جواب کاردرکلاس و فعالیت صفحه ۷۶ ریاضی پنجم
گام به گام کاردرکلاس و فعالیت صفحه 76 ریاضی کلاس پنجم ابتدایی با توضیحات کامل فصل 4
جواب صفحه 76 ریاضی پنجم ابتدایی : در این نوشته پاسخ سوال های کاردرکلاس و فعالیت صفحه ۷۶ ریاضی پنجم از فصل ۴ تقارن و چندضلعی ها را برای شما دانش آموز جویای علم آماده کرده ایم، با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.
مطلب پیشنهادی: جواب فعالیت صفحه ۷۵ ریاضی پنجم
پاسخ کاردرکلاس صفحه ۷۶ ریاضی پنجم با تدریس
۱- دکلی را با دو سیم مهار عمود بر هم، به صورت زیر قائم نگه داشته اند. اگر زاویه ی سیم اول با سطح زمین ۶۰ درجه باشد، زاویهی سیم دوم با سطح زمین چند درجه است؟
۲- در شکل های زیر، اندازهی زاویه های خواسته شده را به دست آورید و روش خود را توضیح دهید.
۳- اندازهی سه زاویه مثال بزنید به طوری که زاویه های یک مثلث را تشکیل دهند.
مجموع ۳ زاویه باید ۱۸۰ درجه باشد
۶۰ – ۸۰ – ۱۴۰
و
۲۵ – ۲۵ – ۱۳۰
و
۹۰ – ۵۰ – ۴۰
۴- کدام یک از موارد زیر، اندازهی زاویه های یک مثلث را نشان می دهند؟ پاسخ خود را توضیح دهید.
الف) ۳۰ ، ۴۰ ، ۱۲۰
ب) ۴۰ ، ۴۰ ، ۹۰
پ) ۳۰ ، ۷۰ ، ۸۰ ☑️
ت) ۵۰ ، ۵۰ ، ۵۰
ث) ۹۰ ، ۹۰ ، ۱۰
چون مجموع زاویه های گزینه «پ» برابر با ۱۸۰ درجه می باشد پس جواب درست این گزینه است.
جواب فعالیت صفحه ۷۶ ریاضی پنجم ابتدایی با راه حل
۱- در شکل رو به رو، نیم خط «ب ت»، «ب» را نصف کرده است. توضیح دهید که چگونه با نقاله می توان این کار را انجام داد.
☑️ ابتدا نقاله را روی زاویه قرار می دهیم و آن را اندازه می گیریم، سپس اندازهی زاویه را نصف کرده و علامت می زنیم. سپس خطی از راس زاویه از نقطه ای که به عنوان نصف زاویه مشخص کرده ایم عبور می دهم.
نکته : نیم خطی که زاویه را به دو زاویهی مساوی تقسیم می کند، نیمساز نامیده می شود.
۲- نیمساز زاویه های زیر را رسم کنید.
۳- در شکل های زیر، نیم خط «ب س»، نیمساز «ب» است. اندازهی زاویه های مشخص شده را پیدا کنید.
⚠️ دانش آموز عزیز اگر سوالی درباره تمرین های حل شده در این صفحه دارید کافیست آن را از قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.
همچنین بخوانید: جواب سوالات صفحه ۷۴ ریاضی پنجم
☑️ در این نوشته جواب کاردرکلاس و فعالیت صفحه ۷۶ ریاضی پنجم را مرور کردیم، جهت مشاهده گام به گام سایر تمرین های کتاب کافیست شماره صفحه موردنظر را به همراه عبارت ماگرتا در گوگل جست و جو نمایید.
سلام سوءال ۲ توضیح نداده
دوبار درست نوشتی آخه حساب کن ۱۴۰ به علاوه ۸۰ چند میشه؟
خیلی عالی بود ممنون مرسی 🌹🌹
میشه کار در کلاس صفحه ی ۷۷ رو بزارید
داخل سایت گذاشته شده است
من متوجه سوال 3 فعالیت نشدم
عاااااااللللللیییییییییییییییییییییییی😍😍😍😍😍😘😍😍😍😍😍😍😍😍😘😘😍😍😍😘
ماگرتا بهتریییییییییییییینننننننننهههههههههههه😘
سلام همه چیز عالیه
فقط یه سوال چطور سوال ۳ شکل وسط ۶۰منهای ۲ شده بعد جوابش شده ۳۰🤔
عالی ممنون
عزیزم اون خط درازه ۶۰ هست نصف ۶۰ هم می شود ۳۰ فهمیدی چرا ۳۰ نوشته
فکر کنم منظورش تقسیم بوده
اون تقسیم بر۲ شده
خیلی خوبه مخصوصا اندازه ی عدد ها🌹💓🖤👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻
عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی بود
N💜❤N
آره عزیزم
لذت بردم👌🏻❤
عالی بود
درجه یک
عالی
عالی
عالی بود
عالی بود
عالی بود ممنون
عالیبود ممنون
آره واقعا عالی
عالیییییییی
عالی بود
عالی بود♥🌹
باسلام من یک سوالی داشتم در سوال ۳فعالیت مثلث آبیه عدد ۱۰۰ از کجا اومده ممنون میشم راهنمایی کنید
جمع دوتا پنجاه چون شکل از وسط نصف شده صد شده دو تا پنجاه
توی سوال سه همون تقارن عمل کرده ولی راس آ به پ اون ۳۰ بوده ولی این ۵۰ ؟ کسی میدونه
عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی بود
بس نیمساز هست پس کل زاویه ب میشود صد درجه که اگر با سی درجه ی زاویه آ جمع شود می شود صد و سی درجه. پس برای زاویه پ پنجاه درجه باقی می ماند چون مجموع زاویه ها باید صد و هشتاد باشد
ببین این منظورش این بود اون 50 ها با هم جمع میشدن میشد 100 بعد اونور یه پنجاه و سه سه که میشد 80 که جمع میشد صدور هشتاد
عزیزم میدونی از کجا اومده
اون ۵۰ و ۵۰ بود که طرف چپ بود از اون اومده
۵۰با ۵۰ جمع میشه بعد شده ۱۰۰ و +۳۰ میشه . یک ۵۰ دیگه هم هست باهمه جمع میشه و جواب ۱۸۰ درجه میشه.
درجه 180=100+30+50
سلام میشه سوال 3 رو توضیحش رو بیشتر بدید
این که خیلی راحته خیلی آسان بود🙂
متشکرم
کامل و عالی بود
ممنونم من همیشه برای درسام از ماگرتا استفاده میکنم
منم همین طور
خیلی خوب هست
ممنون خیلی جواب های کامل میدهید
سلام خیلی خوب بود
نایسسس تنککککک✨🖤🍷
عالی بود سپاسگزارم
عالی هست اما خوب که توضیحم بدهید به صورت نوشته ۰👏🏻💖
اون تقسیم بوده اشتباهی خورده منها