سبک زندگی

سوالات متن درس هفدهم تفکر و سواد رسانه ای دهم با جواب

نمونه سوال و جواب متن و پرسش های تشریحی و تعریف کنید و نقطه چین درس 17 هفده بازی زندگی است تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم و یازدهم با جواب

سوالات متن درس هفدهم تفکر و سواد رسانه ای دهم با جواب ؛ در این مقاله پاسخ و جواب نمونه سوال های تشریحی و تعریف کنید و جای خالی مهم امتحانی متن درس ۱۷ هفدهم بازی زندگی است کتاب تفکر و سواد رسانه ای کلاس دهم و یازدهم را قرار داده ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب فعالیت های درس ۱۷ تفکر و سواد رسانه ای

سوالات متن درس هفدهم تفکر و سواد رسانه ای دهم با جواب
سوالات متن درس هفدهم تفکر و سواد رسانه ای دهم با جواب

نمونه سوال های امتحانی متن درس 17 هفدهم تفکر دهم با جواب

۱) چهار مورد از شاخص های سبک زندگی را نام ببرید.

پاسخ: بازی، سرگرمی و چگونگی گذران اوقات فراغت، همانند پوشش، نوع و چگونگی غذا خوردن، نوع و میزان خرید کردن و سایر مواردی که در دروس قبل مورد بررسی قرار دادید، نشان‌ دهندۀ سبک زندگی است.

۲) بر اساس آمار و ارقام، جذاب ترین رسانه ها برای همسالان کدام رسانه ها است؟

پاسخ: تلویزیون، تلفن همراه و بازی های رایانه ای و ….

۳) بسیاری از مخاطبان رسانه‌ها برای پرکردن اوقات فراغت و تفریح به سراغ رسانه‌ها می‌روند.

۴) آمار و ارقام نشان می‌دهد جذاب‌ترین رسانه‌ها برای همسالان شما تلویزیون، تلفن همراه و بازی‌های ویدئویی (رایانه‌ای، موبایلی و …) است.

۵) برچسب اسرا چیست؟

پاسخ: برچسب «اِسرا» روی بازی‌های ویدئویی/ رایانه‌ای، محدودیت سنی برای بازی را مشخص می‌کند.

۶) نمایش خشونت، یعنی نمایش رفتاری که برای آسیب رساندن به دیگری از کسی سر می‌زند و دامنۀ آن از بالا بردن صدا با هدف اعمال خشونت تا گرفتن حیات از یک موجود جاندار گسترده است.

۷) نمایش استعمال دخانیات یا مواد مخدر در بازی‌ها می‌تواند موانع روانی اجتماعی مصرف نکردن آنها را برای مخاطب تضعیف کند. این رفتار وقتی توسط قهرمان داستان انجام شود، آسیب بیشتری خواهد داشت.

۸) نمایش نکات غیراخلاقی در بازی‌های رایانه‌ای ضمن در پی داشتن عوارضی مانند بلوغ زودرس، می‌تواند منجر به قبح‌شکنی و عادی‌سازی این رفتار شود.

۹) ترس چیست؟

پاسخ: ترس، نوعی احساس درونی مبتنی بر عدم امنیت و نیز بی‌اعتمادی به فضای موجود است.

۱۰) نمایش موقعیت‌های ترسناک می‌تواند در سنین مختلف منجر به آسیب‌هایی نظیر استر‌س‌های مزمن، بیمار‌ی‌های قلبی‌ تنفسی، لکنت زبان در کودکی و حس بدبینی و رفتارهای محافظه کارانه در محیط اجتماعی شود.

۱۱) در نظام رده‌بندی بازی‌های رایانه‌ای کشور ما (ESRA) محتوای بازی‌های رایانه‌ای براساس چه ویژگی هایی بررسی می شود؟ نام ببرید.

پاسخ: خشونت
مواد مخدر و دخانیات
نمایش نکات غیر اخلاقی
ترس
نقض ارزش‌های دینی
نقض هنجارهای اجتماعی
ناامیدی

۱۲) در برخی از باز‌ی‌ها عواملی زمینه را برای ایجاد اندوه و بی معنایی ذهنی فراهم می‌کنند، برخی از آنها را بنویسید.

پاسخ: – اجبار بازیکن برای انجام عملی ناخوشایند برخلاف میل خود
– القای احساس یأس، سردرگمی، پوچی و بی هدفی
– احساس غم عمیق از طریق کشتن شخصیت محبوب بازیکن

نکته مهم: دانش آموزان عزیز، تنها به خواندن این سوالات اکتفا نکنید و حتما متن درس را هم به دقت مطالعه کنید.

همچنین بخوانید: سوالات متن درس شانزدهم تفکر و سواد رسانه ای دهم

سوال های متن درس ۱۷ هفدهم تفکر و سواد رسانه ای دهم با جواب را در این مقاله مشاهده کردید. امیدوارم از آن استفاده کرده باشید و از صفحات دیگر ماگرتا دیدن نمایید. برای بهتر پیدا کردن جواب ها در آخر کلمات جستجو شده داخل گوگل کلمه ماگرتا را قرار دهید. همچنین سوالات خود را در بخش دیدگاه بنویسید. 🤩

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + بیست =