اخبارعلمی

جواب درس هفتم علوم تجربی دوم ⭐️ فصل اگر تمام شود…

پاسخ و حل فعالیت های صفحه ۵۵ ، ۵۶ ، ۵۷ ، ۵۸ ، ۵۹ ، ۶۰ و ۶۱ فصل 7 ششم علوم دوم ابتدایی

جواب فصل هفتم علوم تجربی دوم ؛ در این نوشته از بخش آموزش و پرورش ماگرتا با پاسخ و جواب فعالیت ها ، ایستگاه فکر ها و گفت و گو کنید های صفحه ۵۵ ، ۵۶ ، ۵۷ ، ۵۸ ، ۵۹ ، ۶۰ و ۶۱ فصل ۷ علوم پایه دوم درس اگر تمام شود… کتاب علوم دوم ابتدایی پرداخته ایم که در ادامه همراه باشید.

پاسخ فصل بعد : جواب درس هشتم علوم تجربی دوم

گام به گام فصل ۷ هفتم علوم تجربی دوم
گام به گام فصل ۷ علوم دوم

جواب درس هفتم علوم تجربی دوم

در ادامه با پاسخ فصل ۷ علوم دوم داریم :

جواب گفت و گو کنید صفحه ۵۵ علوم تجربی دوم

مسیر حرکت وسایل نقلیه در جاده، شلوغ‌تر است یا در شهر یا در روستا؟
در شهر شلوغ‌تر است ولی بعضی مواقع جاده هم شلوغ می‌شود.

آیا تا به حال در خیابان شلوغ در انتظار باز شدن راه بوده‌اید؟
بله

فکر می‌کنید خودروهای یک خیابان چه مقدار بنزین مصرف می‌کنند؟
هرکدام به اندازه‌‌ای اما معمولا بین ۸ تا ۱۲ لیتر در هر صد کیلومتر است.

به‌نظر شما دود خودروها چه زیان‌هایی دارد؟
هوا را آلوده می کند و برای سلامتی انسان مضر است. هوای آلوده تاثیر نامطلوبی بر مغز کودکان می گذارد و تاثیرات بسیار بدی بر بزرگسالان می گذارد.

جواب جمع آوری اطلاعات صفحه ۵۶ علوم تجربی دوم

موادی مثل نفت – بنزین- گاز – گازوئیل را سوخت می‌نامند. سوخت‌ها می‌سوزند و گرما تولید می‌کنند. از گرمای آن‌ها برای گرم کردن خانه‌ها، مدرسه‌ها و محل‌کار و همچنین به حرکت درآوردن خودروها استفاده می‌کنند.
در جایگاه سوخت چه سوخت‌هایی وجود دارد؟ و هریک از خودروها چه سوختی را مصرف می‌کنند؟

سوخت هایی مانند بنزین، گاز CNG و گازوئیل ، خودروهای معمولی از بنزین و گاز و خودرو های سنگین از گازوئیل استفاده می کنند.

جواب گفت و گو کنید صفحه ۵۶ علوم تجربی دوم

تابلوی زیر چه پیامی به ما می‌دهد؟

تمام این سرنشین‌ها را یک اتوبوس می‌تواند سوار کند و آلودگی شهر و ترافیک کمتر می‌شود.

تابلو گفت و گو کنید صفحه ۵۶ علوم تجربی دوم

جواب گفت و گو کنید صفحه ۵۷ علوم دوم

سوخت مورد نیاز هریک از وسیله‌های پخت غذا را مشخّص کنید.

اولی از سمت راست : زغال – وسطی گاز شهری – شکل سمت چپی نفت و گاز فندک

عکس گفت و گو کنید صفحه ۵۷ علوم دوم

آیا تا به حال برای پختن غذا از چوب استفاده کرده‌اید؟ بله آیا موافقید دیگران هم این کار را انجام دهند؟ چرا؟ خیر، اگر از چوب جنگل زیاد استفاده کنند، جنگل از بین می رود و دود آن برای سلامتی آنها مضر است.

جواب ایستگاه فکر صفحه ۵۸ علوم دوم

به نظر شما اگر روزی سوخت‌ها تمام شوند، چه مشکلاتی برای ما پیش می‌آید؟ کارخانه ها و صنایع از کار می افتند. همه ابزارها بی فایده می شوند و زندگی تبدیل به زندگی انسان های اولیه می شود.
آیا ما حق داریم هر چه می‌خواهیم از سوخت‌ها استفاده کنیم؟ خیر – به اندازه‌ی مصرف استفاده کنیم.

تصویر ایستگاه فکر صفحه ۵۸ علوم دوم

جواب علم و زندگی صفحه ۵۹ علوم تجربی دوم

امروزه در بعضی از کشورها از نور و گرمای خورشید برای گرم کردن آب و پختن غذا و تولید برق استفاده می‌شود.
در کشور ما ایران از گرما و نور خورشید در آب‌گرم‌کن‌ها و تولید برق استفاده می‌شود.

در گروه خود استفاده از خورشید را به جای سوخت‌ها با هم مقایسه کنید و به کلاس گزارش دهید.
انرژی خورشیدی به گرما و نور منتشر شده توسط خورشید می‌گویند.
انرژی ستاره خورشید یکی از منابع عمده انرژی در منظومه شمسی است.

انرژی خورشیدی مانند سایر انرژی ها می تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم به اشکال دیگر انرژی مانند گرما و الکتریسیته و غیره تبدیل شود.

با طراحی خانه هایی که بیشترین نور را از بیرون دریافت می کنند، دیگر نیازی به روشنایی لامپ در اتاق هایی که نور کافی دارند و سوخت بیشتری در نیروگاه مصرف می کنند نیست.

جواب نکته ی تاریخی صفحه ۵۹ علوم تجربی دوم

از بزرگ‌تر های خانواده‌ی خود بپرسید که در زمان های گذشته برای پختن غذا و گرم کردن خانه از چه وسیله ای استفاده می کردند؟ سوخت این وسیله چه بوده است؟

از چوب درخت و ذغال برای پختن غذا و بخاری هیزمی برای گرم کردن خانه.

جواب طبقه بندی کنید صفحه ۵۹ علوم تجربی دوم

وسایل زیر را مثل جدول به دو دسته طبقه‌بندی کنید:
هواپیما – قطار – کشتی – قایق‌پارویی – کالسکه – دوچرخه – فرغون – اتوبوس – سبد چرخ‌دار خرید

نیاز به سوخت دارندنیاز به سوخت ندارند
 هواپیما – قطار – کشتی – اتوبوس  قایق‌پارویی – کالسکه – دوچرخه – فرغون – سبد چرخ‌دار خرید

ماشین بادکنکی بسازید صفحه ۶۰ علوم دوم

بچّه‌های این کلاس پیشنهاد می‌کنند اگر ماشین‌هایی درست کنیم که با سوخت‌ها کار نکنند، هم هوا آلوده نمی‌شود و هم جلوی تمام شدن سوخت‌ها گرفته می‌شود.
یک گروه با پاکت شیر – بادکنک – 4 قرقره‌ی کوچک – خمیر بازی و چهار سیخ چوبی، ماشین درست می‌کنند.

زمانی که هوای بادکنک ماشین تمام می‌شود، چه اتّفاقی می‌افتد؟
ماشین دیگر حرکت نمی‌کند.

تصویر ماشین بادکنکی بسازید صفحه ۶۰ علوم دوم

جواب گفت و گو کنید صفحه ۶۱ علوم تجربی دوم

شما در ساختن ماشین گروه خود و حرکت دادن آن چه مشکلاتی داشتید؟ چه راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن آن‌ها پیشنهاد می‌کنید؟ در جدولی مثل جدول زیر گزارش کنید.

مشکلات گروه ماراه حل‌ها
 حرکت نکردن خودرو درست کردن چرخ های خودرو
 خالی شدن بادکنک بستن در بادکنک با نخ

جواب ایستگاه فکر صفحه ۶۱ علوم دوم

تصوّر کنید اگر همه‌ی خودروها مثل ماشین شما به جای بنزین با باد، کار می‌کردند، چه فایده‌هایی داشت و چه مشکلاتی پیش می‌آمد. در کلاس بحث کنید.
به نظر شما آیا ممکن است روزی مجبور شویم از ماشین بادی استفاده کنیم؟
بله ممکن است همه‌ی سوخت‌ها تمام شود.

پاسخ فصل قبل : جواب درس ششم علوم تجربی دوم

☑️ خب این بود از جواب فصل هفتم علوم تجربی پایه دوم دبستان. اگر سوالی درباره فصل ۷ علوم دوم داشتید از قسمت دیدگاه از ما بپرسید. برای بهتر پیدا کردن ما در گوگل در آخر عبارت خود کلمه ماگرتا را اضافه کنید.💖😉

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫۹ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 2 =