۹ روند ترند بازاریابی دیجیتال در سال ۹۹ چیست؟ 🤓
ایده های جالب دیجیتال مارکتینگ و مسیر بازاریابی الکترونیک در سال ۱۳۹۹
روندهای بازاریابی دیجیتال برای سال ۲۰۲۰ و ترند دیجیتال مارکتینگ : همانطور که قبلا درباره بازاریابی شبکه های اجتماعی سخن کردیم حتماً تا به الان به این مورد برخوردهاید که ایده تبلیغات و یا مارکتینگ شما پیش از این بارها اجرا شده اند و یا با وجود تلاش فراوان تغییر خاصی در سهم بازار شما ایجاد نشده باشد. یکی از اصلی ترین مواردی که برای ایجاد رشد و تغییر در هر کسب و کار نیاز است استفاده از تکنولوژی روز و امکانات جدید در بازاریابی است.
بازاریابی ایمیل ، استفاده از رسانه های اجتماعی ، بهینه سازی وب سایت (SEO) ، تبلیغات کلیک از طریق اینترنت و غیره مواردی بودند که موفقیت کسب و کارها را تعیین می کنند. طی یک سال گذشته ، استراتژی های مختلفی در بازاریابی دیجیتالی اتخاذ شده است ، از جمله تصمیم گیری مبتنی بر داده ، شخصی سازی ، تبلیغات غیرمستقیم و استراتژی های تلفن همراه. به طور کلی ، تحول دیجیتالی از طریق نوآوری در مدل کسب و کار ، به روزرسانی فرآیندهای اصلی سازمان و جذابیت بیشتر تجربه مشتری صورت گرفته است.با ماگرتا همراه باشید.
۹ روند دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۰
۱- واقعیت افزوده و ارزش افزوده
از دیگر ترندهای دنیای مارکتینگ، استفاده واقعیت افزوده و ارزش افزوده برای ادغام پیشنهاد به واقعیت خریدار است.
ایکیا، مایکل کورس و بسیاری از برندهای دیگر تجربه خرید لذت بخش توسط این سیستم را برای کاربران فراهم کرده اند.
۲- اتوماسیون مارکتینگ
روند بازاریابی دیجیتال دوم استفاده از رایانامه ، پیامک و پوش نوتیفیکیشن هوشمند و شخصیسازی شده از مزیتهای نسل آینده تبلیغات میباشد. حتما در هنگام استفاده و خرید پلتفرمهای سیآرام باید به این نکات دقت کرد.
۳- شخصی سازی محتوا
شخصی سازی اطلاعات سایت و اپلیکیشن یکی از موارد بدیهی در آینده وب خواهد بود. اینکه کاربر شیرازی و کاربر تهرانی در سایت شما اطلاعات و محتوای متناسب به سلیقه و محل جغرافیایی خود ببینند امری بدیهی در سالهای آینده خواهد بود.
۴- تجمیع اطلاعات مشتریان
تجمیع دادهها این امکان را به شما میدهد که بطور مثال زمانیکه یک کاربر تنها ایمیل خود را وارد میکند، سایر اطلاعات بصورت خودکار تکمیل شود و حتی شما به آمار خرید کاربر از سایتهای دیگر مانند بامیلو و تمایلات شخصی مشتریان آگاه میشوید و در نتیجه فرایند بازاریابی هوشمندانهتری خواهید داشت.
۵- هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
هوش مصنوعی اجازه میدهد تا بازاریابان پیش بینی الگوهای احتمالی مشتریان خود را بر اساس اطلاعات مختلف جمعآوری کنند. با این اطلاعات، بازاریابها میتوانند چگونگی ارتباط بهتر با خریداران فعال خود را با استفاده از کانالهای مختلف مانند ایمیل، تبلیغات آنلاین برنامهریزی کنند.
صنایع مختلف مانند غذا و نوشیدنی، تجارت الکترونیک و زیبایی بهداشتی با از استفاده از AI بهترین زمان تحویل و انبار محصولات خود را پیشبینی میکنند. این کار با جمعآوری بیگ دیتا از منابع مختلف مانند آب و هوا، ترافیک و درجه حرارت انجام می شود.
۶- چت صوتی
یکی از اصلیترین ترندهای آینده دنیای وب و بازاریابی، جستجوی صوتی خواهد بود و برندهای بزرگ در پی آن هستند که زودتر از رقبای خود در این زمینه موفق باشند.
استفاده کنندگان از این سیستم ۲ دسته از کاربران هستند:
- کاربرانی که جستجوی صوتی را به جستجوی متنی ترجیح میدهند، بطور مثال سرچ در هنگام رانندگانی
- کاربرانی که از طریق دستگاههایی مانند هوم پاد، کورتانا و الکسای آمازون سرچ میکنند.
در نتیجه هم اکنون تیم بازاریابی و کانتنت مارکتینگ این شرکتها در حال پیاده سازی دیتا براساس این نیاز و رفتار جدید کاربران هستند.
۷- چت هوشمند
روند بازاریابی دیگر برعکس بسیاری از شرکتها که در پیشبینی خود وب سرویسهای عظیم با هزاران فیلتر را پیشبینی کرده بودند، رفتار کاربران به سمت استفاده آسانتر و یا حتی استفاده از چت به جای جستجو میل پیدا کرده است و در نتیجه پیشبینی سوالات کاربران و پاسخگویی سریع و اتوماتیک نقش بسیار مهمی در آینده مارکتینگ در ایران خواهد داشت.
۸- استفاده از داستان ها
تبلیغ کنندگان نباید به جای زندگی آنلاین الگوهای داستان را نادیده بگیرند. ایده “داستان” در ابتدا توسط SnapChat ایجاد شده و اکنون به دنیای زندگی اینترنت تبدیل شده است.
بعد از SnapChat ، اینستاگرام با استوری های اینستاگرام روبرو شد و امروز یوتیوب از برنامه ای به نام Reels استفاده می کند که همان داستانی با اینستاگرام دارد. اکنون درست است که واتس اپ و فیس بوک نیز توانایی ذخیره داستان را دارند ، اما در حالت ایده آل باید چنین نرم افزاری را در طول زندگی اینترنت ایجاد کنیم.
۹- سئو و بهینه سازی سایت
نهمین روند بازاریابی سئو است. SEO از اصطلاح بهینه سازی موتور جستجو می آید ، که دارای کلمات معادل مانند SEO یا بهینه سازی موتور جستجو است که معنای یکسانی دارند و می توانند به شرح زیر تعریف شوند:
SEO (بهینه سازی موتور جستجو) به معنای فریب یا دستکاری موتورهای جستجو به روش های غیر اخلاقی نیست. آنها به منظور دستیابی به رتبه های بالا به منظور بهبود دید و ارتباط وب سایت ها در نتایج جستجوی طبیعی طراحی شده اند.
SEO را می توان به عنوان مجموعه ای از تکنیک های سایت های در حال تغییر استراتژیک فکر کرد. این فرایند مهمترین فاکتورهای مرتبط با صفحه را در نظر گرفته و اهمیت آن را در صفحه نتایج جستجو افزایش می دهد.
با کمک سئو میتوانید به بازاریابی در ۲۰۲۰ کمک بزرگی به روند فروش کنید.
جمع بندی
به گفته کارشناسان ، سال آینده برای بازاریابی دیجیتال سالی پر از توسعه و یادگیری است و همچنین رقابت برای اجرای روش های جدید شدت می یابد. توسعه استراتژی های بازاریابی دیجیتال به گونه ای خواهد بود که گوگل وب سایت ها را بر اساس الگوریتم های دقیق تر و پیچیده تر رتبه بندی می کند و از طرف دیگر روند خرید برای کاربران ایمن تر و آسان تر خواهد بود.
با پیشرفت فناوری و هوش مصنوعی ، روشهای سنتی بازاریابی کمتر و کمتر می شوند و حتی مشتریان خواستار شیوه های جدید خرید هستند. موضوعی که مشاغل باید قبل از درک مشتری به آن بپردازند تا عقب نماند.