مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

ماجرای از خود گذشتگی حضرت علی در شب هجرت پیامبر به چه چیزی مشهور است

ماجرای از خود گذشتگی حضرت علی در شب هجرت پیامبر چه نام داشت دینی هفتم

در ادامه به جواب سوال ماجرای از خود گذشتگی حضرت علی در شب هجرت پیامبر به چه چیزی مشهور است هدیه های آسمان هفتم در آموزش و پرورش ماگرتا می خوانیم.

مطلب پیشنهادی : زندگی چه کسانی می تواند بهترین الگوی زندگی ما باشد هدیه هفتم

ماجرای از خود گذشتگی حضرت علی

ماجرای از خود گذشتگی حضرت علی در شب هجرت پیامبر به چه چیزی مشهور است؟

جواب : لَیلَةُ المَبیت

توضیحات تکمیلی :

لَیلَةُ المَبیت ، شبی که امام علی (ع) برای حفظ جان پیامبر (ص) در بستر ایشان خوابید. مشرکان قصد داشتند در این شب، دسته‌جمعی به خانه پیامبر حمله کنند و او را به قتل برسانند. به درخواست پیامبر (ص)، امام علی (ع) در بستر ایشان خوابید و در نتیجه مشرکان متوجه عدم حضور پیامبر نشدند و رسول خدا (ص) توانست در آن شب به سمت یثرب هجرت کند. بسیاری از مفسران، شأن نزول آیه شراء در سوره بقره را این فداکاری امام علی در لیلة المبیت دانسته‌اند. تاریخ این واقعه، شب اول ربیع الاول سال سیزدهم یا چهاردهم بعثت ذکر شده است.

مطلب پیشنهادی : استعانت از خداوند به چه معناست دینی هفتم

✅ در این نوشته جواب سوال ماجرای از خود گذشتگی حضرت علی در شب هجرت پیامبر را قرار دادیم. اگر پاسخ دیگری در مورد این سوال داشتید، آن در بخش دیدگاه بنویسید. همچنین برای دسترسی سریع تر به پاسخ سایر سوال های خود، آن را به همراه کلمه ماگرتا جستجو کنید. 😉💖

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =