مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخباراقتصادی

آیا سهمیه بنزین در کارت سوخت ذخیره می شود ؟

ذخیره بنزین به چه خودروهایی تعلق می گیرد ؟ سهمیه سوخت مالکان چند خودرویی چگونه است ؟

سهمیه بنزین کدام وسایل نقلیه ذخیره می شود ؟ از چند روز پیش شاهد شروع سهمیه بندی بنزین بودیم. به تازگی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی در رابطه با ذخیره سازی سهمیه بنزین سخن گفته است. با ماگرتا همراه باشید.

همچنین بخوانید : قیمت جدید بنزین در سال ۹۸ رسما اعلام شد + جدول سهمیه ⛽️

مقدار ذخیره بنزین و زمان استفاده از کارت سوخت

فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: «ذخیره شدن سهمیه‌ بنزین فقط مختص به سواری های شخصی و موتورسیکلت‌ها است.»

کاهی ادامه داد: « سقف ذخیره سهمیه برای سواری های شخصی تا 360 لیتر و به مدت 6 ماه است و آنچه مازاد بر 360 لیتر باشد، می‌ سوزد و ذخیره نمی‌ شود. »

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی در رابطه با ذخیره سهمیه بنزین موتورسیکلت ها تصریح کرد: «برای موتورسیکلت‌ ها نیز سقف ذخیره سهمیه سوخت، 150 لیتر و تا سقف بازه زمانی 6 ماهه خواهد بود. »

کاهی در نهایت گفت: « بخشی از سهمیه‌ ها به صورت اعتباری و به صورت پیمایشی است، سهمیه‌ هایی که بر اساس پیمایش است، باید حتما مسیر طی شود، تا سهمیه مربوطه به صورت اعتباری شارژ شود. »

ذخیره بنزین در کارت سوخت

سهمیه سوخت به تمام خودرو های مالکان دارای چند خودرو تعلق می گیرد ؟

شایعه تخصیص سهمیه سوخت فقط به یکی از خودروهای مالکان دارای چند خودرو تکذیب شد و برای تمام آن ها سهمیه در نظر گرفته می شود.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران اطلاعیه شماره 6 را منتشر کرد. در این اطلاعیه به برخی شایعات در خصوص اختصاص سهمیه سوخت به یکی از خودروهای مالکان دارای چند خودرو پاسخ داده شده است.

در این اطلاعیه موارد زیر به چشم می خورد: « به اطلاع عموم هموطنان عزیز می رساند، برخی اخبار منتشر شده درباره تخصیص سهمیه سوخت به یکی از خودروهای مالکان دارای چند خودرو صحت نداشته و سهمیه سوخت فعلا به کارت سوخت تمامی خودروها تعلق می گیرد و تاکنون سیاست دیگری به این شرکت ابلاغ نشده است.لازم به ذکر است؛ سهمیه سوخت آبان ماه تمامی مالکان خودروها، حتی افرادی که کارت سوخت خود را دریافت نکرده اند، در کارت های سوخت شخصی آن ها ذخیره شده و در ماه های بعد قابل استفاده خواهد بود. دفاتر پلیس +10 و باجه های معطله پست در روزهای پنج شنبه و جمعه برای خدمات رسانی به مردم باز هستند. »

میزان سهمیه بندی بنزین
میزان سهمیه بندی بنزین

کارت سوخت خودرو ها با عمر ۲۵ سال و موتورسیکلت‌ های ۱۰ ساله باطل شد

از چند روز پیش شاهد شروع سهمیه بندی بنزین بودیم. بر اساس جدیدترین خبر، کارت سوخت خودروها با عمر بالاتر از 25 سال و موتورسیکلت‌های 10 ساله باطل شده است.

بر اساس مصوبه هیات وزیران، کارت سوخت خودروها با عمر بالاتر از 25 سال و موتورسیکلت‌ها با عمر بالاتر از 10 سال باطل شده است. این افراد باید از بنزین آزاد با قیمت لیتری 3000 تومان استفاده کنند.

خودروها با عمر بالاتر از 25 سال فرسوده محسوب می شوند و نه تنها کارت سوخت آن ها باطل می شود، بلکه پلیس باید از رفت و آمد آن ها جلوگیری کند. این موضوع در آئین نامه مصوب هیات دولت مطرح شده است. در این آئین نامه در رابطه با عمر خودروها و فرسوده بودن آن ها اعلام شده:

[su_quote]«خودروهای سواری شخصی با عمر ۲۵ سال، سواری دولتی با عمر ۱۵ سال، تاکسی (سواری و ون) با عمر ۱۰ سال، مینی بوس و میدی بوس با عمر ۱۵ سال، اتوبوس درون شهری با عمر ۱۰ سال، اتوبوس برون شهری با ۱۵ سال، کامیون و کشنده با ۲۵ سال عمر، وانت با ۱۵ سال، موتورسیکلت با ۱۰ سال و سایر وسایل نقلیه با گذشت ۲۵ سال از تاریخ ساخت به عنوان خودروی فرسوده و از رده خارج محسوب می شوند.»[/su_quote]

این آئین نامه از سال 88 ابلاغ شده و رعایت می شود. بر این اساس، خودروهای فرسوده قادر به استفاده از کارت سوخت نبوده و باید از بنزین آزاد استفاده کنند. اگر خودروی فرسوده ای دارای کارت سوخت باشد، هم اکنون از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باطل شده است.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =