اخبار

جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی چقدر است؟

یکی از مشکلاتی که قبلا در طول سفر با آن روبه‌رو می‌شدیم، صف‌های طولانی عوارضی و جست‌وجوی مداوم برای پول خرد بود. خوشبختانه، این روزها با پیشرفت تکنولوژی، پرداخت عوارض آزادراهی به تجربه‌ای ساده و آنلاین تبدیل شده است. هر بار که از گیت عوارضی عبور می‌کنید، پیامکی حاوی مبلغ عوارض و مهلت پرداخت برایتان ارسال می‌شود.

موضوع مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که در صورت عدم پرداخت به موقع عوارض خودرو، جریمه‌ای برای شما در نظر گرفته می‌شود. اگر نمی‌دانید که جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی چقدر است، با ما در این مطلب همراه باشید.

جریمه عدم پرداخت عوارض

مهلت پرداخت عوارض آزادراهی

درباره مهلت پرداخت عوارض آزادراهی و جریمه تاخیر باید گفت که وقتی از آزادراه عبور می‌کنید، ۱۵ روز فرصت دارید تا عوارض آن را بپردازید. این مهلت به شما امکان می‌دهد تا بدهی خود را به‌صورت آنلاین و از طریق روش‌های مختلف، مانند اپلیکیشن‌های پرداخت یا سایت‌های مرتبط، تسویه کنید.

اگر تا ۱۵ روز عوارض را پرداخت نکنید، علاوه بر مبلغ اصلی، جریمه‌ای نیز به حساب شما اضافه می‌شود. لازم به ذکر است که جریمه پرداخت ازاد راه با تاخیر به‌صورت ماهانه افزایش پیدا می‌کند. این یعنی هر ماه که پرداخت را به تعویق بیندازید، مبلغ جریمه بیشتر می‌شود.

لازم به ذکر است که در گذشته مهلت پرداخت عوارض بسیار کوتاه‌تر بود. به محض عبور از آزادراه پیامک‌هایی با فاصله زمانی کوتاه برای پرداخت ارسال می‌شد و اگر به این پیامک‌ها توجه نمی‌کردید، بلافاصله جریمه می‌شدید. اما با توجه به درخواست‌های مردم و برای این‌که همه افراد فرصت کافی برای پرداخت داشته باشند، مهلت واریز عوارض آزادراهی به ۱۵ روز افزایش پیدا کرد.

خبر خوش اینکه امکان پرداخت آنی عوارض آزادراهی با سیستم پرداخت خودکار آیتول فراهم شده است و به این ترتیب می توانید خیلی سریع از جریمه شدن بابت عدم پرداخت عوارض جلوگیری کنید. انجام این کار باعث می‌شود تا دیگر نیازی به ایستادن در صف‌های طولانی نداشته باشید و عوارض خودرو خود را با چند کلیک ساده پرداخت کنید. 

جریمه عوارض آزادراهی چقدر است؟

جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراهی

اگر عوارض آزادراهی را به‌موقع پرداخت نکنید، مبلغ جریمه به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. موضوع قابل توجه این است که شما ۱۵ روز فرصت دارید تا این عوارض را بپردازید. اگر تا ۱۵ روز عوارض را پرداخت نکنید، باید جریمه آن را بدهید که این جریمه با گذشت زمان افزایش می‌یابد. برای مثال، ماه اول ۲۰ درصد، ماه دوم ۲۲ درصد و … به مبلغ اولیه اضافه می‌شود. لازم به ذکر است که برخلاف جریمه‌های دیگر، جریمه عوارض بخشیده نمی‌شود.

چگونه به عوارض آزادراهی اعتراض کنیم؟

هر بار که از آزادراه عبور می‌کنید، دوربین‌ها شماره پلاک خودرو شما را ثبت می‌کنند و پیامکی برای پرداخت عوارض برایتان ارسال می‌شود. اما گاهی اوقات ممکن است این پیامک‌ها به اشتباه برایتان ارسال شوند. اگر فکر می‌کنید عوارضی که برایتان محاسبه شده، اشتباه است، می‌توانید به روش‌های زیر اعتراض کنید:

  • ارسال پیامک: شماره پلاک خودرو خود را به شماره ۱۰۰۰۰۱۵۳۱ پیامک کنید.
  • تماس تلفنی: با شماره‌های ۰۲۱۶۳۴۶۸۵۳۱ و ۰۲۱۵۴۵۴۷۰۰۰ یا ۱۵۳۱ تماس بگیرید.

با انجام هریک از روش‌های ذکرشده می‌توانید درخواست بازبینی مجدد عوارض خود را ثبت کنید و پس از ثبت درخواست، کارشناسان مربوطه به بررسی موضوع خواهند پرداخت. پس از بررسی، نتیجه اعتراض ثبت‌شده به شما اطلاع داده خواهد شد.

پرداخت سریع و آسان عوارض آزادراهی با آیتول

پرداخت آنلاین عوارض

در صورتی که علاقه‌مند هستید تا به سریع‌ترین شکل ممکن برای پرداخت عوارض آزادراهی خودرو خود اقدام کنید، می‌توانید این فرایند را از طریق آیتول انجام دهید. این امکان برای شما فراهم شده است که در سایت آیتول به‌سادگی و با چند کلیک ساده، عوارض خودرو خود را استعلام بگیرید و بپردازید. چند ویژگی بسیار مهم باعث شده‌اند تا سایت آیتول بین دارندگان خودرو، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کند. از مهم‌ترین مزایای سایت آیتول می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • سرعت و سهولت: با وارد کردن شماره پلاک خودرو به‌سرعت به اطلاعات عوارض ماشین خود دسترسی پیدا می‌کنید و با یک کلیک، پرداخت را انجام می‌دهید.
  • پوشش گسترده: آیتول کلیه عوارض اتوبان‌ها، آزادراه‌ها و جاده‌ها را پوشش می‌دهد.
  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه: با پرداخت به‌موقع عوارض، از پرداخت جریمه‌های سنگین جلوگیری می‌کنید.
  • اطلاع از عوارض شهرداری: علاوه بر عوارض آزادراهی می‌توانید عوارض سالیانه شهرداری را نیز در آیتول استعلام بگیرید و پرداخت کنید.

برای پرداخت سریع عوارض آزادراهی از طریق سایت آیتول، به آدرس این سایت بروید و گزینه «استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی» را انتخاب کنید. سپس شماره پلاک خودرو خود را در محل مربوطه بنویسید، جزئیات عوارض را مشاهده کنید و مبلغ آن را بپردازید. پرداخت عوارض با آیتول به تجربه آسانی تبدیل شده است.

در پایان نیز باید گفت امروزه شما با عبور از آزادراه‌ها بدون نیاز به ایستادن در صف می‌توانید به‌صورت آنلاین برای پرداخت عوارض آزادراهی خود اقدام کنید. البته عدم پرداخت عوارض آزادراهی باعث می‌شود جریمه شوید که این مبلغ جریمه به مرور زمان به‌صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند. شما برای جلوگیری از جریمه شدن می‌توانید از طریق سایت آیتول برای پرداخت عوارض آزادراهی خودرو خود اقدام کنید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 9 =