کسب و کار پر درآمد و پرسود با سرمایه کم رویای همهی انسانهای زمین است. به عنوان فردی بالغ در جامعه چه از جانب والدینتان ارثیه و ثروت زیادی کسب کرده باشید چه نه باز باید برای خودتان شغلی پیدا کنید که در طول زندگی به آن اشتغال داشته باشید.
نخستین کاری که باید پیش از استعفا دادن انجام دهید ، این است که پول پسانداز کنید و بعد این ۱۲ مرحله مهم را بخوانید تا بتوانید از یک کارمند به یک کارآفرین تبدیل شوید.
البته شروع یک کسب و کار پرسود آن قدرها هم که فکر میکنید کار سادهای نیست. زمانیکه تصمیمتان را برای راه اندازی یک کسب و کار بگیرید، فرصتهای زیادی پیش رویتان قرار خواهند گرفت. با ماگرتا همراه باشید.
۱- راه اندازی کسب و کار در مقیاس کوچک
اگر برایتان امکانپذیر است، ایدهی کسب و کارتان را در مقیاس کوچک ایجاد کنید و در کنار آن به شغل خودتان بپردازید. شما میتوانید نخستین مشتریانتان را به دست بیاورید، و چنانچه از موفقیت کسب و کارتان مطمئن شدید، شغل فعلیتان را ترک کنید.
۲- جمع کردن یک تیم حرفه ای و نابغه
اگر ایدهتان عملی به نظر میرسد، باید یک تیم خوب بسازید. وقتی تمام زمانتان را برای رشد کسب و کارتان بگذارید حتما موفق خواهید شد. اگر تجربهي کافی ندارید، میتوانید کارهای بازاریابی و خدمات مشتریان را برونسپاری کنید.
۳- طراحی بوم مدل کسب و کار و طرح بازاریابی
هدایت یک کسب و کار دستخوش تغییر شده است. بازاریابی امروز با تولید محتوا، مدیریت شبکههای اجتماعی و ارسال ایمیل مرتبط است. باید مشخص کنید رویکرد تان دربارهی مسائل برای ارائهی ایدههایتان به مشتریان، چگونه خواهد بود.
طرح کسب و کاری بریزید که در آن جزئیات به خوبی عنوان شده باشد. مواردی مانند ساختارهای عملیاتی، محصول، سامانههای توزیع و طرح توسعه را در طرح کسب و کار و بازاریابیتان پوشش دهید.
۴- اجرا بر اساس طرح کسب و کار خود
کارتان را بر اساس طرحی که ساختهاید به پیش ببرید. هرچند، شما میتوانید، بسته به شرایط، فرصتّها و مشکلات، طرحها را تغییر دهید.
۵- انجام تامین مالی
برای کسب و کارهای کوچک، به معنای این است که پولی جمع کنید تا چند ماه نخست فعالیتتان را سپری کنید. اگر رؤیاهای بزرگی در سر میپرورانید، ممکن است به سرمایهگذاری مشاع یا سرمایهگذاری خارجی نیاز داشته باشید.
۶- مذاکره با مشتریان بالقوه
با افرادی صحبت کنید که احتمالا جزء مشتریان بالقوهتان هستند. دربارهی نیازها و ترسهایشان بپرسید و الهاماتی را که به ایدهی کسب و کاریتان مرتبط هستند پیدا کنید. آیا مزایای محصول یا سرویسی که ارائه میکنید در ارتباط مستقیم با نیازهای مشتریانتان است؟ از صحبتهای آنها یادداشتبرداری کنید، چرا که میتواند طرح بازاریابیتان را موثقتر کند.
۷- مشخص کردن دقیق خواستن انجام دادن چه کاری
مشخص کردن اینکه میخواهید چه کاری انجام دهید برای برخی افراد به معنای یافتن علاقهشان است. به مهارتها، تواناییها و تجربیاتتان فکر کنید، واقعگرا باشید و تصمیماتتان را تجزیه و تحلیل کنید.
تصور کنید هر روز به مدت چند ساعت هدایت کسب و کارتان را برعهده دارید. اگر با چنین روال کاری کنار میآیید، میتوانید طرحتان را اجرایی کنید و به کارتان ادامه دهید.
۸- اثر گذاشتن دیگران بر روی شما
تابهحال شنیدهاید که میگویند: “آدمها را از دوستانشان بشناسید”؟ این مسئله در دنیای کسب و کار نیز صادق است. داشتن دوستان کارآفرین میتواند شما را در مسیر دنبال کردن رؤیاهایتان راهنمایی و هدایت کند.
۹- دنبال کردن رویاهایتان
پس از آنکه از کارتان استعفا دادید، با تمام توان تلاش کنید زمان را هدر ندهید. چیزی که دربارهی آخرین گام استعفا دادن از شغل و راهاندازی یک کسب و کار باید بدانید این است که عقبگرد نداریم! همیشه اطمینان حاصل کنید تصمیمی میگیرید که به بقا و رشد تان کمک میکند.
۱۰- تدارک یک بودجهی عملیاتی
تمام وقتتان را صرف کسب و کارتان کنید، یک بودجهی عملیاتی برای شرکت در نظر بگیرید. این بودجه میتواند هزینههای بازاریابی، حقوقها، و دیگر موارد کلیدی را شامل شود. مراقب باشید پولتان را صرف هزینههای بیهوده نکنید.
۱۱- دریافت بازخورد دیگران و انجام اصلاحات لازم
بسیاری از مالکان کسب و کارهای نوپا تلاش میکنند به سرعت پیشرفت کنند، و در بازار شناخته شوند. کسب و کارتان را در مقیاس کوچک شروع کنید و مشخص کنید کدام بخش از ایدهتان بهتر است و کدام بخش به اصلاح نیاز دارد. نظرات مشتریانتان را بپذیرید، و تغییرات لازم را انجام دهید تا رشد کنید.
۱۲- بررسی اینکه مردم حاضر به پرداخت هزینه بابت کار شما هستند ؟
یک کسب و کار پایا کسب و کاری است که نقطهی تلاقی چیزی که شما میخواهید و آنچه دیگران برایش هزینه پرداخت میکند، است. من به دنبال کسب و کار پر درآمد ی هستم که مورد تقاضای بازار و خریداران باشند.
همیشه سعی کنید به دنبال ایدههای کسب و کار پرسود باشید و از کارآفرینان موفق الگوبرداری کنید. چیزی به مراجعهکنندگانتان پیشنهاد کنید که اگر خودتان نیز جای آنها بودید مشتاق داشتن آن محصول یا سرویس بودید.