به پوست قبل از شروع میکاپ با استفاده از محصولات آبرسان
  • استفاده از پرایمر قبل از کرم پودر
  • محصول فاقد چربی Oil free بخرید
  • پخش کرم با بیوتی بلندر مرطوب یا براش مخصوص بجای انگشتان دست
  • استفاده از فیکساتورهای آرایشی (اسپری یا پودر) در پایان میکاپ

نحوه گرفتن چربی کرم پودر + 6 روش کاربردی

شما با انجام اقدامات زیر می‌توانید چربی کرم پودر را گرفته و ظاهری یک دست و مات برای پوست خود ایجاد کنید:

1. پاکسازی پوست قبل از آرایش

قبل از اینکه از کرم پودر برای پوست خود استفاده کنید نیاز است تا با یک شوینده ملایم و مناسب پوست خود را شستشو داده و هرگونه چربی و کثیفی را از آن پاک کنید. پاکسازی پوست به افزایش تعادل PH پوست کمک کرده و از ایجاد تجمع زیاد پس از میکاپ و چرب به نظر رسیدن پوست جلوگیری می‌ کند. توصیه می‌ کنیم بر اساس پوست خود از یک شوینده مناسب استفاده کرده و به خوبی هرگونه چربی و آلودگی را از پوست پاک کنید؛ همچنین استفاده از لایه بردارهای سبک نیز نقش مهمی در حذف سلول‌ های مرده و چربی‌ های اضافه داشته و باعث می‌ شود این محصول آرایشی حالتی مات پیدا کند.

2. از پرایمر استفاده کنید

استفاده از پرایمرها فواید زیادی دارد اما یکی از مهم‌ ترین آن ها را می‌ توانیم جذب چربی‌ های اضافه پوست معرفی کنیم. استفاده از این محصول قبل از استفاده از کرم پودرها می‌ تواند مانع از تجمع چربی‌ ها و افزایش براقیت صورت شود. استفاده از پرایمر به عنوان زیرساز منافذ پوست را می‌ پوشاند و از افزایش چربی پوست جلوگیری می‌ کند؛ همچنین به دلیل ترکیبات موثر و فواید زیاد، نقش مهمی در کنترل کردن چربی و مات جلوه دادن کرم پودر روی پوست صورت شما دارند. به همین دلیل توصیه می‌ کنیم استفاده از این محصول را فراموش نکنید.

3. خرید کرم پودر مناسب

حتما باید کرم پودر یکه استفاده میکنید با تایپ پوستی شما سازگار باشد و برای آن فرموله شده باشد. بنابراین قبل از هرچیزی مهم است که نوع پوست خود را شناسایی کنید. البته برای پیشگیری توصیه میشود از کرم پودرهای فاقد چربی (اویل فری) مانند کرم پودر استی لادر مدل Double Wear استفاده کرده که جدا از اینکه برای انواع تایپ پوستی مناسب است، چربی اضافی نداشته و با فینیش مات، مانع برق افتادن پوست میشود.

4. استفاده از پد و براش مناسب

با کمک انواع پد و براش نیز هنگام زدن کرم پودر می‌ توان تا حدودی چربی اضافه آن را مهار کرد. به وسیله این پدها شما می‌ توانید اقدام به جذب چربی اضافه پوست یا کرم پودر کرده و این موضوع نقش مهمی در مات کردن کرم روی پوست دارد. برای پخش بهتر کرم و جلوگیری از افزایش چربی آن روی پوست و ایجاد ظاهری درخشان و خیس روی صورت شما می‌ توانید از پدهایی با کیفیت بالا استفاده کرده و چربی کرم را بگیرید. این کار علاوه بر اینکه می‌ تواند مزیت‌ های زیادی داشته باشد می‌ تواند باعث ایجاد جلوه جذاب و بهتر روی صورت شما شده و باعث می‌ شود تا میکاپ شما ماندگاری بیشتری نیز داشته باشد.

5. کمک گرفتن از اسپری‌ های فیکساتور

اسپری‌ های فیکساتور یا تثبیت کننده ها نیز یکی دیگر از بهترین روش ها برای جلوگیری از برق افتادن پوست با گذشت زمان هستند که می‌ توانند از همان اوایل آرایش، چربی اضافی کرم پودر را بگیرند. استفاده از این اسپری‌ ها برای پوست چرب ضروری بوده و می‌ توانند نقش مهمی در جلوگیری از چرب شدن و برق افتادن میکاپ و مات کردن کرمپودر و آرایش صورت شما داشته باشند. این محصولات به دلیل داشتن ترکیبات خاص باعث مات نگه داشتن کرمپودر روی پوست شده و از ایجاد خطوط و چروک صورت نیز جلوگیری می‌ کنند. در صورتی که نگران افزایش چربی پوست پس از استفاده از کرمپودر هستید و می‌ خواهید این محصول روی پوست شما به خوبی بنشیند توصیه می‌ کنیم از یک اسپری فیکساتور مناسب و درجه یک استفاده کنید.

6. استفاده از پودر بیک

پودر فیکس یا پودر بیک نیز می‌ تواند باعث مات کردن کرمپودر و آرایش صورت شده و نقش مهمی در حذف و از بین بردن چربی پوست دارد. این پودرها حالتی ابریشمی و یکدست روی پوست ایجاد کرده و می‌ توان از آن ها جهت جذاب‌ تر به نظر رسیدن چهره پس از استفاده از کرم پودرها کمک گرفت. در صورتی که پوست شما بسیار چرب است می‌ توانید جهت جذب روغن و چربی اضافه صورت از این محصول استفاده کنید.

توصیه می‌ کنیم در صورتی که پوست خشک دارید بیش از اندازه از پودر بیک استفاده نکنید.

چرا چرب به نظر رسیدن کرم پودر روی صورت یک مشکل جدی است؟

در صورتی که کرم پودری که خریداری می‌ کنید برای پوست شما نامناسب باشد (مثلا برای پوست چرب از کرم پودرهایی استفاده کنید که اویل فری نباشند)، این موضوع باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند می‌ شود. به عبارتی درخشش بیش از حد این محصولات آرایشی روی پوست شما ظاهری شبیه به خیس بودن یا تعریق بیش از حد ایجاد کرده و میکاپ شما را بی‌ کیفیت و مصنوعی نشان می‌ دهد. به همین دلیل افرادی که به دنبال روش هایی برای مات کردن کرم پودر و میکاپ خود هستند، باید با کمک ترفندها و روش‌ های مناسب از برق افتادن و تجمع چربی بعد از استفاده کرمپودر جلوگیری کنند.

نتیجه گیری

ایجاد حالتی چرب و غیرطبیعی پس از استفاده از کرم پودر می‌ تواند باعث مصنوعی و زشت به نظر رسیدن آرایش شما شده و این موضوع نقش مهمی در پررنگ‌ تر به نظر رسیدن چین و چروک‌ های صورت دارد. به همین دلیل توصیه می‌ کنیم برای مات کردن آرایش، در مرحله اول از یک کرم پودر فاقد چربی استفاده کرده و توصیه‌ هایی که در این مطلب به شما کردیم را برای از بین بردن چربی کرم پودر و داشتن آرایشی طبیعی و جذاب به کار بگیرید. هر کدام از این روش‌ ها می‌ تواند به شما کمک کند تا روغن و چربی اضافه پوست را گرفته و از برق زدن و خیس به نظر رسیدن چهره جلوگیری کنید. هم چنین در همین راستا اگر میخواهید بدانید که چگونه یک آرایش مات داشته باشید میتوانید مطلب منتشر شده در سایت wikihow را مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + سیزده =