جواب درس دهم نگارش ششم ابتدایی 🧐 عطار و جلال الدین محمد
گام به گام درس دهم نگارش ششم ابتدایی و حل تمرین های درس 10 عطار و جلال الدین محمد
جواب سوالات درس دهم نگارش ششم و پاسخ سوال های صفحه ۶۳ ، ۶۴ ، ۶۵ ، ۶۶ و ۶۷ درس ۱۰ در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا به عنوان کمک درسی برای شما دانش آموز باهوش فراهم شده است.
مطلب پیشنهادی : معنی کلمات درس عطار و جلال الدین فارسی ششم
جواب املا و دانش ادبی صفحه ۶۳ و ۶۴ درس دهم نگارش ششم
۱- با حروف آخر هر واژه، مانند نمونه واژه های جدیدی از متن درس بنویسید.
واژههای جدید درس: هیجان انگیز، زیارت، تعجب، برخیز، زادگاه، همان و نیشابور.
۲- با توجه به متن درس، غلط های املایی را پیدا کنید و شکل درست آن را در جدول بنویسید.
محمد و پدرش برای یک سفر تولانی صمرقند را ترک کردند.
محمد از هر فرستی برای آموختن استفاده می کرد.
عطار نصخه ای از کتاب اصرارنامهی خود را به محمد هدیه داد.
بهاءالدین به سفارش عطار مراغب محمد بود؛ چون او آینده درخشانی داشت.
واژه غلط | شکل صحیح واژه |
تولانی | طولانی |
صمرقند | سمرقند |
فرستی | فرصتی |
نصخه | نسخه |
اصرارنامه | اسرارنامه |
مراغب | مراقب |
۳- کدام یک از شعر های زیر مثنوی است؟ دلیل بیاورید.
در شعرهای مثنوی هر بیت یک قافیه جدا دارد و قافیه هر بیت با دیگری متفاوت پس نتیجه می گیریم شعر گزینه ب جواب صحیح می باشد.
پاسخ نگارش صفحه ۶۵ درس عطار و جلال الدین محمد
۱- جمله های زیر را به طور مناسب کنار هم قرار دهید. با اضافه کردن کلمه ها و جملات دیگر یک متن معنی دار بنویسید.
دعوی برتری از دیگران و کبر، انسان را از همهی افراد پست، پست تر میکند. اما فرمانبر خدا و نگهبان خلق بودن، حس خوبی به انسان می دهد! با جهد و کوشش می توان رضای خالق بی چون را جلب نمود. همچنین با صبر و کوشش، می توان به خوشبختی رسید. فراموش نکنید که جوانمرد بودن و آدمیت از نشانه های علم است که در انسان جلوه می کند.
۲- چه ارتباطی بین کتاب و درخت وجود دارد؟ چند نوع از این ارتباط ها را بنویسید. (هر طور که دلتان خواست می توانید بین آنها ارتباط برقرار کنید.)
الف) یک اینکه کتاب از دل درختان می باشد، زیرا کتاب از جنس کاغذ بوده و کاغذ نیز از چوب درخت های جنگل به دست می آید. دوم اینکه اگر کتاب ها را از بین ببریم در واقع به درخت ها آسیب زده ایم.
ب) بدون کتاب علم به نسل های بعدی منتقل نمیشد و کتاب موجب دانش امروزی شده است انسان های اولیه در درخت علم خود را پاداشت میکردند و بدون درخت انسان های اولیه نیز نمیتوانستند علم خودشان را به انسان های بعدی بیاموزند.
پ) درخت ها اکسیژن تولید می کنند. ولی کتاب ها علم و دانش تولید می کنند.
جواب کارگاه نویسندگی صفحه ۶۶ نگارش ششم
۱- با همکاری گروه، یک روزنامه دیواری دربارهی یکی از نام آوران (شهیدان، دانشمندان، نویسندگان یا نیکوکاران) محل زندگی خود (روستا یا شهر) تهیه کنید و عنوان اصلی بخش های مختلف آن را در اینجا بنویسید.
کودکی و نوجوانی شهيد شهریارى
تحصيلات شهيد شهريارى
مشاغل اجرايى شهيد شهريارى
روايات وخاطره ها
نحوه ترور
عاملان ترور
۲- برداشت خود را از «چو خواهی که نامت بود جاودان | مکن نام نیک بزرگان نهان» در یک بند بنویسید.
اگر می خواهی که اسم و یادت تو نیز مانند انسان های بزرگ جاودان و ماندنی شود باید نام بزرگان را زنده نگه داری و به آن ها احترام بگذاری، اگر انسان به این اشخاص بزرگ بی توجه باشد خودش هم پیش دیگران اعتباری کسب نخواهد کرد و بعد از مرگ از یاد مردم فراموش می شود.
🔔 همچنین مشاهده کنید: گام به گام نگارش ششم
✅ جواب درس دهم نگارش ششم و پاسخ سوال های بخش عطار و جلال الدین محمد را بررسی کردیم، اگر سوالی دارید از قسمت دیدگاه از ما بپرسید.
خیلی عالی بود ممنون
سلام ممنون خیلی عالی بود♥
عالی بود
ممنون🌺🌷
واقن عالی بود خیلی ممنون 😊
خیلی عالی بود.ممنون♥
خیلی عالی بود.ممنون♥♥
خیلی عالیییی
خییییییییییلی خوب بود . ممنون
عالی خیلی تاثیر گذاربود☺📒🖋
خیلی ممنون بابت سوالات🤛🤜
ممنونم بابت جواب سوال ها😉
و زحمت هایی که کشیدی🤗
حرف نداری 😁
👌🤞👌
سلام خیلی خوب بود ممنون
سلام ممنون عالی بود
عالیه 👍
خیلییییییییییییییی خیلییییییییییییییی خوب بود عالی
بی نظیر
حرف نداره
فوقالعاده بود با تشکر فراوان از شما
عالیییییی
عالییییییی هستن ممنون
خوب بود
عالی
عالی بود واقعا ممنونم از تون👌🏻👌🏻👌🏻💜💜
عالی بود.
عالی تر از عالییییی
عالی
عالی خیلی خیلی خیلی خوب هست
عالییییییییییییــــــــــی بود🙏
👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻✌🏻✌🏻✌🏻✌🏻عالی بود🌺🌸
عالی بود👍🏻
ممنون
🤗🤗🤗🤗🤗
عالی بود
عالییییییییییی🤗🤗🤗🤗🤗
عالی
عاااااااااااااااااااااااااااااااااالیییییی
عالی بود من راضی هستم
عالی بود
عالی عالیییی
خیلییییی عالیهههههه خوشمممم اومددد😘😘😘😘
یه ذره سنگین باش بچه اره خوبه کافیه😏
عالی هست
عالی بود 👍
عالی
عالی هست
خیلی خوبه
خیلی عالی بود
خوب بود👍
عالی
عالی بود مرسی