مطلب پیشنهادی :
ad
+
ادبیاتفرهنگ و هنر

انشا در مورد اذان پایه نهم ⚡️ با مقدمه و نتیجه کوتاه

انشاء کودکانه و ساده در مورد صدای اذان با مقدمه و توصیفات زیبا برای پایه های مختلف

انشا در مورد اذان : گلدسته های مسجد کم کم نوایشان بلند می شود، پدر بزرگ هم در حالی که آب شیر حیاط را باز کرده  زیر لب ذکر  می خواند. انگار عطر معنویت همه جا  پر شده است. خدا کم کم  به کنارم می رسد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در بخش انشای ماگرتا همراه ما باشید.

انشاء پیشنهادی : انشا در مورد جنگل

انشا در مورد اذان

انشا در مورد اذان پایه نهم

مقدمه : در دین مبین اسلام نماز خواندن واجب است  که در سه وعده انجام می شود. قبل از خواندن نماز ابتدا باید اذان گفته شود .صدای اذان نشان دهنده فرارسیدن موعد و زمان نماز است. اذان صدای رسا برای اعلام وقت شکرگزاری و بندگی است که هر فرد مسلمان باید به محض شنیدن صدای ان به سوی مسجد و یا برگزاری نماز بشتابد.

بدنه : صدای مناره بلند است و کم کم نوای خوش بندگی در کوچه های عشق طنین انداز می شود و من با شنیدن صدایش به وجد می آیم. تند تند وضو گرفته و به راه می افتم.

پدر و مادر هم گاهی با من می ایند. روزهایی که ماه رمضان باشد، مردم بیشتری می شتابند. اذان نوای بهشتی است که هر دلی را به خدا نزدیک می کند. نغمه ای نورانی که دلم را به سمت و سوی قبله مهیا می کند. نوای بندگی نواخته می شود و خودم را به درگاهش می سپارم. در اذان ابتدا از بزرگی خدا بی انتهای خدا سخن می گوییم، سپس به پیامبری حضرت محمد(ص) اقرار می کنیم.

مولا علی علیه السلام را هم به عنوان حجت و ولی خدا نام می بریم. در اذان است که از همه مردم خواسته می شود که به سوی نماز بشتابند که نماز موجب رستگاری و ترک گناه است. اذان صدای خوش و خوب است که به بندگان خدا اعلام می دارد که وقت دیدار خداوند است و همه موجودات عالم به هوای زیارت و خواندن نماز عشق به عبادت می ایستند.

در زمان پخش صدای روح نواز اذان حتی پرندگان هم به شکرگزاری می ایستند و همه خدا را به بزرگی یاد می کنند. در مناره های مساجد پرنده ها با شوق و شور به حوالی خدا می روند و برای همه دعای خیر می کنند.

نتیجه گیری: هر مسلمانی موظف است که در ساعات مقرری نماز بخواند و خدا را یاد کند. زمان شرعی آن در کشورهای مسلمان با پخش اذان مشخص می گردد. تمام مساجد در زمان شرعی اقدام به پخش این صدای دل انگیز می کنند تا مسلمان واقعی بداند  که زمان برگزاری نماز فرا رسیده است.

انشاء در مورد صدای اذان

مقدمه : در خواب شیرین صبح هستم و حال و هوای نماز خواندن ندارم. دنبال بهانه هستم تا بخوابم. ناگهان صدایی دل انگیز که با صدای بلند و قشنگی پخش می گردد، آتش به تن و روحم می زند و دلم نمی خواهد بخوابم. کم کم بیدار می شوم و به سمت وضو گرفتن قدم بر می دارم. حالم خوب می شود و به همراه پدر و مادر به خانه بر می گردم. هر روز منتظرم انگار ساعت بدن من هم به صدای مناره مسجد کوک شده است.

بدنه: اذان لحظه دیدار است و میعاد عبادت، هر جای دنیا و در هر حالی که باشی نماز عشق تو را در یاد است. آرام آرام زمزمه عشق را سر می دهی و با وضوی گلاب به درگاه خدا نزدیک می شوی.

از خدا می خواهی که هیچ نغمه اذانی را بی یادش نباشی. کم کم سجاده زیبای عشق را می گشایی و بهترین لباسهایت را به تن می کنی، صدای خوش موذن زاده و آقاتی را خوب به یاد دارم و از شنیدنشان حالم خوب می شود و به خدا نزدیک می شوم.

تمام درختان و شکوفه ها و پرندگان به هوای اذان بی تابند و گنجشک ها جیک جیک زنان بی تاب می شوند. مساجد و زیارتگاه ها و تمام شهر صدای و نوای خوش مردم را بی قرار می کند و هرکس به هر شغل و درجه ای که باشد بر می خیزد و به سوی خدا می ایستد.

حتی در خیابان و ماشین و هر جایی که بتواند. مردم کسب وکار را رها کرده و دست به دعا و عبادت برمی دارند. دلم می خواهد روزی از مناره ها بالا روم و ان بالا باشم تا وقتی صدای اذان پخش می شود ببینم که چگونه مردم تند تند قدم بر می د ارند و به نماز می شتابند.

زیر لب دعا می خوانند و از خدا سپاس گزاری می کنند. خدا را به بزرگی و یکتایی یاد می کنند و فرستاده بزرگش حضرت محمد را می ستایند و از حجت و دوست خدا در زمین نام می برند  و او کسی نیست جز مولای متقیان علی (ع) که سرآمد مخلوقات است. این چند دقیقه کوتاه اذان همه را مدهوش کرده است و همه وظیفه خود می دانند که در این مدت کوتاه خدا را از صمیم قلب یاد کنند.

نتیجه گیری: دنیا دارای ساعتی منظم و مرتب است که هر موجودی به وقت خود از ان استفاده می کند. صدای اذان بهترین و زیباترین صوت موزون است که انگار از عرش به زمین می آید و هیچ کس نمی داند که علت جذابیتش چیست.

نوایی پر از رمز و مقدس که با پخش آن انگار جهان متوقف می شود تا نماز و روح عبادت در مردم جاری گردد و این است اطاعت و بندگی که در ان همه بندگان به صف ایستاده و خدا را به بهترین حالت می ستایند.

انشاء های پیشنهادی :
انشا در مورد روز معلم
و
انشا در مورد کلاس ادبیات

✅ به پایان انشا در مورد اذان رسیدیم. برای درج دیدگاه می توانید از بخش نظرات در انتهای همین مطلب استفاده نمایید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 15 =