سبک زندگی

سوالات متن درس ۱۴ مطالعات اجتماعی ششم دبستان

گام به گام نمونه سوالات و پرسش های کوتاه و تعریف کنید و نقطه چین امتحانی درس 14 چهارده مطالعات اجتماعی کلاس ششم ابتدایی

سوالات متن درس ۱۴ چهاردهم مطالعات اجتماعی ششم دبستان ؛ در این نوشته به پاسخ و جواب نمونه سوال های تشریحی و کوتاه و تعریف کنید و جای خالی امتحانی متن درس 14 چهاردهم برنامه ریزی برای اوقات فراغت کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی پرداخته ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب فعالیت های درس ۱۴ مطالعات ششم

سوالات متن درس ۱۴ چهاردهم مطالعات اجتماعی ششم دبستان
سوالات متن درس ۱۴ چهاردهم مطالعات اجتماعی ششم دبستان

نمونه سوال های متن درس 14 چهاردهم مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

۱) اوقات فراغت را تعریف کنید.

پاسخ: انسان ها، اغلب اوقات خود را برای کار یا تحصیل یا وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند، صرف می کنند. به اوقاتی که فرد از این کارها فارغ یا آسوده است، اوقات فراغت می گویند.

۲) فعالیت های دلخواهی را که می توان در اوقات فراغت انجام داد، نام ببرید؟

پاسخ: در اوقات فراغت می توانیم به فعّالیت های دلخواه خودمان مانند کارهای هنری، ورزش و بازی و سرگرمی های مفید یا آموختن مهارت های مختلف بپردازیم.

۳) فراغت چه زمانی است؟

پاسخ: فراغت زمانی است که پس از انجام کار با تکالیف درسی، فرصت پیدا می کنیم تا به فعالیت های دلخواه خودمان بپردازیم.

۴) چند نمونه از فعالیت های انفرادی در اوقات فراغت را نام ببرید.

پاسخ: کارهایی مثال مطالعه کردن، حل کردن جدول، ساختن کاردستی ، پرورش حیوانات یا جمع آوری مجموعه های سنگ، تمبر و نظایر آن

۵) در اوقات فراغت چه کارهایی می توانیم بکنیم؟

پاسخ: اخلاق و معنویت – مشارکت های اجتماعی – هنر و سرگرمی – سیر و سفر

۶) در اوقات فراغت چه کارهایی در زمینه کسب معنویت می توانیم انجام دهیم؟

پاسخ: شرکت در هیئت ها و مراسم مذهبی، کلاس های انس با قرآن، حضور در مجالس و کلاس های آموزشی دینی، امور خیریه و کمک به همنوعان

۷) در اوقات فراغت چه کارهایی در زمینه مشارکت های اجتماعی می توانیم انجام دهیم؟

پاسخ: دید و بازدید اقوام و دوستان، حضور در انجمن های مختلف و قبول مسئولیت های اجتماعی مانند بسیج، سازمان جوانان هلال احمر و …

۸) در اوقات فراغت چه کارهایی در زمینه هنر و سرگرمی می توانیم انجام دهیم؟

پاسخ: انجام دادن فعّالیت های هنری مانند، طرّاحی، خطّاطی، نقاشی، هنرهای دستی، سفالگری، نمایش، نویسندگی و موسیقی. همچنین شرکت در کلاس های آموزشی هنری، بازدید از نمایشگاه های هنری، پرورش گل و گیاه، رفتن به تئاتر و سینما

۹) چند نمونه از کارهایی که در اوقات فراغت می توان به طور گروهی برای آن ها برنامه ریزی کرد، مثال بزنید.

پاسخ: رفتن به سفرهای زیارتی یا دیدار اقوام یا رفتن به گردشگاه ها با خانواده و دوستان

۱۰) برای دانش آموزان چه زمان هایی فرصت خوبی برای انجام فعالیت های دلخواه است؟

پاسخ: روزهای تعطیل و ایام تعطیلات تابستان

۱۱) مکان های عمومی گذران اوقات فراغت را نام ببرید .

پاسخ: کتابخانه های عمومی، کتابخانه های مدارس، سالن های تئاتر و سینما، نمایشگاه ها، بوستان ها و پارک ها، مجموعه های شهر بازی، اردوگاه ها، مجتمع های فرهنگی – هنری، باشگاه ها و سالن های ورزشی، موزه ها، فرهنگسراها، نگارخانه ها و مساجد

۱۲) چرا باید از مکان های عمومی گذران اوقات فراغت حفاظت کنیم؟

پاسخ: زیرا این مکان ها متعلق به همه و مردم هستند.

۱۳) در اوقات فراغت چه مواردی را در نظر داشته باشیم؟

پاسخ: فردی یا گروهی برنامه ریزی کنید – شرایط و امکانات را هم در نظر بگیریم.

۱۴) چند بازی قدیمی را که از گذشته تا کنون در بیش تر نواحی ایران رایج بوده اند، نام ببرید.

پاسخ: قایم باشک، هفت سنگ، عمو زنجیر باف، الک و دولک، بادبادک بازی و طناب بازی

۱۵) هنگام حضور در ورزشگاه ها باید چگونه رفتار کنیم؟ (رفتارهای مناسب را در ورزشگاه ها را نام ببرید.)

پاسخ: * برای تهیهٔ بلیت، نوبت در صف را رعایت کنیم.
* از مسخره کردن یک تیم یا هواداران آن خودداری، و فقط تیم مورد علاقه‌مان را تشویق کنیم.
* از اموال عمومی حفاظت کنیم.
* با نظم و آرامش به سالن ها وارد یا از آنجا خارج شویم.
* با انتظامات یا کارکنان ورزشگاه همکاری کنیم.

۱۶) رفتارهای مناسب در بوستان ها را نام ببرید؟ (در بوستان ها (پارک ها) چگونه رفتار کنیم؟)

پاسخ: * روی چمن ها راه نرویم و فقط از پیاده روها استفاده کنیم.
* گل ها را نچینیم.
* زباله ها را در سطل های مخصوص بریزیم. و…

۱۷) برخی از مؤسسات و سازمان هایی که در امور اوقات فراغت فعالیت می کنند را نام ببرید.

پاسخ: * کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
* سازمان دانش آموزی
* سازمان فرهنگی هنری شهرداری
* وزارت ورزش و جوانان
* سازمان آموزش فنی و حرفه ای
* وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و …

۱۸) برای پر کردن اوقات فراغت علاوه بر علاقمندی های خودمان شرایط و امکانات را هم باید در نظر بگیریم.

۱۹) برای استفاده ی بهتر و مفید تر از اوقات فراغت باید برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

۲۰) در گذشته بچه ها بیش تر بازی های گروهی انجام می دادند.

۲۱) بازی های بچه ها در گذشته اغلب جنبه های حرکتی یا قدرتی داشتند.

۲۲) امروزه بازی های رایانه ای در بین بچه ها رواج پیدا کرده است.

نکته مهم: دانش آموزان عزیز، تنها به خواندن این سوالات اکتفا نکنید و حتما متن درس را هم به دقت مطالعه کنید.

همچنین بخوانید: سوالات متن درس ۱۳ مطالعات ششم دبستان

سوالات متن درس ۱۴ چهاردهم کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی با جواب را در این مقاله مشاهده کردید. امیدوارم از آن استفاده کرده باشید و از صفحات دیگر ماگرتا دیدن نمایید. برای بهتر پیدا کردن جواب ها در آخر کلمات جستجو شده داخل گوگل کلمه ماگرتا را قرار دهید. همچنین سوالات خود را در بخش دیدگاه بنویسید. 

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫۷۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =