پاسخ فرهنگ نوشتن و تمرین صفحه ۱۱۲ و ۱۱۳ و فرهنگ خواندن صفحه ۱۱۴ ریاضی سوم ابتدایی از فصل ۶ «جمع و تفریق» بخش «مرور فصل» را با با راه حلهای کامل و توضیحات تصویری در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای کمک به شما دانش آموز کوشا آماده کردهایم.
پاسخ صفحه بعدی: جواب صفحه ۱۱۶ و ۱۱۷ ریاضی سوم

دسترسی به تمام جواب های فصل ۶ ریاضی سوم
برای دستیابی به حل تمامی فعالیت ها و کار در کلاس ها و تمرین های فصل ششم ریاضی پایه سوم روی لینک های زیر بزنید و وارد صفحه مورد نظر شوید :
جواب صفحه ۹۸ و ۹۹ ریاضی سوم حل مسئله و حل مسئله ساده تر با پاسخ
جواب صفحه ۱۰۰ و ۱۰۱ و ۱۰۲ ریاضی سوم مقایسه ی عددها
جواب صفحه ۱۰۳ و ۱۰۴ و ۱۰۵ ریاضی سوم جمع و تفریق
جواب صفحه ۱۰۶ و ۱۰۷ و ۱۰۸ ریاضی سوم جمع در جدول ارزش مکانی
جواب صفحه ۱۰۹ و ۱۱۰ و ۱۱۱ ریاضی سوم تفریق در جدول ارزش مکانی
جواب فرهنگ نوشتن صفحه ۱۱۲ ریاضی سوم
در نمودار روبه رو به ترتیب چه اتفاقی می افتد؟ توضیح دهید.
اگر دو عدد ۵۰۰ و ۶۰۰ خوانده شوند، عددی که نوشته می شود چیست؟

جواب تمرین صفحه ۱۱۲ ریاضی سوم
۱ـ قطار تهران ـ مشهد در ایستگاه تهران ۴۱۲ نفر را سوار کرد. در ایستگاه گرمسار ۲۱ نفر و در ایستگاه سبزوار هم ۷۸ نفر را سوار کرد. این قطار در این سه ایستگاه چند نفر را سوار کرده است؟

۲ـ در روز قدس، از دبستان آزادی فلسطین ۷۵۰ نفر، از دبستان ایثار ۴۵۰ نفر و از دبستان شهید مطهری ۶۰۰ نفر دانش آموز در راهپیمایی شرکت کردند. از این سه مدرسه روی هم چند نفر در این راهپیمایی شرکت کرده اند؟

جواب تمرین صفحه ۱۱۳ ریاضی سوم
۳ـ کتابی که مینا از کتابخانه گرفته است، ۱۱۶۰ صفحه دارد. او هفته ی اوّل ۲۳۵ صفحه، هفته ی دوم ۴۷۱ صفحه و هفته ی سوم ۱۵۰ صفحه از آن را خوانده است. مینا چند صفحه از این کتاب را هنوز نخوانده است؟

۴ـ حمیده خانم به میوه فروشی رفت. او از سه میوه ی سیب، گلابی و هلو هر کدام یک کیلوگرم خرید. با توجه به قیمت میوه ها
حمیده خانم چقدر پول داده است؟

۵ـ در نقشه ی زیر فاصله ی شهرها به کیلومتر نوشته شده است. مسافری می خواهد از شهر کرمانشاه و از مسیر تهران و ساری
برای زیارت به مشهد مقدس برود. او چند کیلومتر راه را باید طی کند؟

۶ـ پادگانی مستطیل شکل به طول ۵۵۰ متر و عرض ۱۵۰ متر داریم. می خواهیم دور این پادگان را سیم خاردار بکشیم. برای
این کار به چند متر سیم خاردار نیاز داریم؟

جواب فرهنگ خواندن صفحه ۱۱۴ ریاضی سوم
کیارش و پدرش برای خرید به فروشگاهی رفته بودند. آن ها یک دفتر، یک مداد و یک شابلون به قیمت های ۱۶۰۰ ،۱۸۰۰ و ۲۸۰۰ تومان خریدند. پدر کیارش یک اسکناس ۵۰۰۰ تومانی و یک اسکناس ۲۰۰۰ تومانی به فروشنده داد. فروشنده حاصل جمع قیمت ها را به طور ذهنی به دست آورد.
سپس، یک اسکناس ۵۰۰ تومانی پس داد و گفت: «۶۷۰۰ .»بعد یک اسکناس ۲۰۰ تومانی داد و گفت: «۶۹۰۰ »و در آخر یک سکه ی ۱۰۰ تومانی داد و گفت:«این هم ۷۰۰۰ تومان». کیارش با تعجب به حرفهای فروشنده و روش محاسبه ی او گوش میکرد. فروشنده چگونه محاسبه کرد و باقیمانده ی پول را برگرداند؟
به نظر شما، کیارش در مدرسه برای جمع کردن قیمت ها و محاسبه ی باقیمانده ی پول چه روشی را یاد گرفته بود؟

⚠️ دانش آموز عزیز به این نکته نیز توجه داشته باشید که مطالب درسی قرار گرفته شده در این صفحه فقط جنبه کمک آموزشی دارد لذا قبل از استفاده کردن از آن ها حتما خودتان نیز به سوالات پاسخ دهید تا مفهوم درس را به خوبی متوجه شوید.
پاسخ صفحه قبلی: جواب صفحه ۱۰۹ و ۱۱۰ و ۱۱۱ ریاضی سوم
🔔 در این بخش جواب صفحه ۱۱۲، ۱۱۳ و ۱۱۴ ریاضی سوم که مربوط به فصل ۶ می باشد را مرور کردیم، اگر سوالی دارید از بخش نظرات بپرسید. جهت مشاهده پاسخ سایر تمرین های کتاب شماره صفحه آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.















عالی
عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
عالی دم ماگرتا گرم خیلی خوشم اومد
عالییییییییییییی
خیلی خوب 👍
عالی بود
عالی
ممنون از شما عالی بود خیلی خوب بود ممنون ………..
ممنون
عالی😍😍😍
عالی
عالی 20
چرا اسمت رو این گزاشتی؟
سلام ، من ماگرتا را دوست دارم ، ولی لطفا تزیین نکنید دورش رو ، چون ادم گیج میشه ، و با تشکر از ماگرتا
عالی
عالی 👍
ممنونم از اقا طهرانی
بسیار عالی بود ❤💙💚💛💜
خیلی خوب
عالی
عجیب بود علی بود علی بود علی بود
ممنون