سبک زندگی

هدف سواد رسانه ای چیست ✔️ تفکر دهم

جواب سوال هدف سواد رسانه ای برای مصرف کننده و در خصوص مخاطبان چیست؟ تفکر پایه دهم

هدف کتاب تفکر و سواد رسانه ای چیست؟ تفکر و سبک زندگی دهم ، هدف سواد رسانه ای تربیت مخاطب های هوشمند، فعال، حقیقت جو و خلاق می باشد و نه صرفا کسی که فقط به صورت ساده و خام از پیام های رسانه ای استفاده کند. در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : اخلاق رسانه ای چیست

هدف سواد رسانه ای چیست تفکر دهم

هدف سواد رسانه ای برای مصرف کننده چیست

هدف از سواد رسانه ای این است که مردم بتوانند برنامه ریزی رسانه ای را کنترل کنند. رسانه ها سعی دارند طوری را آموزش دهند که زندگی خود را متناسب با زمان برنامه هایشان تنظیم کنیم به همین منظور کسانی که مهارت های سواد رسانه ای خود را رشد ندهند درگیر پیام های رسانه ای می شوند. بنابراین این کتاب این است که به مردم نشان داده شود چگونه از رسانه ها چیزهایی بگیرند و آنها را به خود بازگردانند.

مراحل دستیابی به سواد رسانه ای، برای اینکه شخصی بتوانید با آموزش و آگاهی از رسانه استفاده کند باید پنج مرحله را انجام دهد که عبارتند از :

۱- تعریف کردن
باید فکر کنیم و بفهمیم که به چه موضوع ها و اطلاعاتی احتیاج داریم و چه سوالاتی داریم.

۲- پیدا کردن
باید با کمک گرفتن از منابع مختلف مثل مجلات، کتاب و یا مشورت با سایر انسان ها اطلاعات مفید را پیدا کنیم.

۳- ارزیابی
در این مرحله باید اطلاعاتی که کسب کرده ایم را ارزیابی کنیم. این اطلاعات باید کاملا درست و معتبر باشد.

۴- سازمان دادن
در این مرحله اطلاعات به دست آمده را سازماندهی می کنیم تا بتوانیم به راحتی از آن ها استفاده کنیم.

۵- برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات
در آخر اطلاعات به دست آمده را با دوستان، خانواده و …. به اشتراک می گذاریم.

در نظر داشته باشید که اولین گام در انتقال کنترل از رسانه به مخاطب این است که بتوانیم بفهمیم که رسانه ها چگونه می خواهند ذهنیت ما را برنامه ریزی و کنترل کنند لذا برای درک بهتر این موضوع حتما مقاله دروازه بانی خبر را نیز مطالعه نمایید.

✅ حال که متوجه شدید هدف سواد رسانه ای چیست امیدوارم بتوانید از فضای مجازی و رسانه ها با آگاهی کامل استفاده کنید. دانش آموز عزیز اگر سوال درسی دیگری دارید حتما عبارت ماگرتا به آخر آن اضافه کنید و سپس آن را در گوگل جست و جو نمایید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 4 =