جواب فعالیت های درس مهارت های تصمیم گیری تفکر هشتم صفحه ۴۲ و ۴۵
پاسخ و حل سوال های فعالیت های درس مهارت های تصمیم گیری تفکر هشتم صفحه 42 و 45
جواب فعالیت های درس مهارت های تصمیم گیری تفکر هشتم ؛ برای آشنایی با پاسخ و جواب سوال های فعالیت ۱ و ۲ (انتخابی) صفحه ۴۲ ، فعالیت ۳ (انتخابی) و فعالیت در منزل صفحه ۴۵ درس مهارت های تصمیم گیری تفکر و سبک زندگی پایه هشتم متوسطه اول ، در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.
بعدی: جواب فعالیت های درس خویشتن داری صفحه ۴۸ و ۴۹ تفکر هشتم
جواب فعالیت ۱ صفحه ۴۲ درس مهارت های تصمیم گیری تفکر هشتم
۱- شما در تصمیمگیریهای خود دچار چه چالشها و موانعی میشوید؟
پاسخ: نبود تجربه کافی، تصمیم گیری عجولانه، اعتماد به نفس بیش از حد، اضطراب، عدم دسترسی به اطلاعات کافی، عدم تمرکز، عدم تعادل احساسی، عدم تعادل شناختی، عدم تعادل روانی و موارد دیگر.
پاسخ دیگر: گاهی اوقات در تصمیمگیریهایم دچار چالش میشوم، زیرا نمیدانم کدام گزینه بهتر است یا نتایج هر تصمیم چه خواهد بود. همچنین، تحت تأثیر نظرات دیگران قرار میگیرم و گاهی سخت است که تصمیم خودم را بگیرم.
۲- چند نمونه از تصمیمگیریهای بزرگ را نام ببرید که میتواند زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد.
پاسخ: تصمیم گیری در رشته تحصیلی، انتخاب شغل آینده، انتخاب همسر برای آینده و موارد دیگر
پاسخ دیگر: چند نمونه از تصمیمگیریهای بزرگ که میتواند زندگی من را تحت تأثیر قرار دهد، عبارتند از: انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل در آینده، ازدواج و تشکیل خانواده، مهاجرت به کشور دیگر.
جواب فعالیت ۲ انتخابی صفحه ۴۲ درس مهارت های تصمیم گیری تفکر هشتم
۱- تصور کنید میخواهید رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید. در انتخاب رشته به چه نکاتی توجه میکنید؟
پاسخ: مقدار تخصص مورد نیاز، مقدار تجربه لازم، ارزیابی ارزشی شغل، زمان انجام کار در شب و روز، شیوه های پیشرفت در شغل، میزان درآمد شغل و …
پاسخ دیگر: اگر بخواهم رشته تحصیلی خود را انتخاب کنم، به علاقه و استعداد خود، آینده شغلی رشته، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، و نظر والدین و مشاوران توجه میکنم.
۲- تصور کنید میخواهید یک تلفن همراه جدید بخرید. در انتخاب تلفن همراه به چه نکاتی توجه میکنید؟
پاسخ: من در خرید تلفن همراه جدید خود به موراد زیر دقت می کنم:
۱- قیمت
۲- نیازهایی که از تلفن همراه دارم.
۳- امکانات و ویژگی های تلفن همراهی که می خواهم بخرم.
۴- مشخصات فنی تلفن همراه.
۵- برند تلفن همراه.
۶- در آخر نظرات کاربران دیگر را نیز نسبت به تلفن همراهی که می خواهم خریداری کنم را می خوانم.
پاسخ دیگر: در انتخاب یک تلفن همراه جدید، به ویژگیهای فنی مانند دوربین، حافظه، سرعت پردازش، باتری، و همچنین قیمت و برند توجه میکنم. همچنین، نیازهای واقعی خود را در نظر میگیرم و از خرید تجملاتی پرهیز میکنم.
پاسخ فعالیت ۳ انتخابی صفحه ۴۵ درس مهارت های تصمیم گیری تفکر هشتم
یک مسئله را به دلخواه خود انتخاب کنید که نیاز به تصمیمگیری جمعی همهٔ اعضای کلاس شما دارد. از طریق بحث و گفتوگو فرایندهای تصمیمگیری را به اجرا درآورید و در پایان نتایج تصمیم اجرایی خود را ارزیابی کنید.
پاسخ: برای اینکه بتوانیم یک تصمیم جمعی در مورد چالش نظم در کلاس بگیریم، میتوانیم از فرایند تصمیمگیری گروهی استفاده کنیم. در این فرایند، اعضای گروه با هم به بحث و گفتوگو میپردازند و سپس تصمیمی را اتخاذ میکنند که برای حل مشکل مورد نظر مناسب است. برای این منظور، میتوانیم از مراحل زیر استفاده کنیم:
- تعریف مشکل: در ابتدا، باید مشکل مورد نظر را به صورت دقیق تعریف کنیم. در این مورد، مشکل نظم در کلاس است که میتواند باعث کاهش کیفیت یادگیری دانشآموزان شود.
- جمعآوری اطلاعات: برای حل مشکل، باید اطلاعات مربوط به آن را جمعآوری کنیم. به عنوان مثال، میتوانیم از دانشآموزان و معلمان سوال کنیم که چه عواملی باعث کاهش نظم در کلاس میشود.
- تحلیل اطلاعات: پس از جمعآوری اطلاعات، باید آنها را تحلیل کنیم تا بتوانیم به ریشه مشکل نفوذ کنیم. در این مورد، ممکن است عواملی مانند نبود انگیزه، عدم تمرکز و یا نقص در مدیریت کلاس باعث کاهش نظم شده باشند.
- تعیین راهحل: پس از تحلیل اطلاعات، باید راهحلی را برای حل مشکل پیدا کنیم. در این مورد، میتوانیم از روشهای مختلفی مانند تغییر روشهای آموزشی، افزایش انگیزه دانشآموزان و یا بهبود مدیریت کلاس استفاده کنیم.
- اجرای راهحل: پس از تعیین راهحل، باید آن را اجرا کنیم. در این مورد، میتوانیم از روشهای مختلفی مانند برگزاری کلاسهای تعاملی، افزایش انگیزه دانشآموزان و یا بهبود مدیریت کلاس استفاده کنیم.
- ارزیابی نتایج: پس از اجرای راهحل، باید نتایج آن را ارزیابی کنیم. در این مورد، میتوانیم از روشهای مختلفی مانند بررسی تغییرات در نظم کلاس و یا ارزیابی کیفیت یادگیری دانشآموزان استفاده کنیم.
با توجه به اینکه هر کلاس و مشکلی که در آن وجود دارد، منحصر به فرد است، باید از روشهای مختلفی برای حل مشکل استفاده کنیم و بهترین راهحل را برای آن پیدا کنیم.
تعریف مشکل: در ابتدا، باید مشکل مورد نظر را به صورت دقیق تعریف کنیم. در این مورد، مشکل نظم در کلاس است که میتواند باعث کاهش کیفیت یادگیری دانشآموزان شود.
جمعآوری اطلاعات: برای حل مشکل، باید اطلاعات مربوط به آن را جمعآوری کنیم. به عنوان مثال، میتوانیم از دانشآموزان و معلمان سوال کنیم که چه عواملی باعث کاهش نظم در کلاس میشود.
تحلیل اطلاعات: پس از جمعآوری اطلاعات، باید آنها را تحلیل کنیم تا بتوانیم به ریشه مشکل نفوذ کنیم. در این مورد، ممکن است عواملی مانند نبود انگیزه، عدم تمرکز و یا نقص در مدیریت کلاس باعث کاهش نظم شده باشند.
تعیین راهحل: پس از تحلیل اطلاعات، باید راهحلی را برای حل مشکل پیدا کنیم. در این مورد، میتوانیم از روشهای مختلفی مانند تغییر روشهای آموزشی، افزایش انگیزه دانشآموزان و یا بهبود مدیریت کلاس استفاده کنیم.
اجرای راهحل: پس از تعیین راهحل، باید آن را اجرا کنیم. در این مورد، میتوانیم از روشهای مختلفی مانند برگزاری کلاسهای تعاملی، افزایش انگیزه دانشآموزان و یا بهبود مدیریت کلاس استفاده کنیم.
ارزیابی نتایج: پس از اجرای راهحل، باید نتایج آن را ارزیابی کنیم. در این مورد، میتوانیم از روشهای مختلفی مانند بررسی تغییرات در نظم کلاس و یا ارزیابی کیفیت یادگیری دانشآموزان استفاده کنیم.
با توجه به اینکه هر کلاس و مشکلی که در آن وجود دارد، منحصر به فرد است، باید از روش های مختلفی برای حل مشکل استفاده کنیم و بهترین راه حل را برای آن پیدا کنیم.
پاسخ دیگر: ما در کلاس هشتم تصمیم گرفتیم که یک پروژه گروهی انجام دهیم، اما باید موضوع پروژه را انتخاب کنیم. این موضوع نیاز به تصمیمگیری جمعی همهٔ اعضای کلاس دارد.
فرایند تصمیمگیری:
۱. بحث و گفتوگو:
- در ابتدا، همهٔ اعضای کلاس نظرات خود را درباره موضوعات مختلف پروژه مطرح کردند. موضوعاتی مانند “آلودگی هوا”، “تأثیرات فضای مجازی بر نوجوانان”، و “فرهنگ و هنر ایران” پیشنهاد شد.
۲. جمعآوری اطلاعات:
- هر دانشآموز به مدت یک هفته درباره موضوعاتی که پیشنهاد شده بود، تحقیق کرد و اطلاعاتی را جمعآوری کرد. این کار به ما کمک کرد تا دید بهتری نسبت به هر موضوع پیدا کنیم.
ارزیابی گزینهها:
- پس از جمعآوری اطلاعات، جلسهای برگزار کردیم تا هر یک از موضوعات را بررسی کنیم. در این جلسه، مزایا و معایب هر موضوع را به بحث گذاشتیم. به عنوان مثال، موضوع “آلودگی هوا” به دلیل اهمیت آن و تأثیرات منفیاش بر زندگی ما، مورد توجه قرار گرفت.
رایگیری:
- در نهایت، تصمیم گرفتیم که از روش رایگیری برای انتخاب موضوع نهایی استفاده کنیم. هر دانشآموز میتوانست به یک موضوع رای دهد.
نتیجهگیری: پس از رایگیری، موضوع “آلودگی هوا” با بیشترین رأی انتخاب شد. همهٔ اعضای کلاس از این انتخاب راضی بودند و احساس کردند که این موضوع نه تنها مهم است، بلکه میتواند به آگاهی بیشتر ما درباره مسائل زیستمحیطی کمک کند.
ارزیابی نتایج:
- موفقیت: این فرایند تصمیمگیری جمعی باعث شد که همهٔ اعضای کلاس احساس مشارکت کنند و نظرات خود را بیان کنند. همچنین، با جمعآوری اطلاعات، تصمیمگیری بهتری انجام دادیم.
- چالشها: یکی از چالشها این بود که برخی از دانشآموزان نتوانستند نظرات خود را به خوبی بیان کنند، اما با تشویق معلم و سایر همکلاسیها، توانستند مشارکت کنند.
- نتیجه نهایی: در نهایت، این تجربه به ما یاد داد که کار گروهی و تصمیمگیری جمعی میتواند به نتایج بهتری منجر شود و ما را به سمت یک هدف مشترک هدایت کند. اکنون آمادهایم تا پروژهمان را شروع کنیم و درباره آلودگی هوا تحقیق کنیم.
جواب فعالیت در منزل صفحه ۴۵ درس مهارت های تصمیم گیری تفکر هشتم
یکی از دو فعّالیت زیر را به دلخواه در منزل انجام دهید.
۱- از والدین خود سؤال کنید که آیا در زندگی خود تصمیم اشتباهی گرفتهاند؛ چرا؟
پاسخ: من فعالیت اول را انتخاب کردم و از والدینم سؤال کردم که آیا در زندگی خود تصمیم اشتباهی گرفتهاند یا نه. پدرم گفت که یک بار در انتخاب شغلش اشتباه کرده و به خاطر فشار اجتماعی، رشتهای را انتخاب کرده که به آن علاقه نداشته است. او توضیح داد که این تصمیم باعث شده تا سالها در کاری باشد که خوشحال نیست و حالا به دنبال تغییر شغل است. مادرم هم گفت که در انتخاب محل زندگی یک بار اشتباه کرده و باید بیشتر به نیازهای خانواده توجه میکرده است. این گفتگو به من یاد داد که تصمیمگیری مهم است و باید به علاقه و نیازهای خود توجه کنیم.
۲- سهم هریک از اعضای خانواده شما در تصمیمهای منزل چقدر است؟
پاسخ: برای فعالیت دوم، سهم هر یک از اعضای خانواده در تصمیمهای منزل را بررسی کردم. به نظر میرسد که پدر و مادر بیشترین سهم را در تصمیمگیریها دارند، اما گاهی اوقات نظرات من و خواهرم هم در نظر گرفته میشود.
در مورد تصمیمات مهم مانند خرید خانه یا ماشین، پدر و مادر با هم تصمیم میگیرند و نظرات ما را هم میپرسند، اما تصمیم نهایی با آنها است. در مورد تصمیمات روزمره مانند برنامه غذایی یا تفریحات خانوادگی، معمولاً نظر مادر مهمتر است. در مورد مسائل مربوط به تحصیل و آینده شغلی، هم پدر و هم مادر با هم تصمیم میگیرند.
به طور کلی، به نظر میرسد که در خانواده ما، پدر و مادر با هم تصمیم میگیرند، اما سعی میکنند که نظرات همه را بشنوند و در نظر بگیرند. این باعث میشود که تصمیمات با توافق همه اعضا گرفته شود.
قبلی: جواب فعالیت در منزل صفحه ۴۰ تفکر هشتم
جواب فعالیت های درس آداب معاشرت و گفت و گو تفکر هشتم
جواب سوالات درس پروژه تفکر هشتم
جواب فکر کنید و فعالیت در منزل صفحه ۱۷ و ۱۸ تفکر هشتم
جواب گفت و گو کنید و فعالیت تکمیلی در کلاس صفحه ۱۶ تفکر هشتم
توجه: شما دانش آموز پایه هشتم متوسطه اول می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به جواب سوالات فعالیت های کتاب تفکر و سبک زندگی پایه هشتم متوسطه اول ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل سرچ کنید.
در انتها امیدواریم که مقاله جواب سوالات فعالیت های صفحه ۴۲ و ۴۵ درس مهارت های تصمیم گیری کتاب تفکر و سبک زندگی هشتم متوسطه اول ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد.
منم این نظر رو دارم
عالی بود
عالی بود واقعا خوب بود ممنون ماگرتا جون😍
واقعا ممنون
بخصوص درباره ضرب المثل ها
دست سازنده درد نکنه
👍
عالی بود ممنون از ماگرتا ❤
عالی بود
بله خوبه ولی اگه جدول ها هم بود بهتر بود
بدک نبودد
اع راس میگی
این سایت عالی از این سایت بهتر پیدا نمیشه
عالی
عععععععععاااااااااااااااالللللللللللللییییییییییی
دست سازندش درد نکنه
مممنون از سازندش
خب بید
خیلی عالی ممنون از سازنده
عالی بود.
ممنونم
عالی
عالی
عالی بود
عالی بود
عالی
عالیییییییی
عالی
خوبه
عالیهههههههههه
عالی
عالی بود ۰😍😍🥰🥰
عالی بود ممنون
عالیههه
عالیه
عالیع ممنونم🤩🤭
سلام اسم شما چیه
اوهوم
هی خوبه بد نیست☺💔
عالیه
عالیه
این سایت بهترین سایته خیلی مممنونممممممم از سازندش
این سایت بهترین سایته خیلی خوبه
ممنون از سازندش 🙏🌹
اره منم این نظر رو دارم
چی میگی تو