مطلب پیشنهادی :
ad
+
فناوری

معرفی پروژه اسکارلت ایکس باکس و نسل دوم کنترلر Xbox Elite

برخلاف سونی امسال مایکروسافت حضوری قدرتمندتر از همیشه داشت. مایکروسافت در کنفرانس خود برای نمایشگاه E3 2019 از نسل بعدی ایکس‌باکس که فعلا با نام پروژه اسکارلت شناخته می‌شود، رونمایی کرد. در واقع پروژه اسکارلت (Scarlett)، اسم رمز کنسول بازی نسل بعدی مایکروسافت خواهد بود.

به هر حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت سیاست ارائه کنسول میان نسلی را به کل به اول نسل منتقل کرده است. بدین شکل کنسول لاکهارت معادل ایکس‌باکس وان اس، و آناکوندا معادل ایکس‌باکس وان ایکس، خواهد بود. نسل بعدی کنسول‌های مایکروسافت در پایان سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود.

پروژه اسکارلت
پروژه اسکارلت

سخت افزار

مایکروسافت اعلام کرد که پردازنده این کنسول Zen 2 و Navi شرکت AMD است.

قدرت این کنسول چهار برابر ایکس باکس وان ایکس اعلام شده است.

پروژه اسکارلت می‌تواند تصاویر 8K را پردازش کند و نهایت سرعت فریم‌ریت آن به ۱۲۰ فریم بر ثانیه می‌رسد. همچنین مشخص شد که این کنسول از تکنولوژی Ray-Tracing هم پشتیبانی می‌کند. کنسول جدید مایکروسافت از حافظه‌های SSD بهره می‌برد.

سخت افزار
سخت افزار

این کنسول بازی جدید از همه بازی‌هایی که تا کنون برای ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس ۳۶۰ و نسل اول ایکس باکس منتشر شده هم پشتیبانی می‌کند. گفته شده رم این کنسول GDDR6 خواهد بود که می‌تواند میزان فریم‌ریت و کیفیت تصویری را فراهم کند که تا کنون دیده نشده است. از دیگر ویژگی‌های این کنسول جدید، نرخ به‌روزرسانی صفحه‌نمایش متغیر است که باعث می‌شود تصاویری که بسیار سریع حرکت می‌کنند، بسیار شفاف باشند.

گفته شده از نسل جدید حافظه‌های SSD روی این کنسول استفاده شده که می‌توان از آن به عنوان رم مجازی استفاده کرد. این ویژگی، ۴۰ برابر سرعت دستگاه را در مقایسه با کنسول‌های جدید افزایش می‌دهد. با این کار سرعت لودینگ بازی‌ها بسیار سریع می‌شود.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده پروژه اسکارلت از Ray Tracing نیز پشتیبانی می کند که باعث می شود نورپردازی و محیط بازی ها طبیعی تر از همیشه به نظر برسد. و مانند پلی استیشن 5 سونی، کنسول جدید مایکروسافت هم هاردهای مکانیکی را کنار گذاشته و به استفاده از SSD روی خواهد آورد. این اقدام منجر به کاهش چشمگیر زمان مورد نیاز برای اجرای بازی ها خواهد شد. این شرکت همچنین اضافه کرده به دنبال استفاده از SSD به عنوان یک رم مجازی نیز هست تا همه چیز حتی سریعتر اجرا شود.

نظرات

علاوه‌بر صحبت‌های اسپنسر، وب‌سایت IGN گفتگویی با دو مسئول از تیم ایکس باکس و پروژه اسکارلت ، یعنی جیسون رونالد و بیل استیول، کسانی که پیش از این در بخش Backward Compatibility فعال بودند و اکنون در رابطه با Project xCloud فعالیت می‌کنند، انجام داده است. هردوی این افراد از تعهد به انتقال تمام بازی‌هایی که اکنون روی ایکس باکس وان اجرا می‌شوند بعلاوه ۶۰۰ بازی بخش Backward Compatibility به Project Scarlett صحبت کرده‌اند. جیسون رونالد در این باره به شرح زیر سخن گفته است:

تمرکز تیم ما روی تضمین انتقال و قابل بازی بودن همه‌ی بازی‌های ایکس باکس وان روی کنسول بعدی است. علاوه‌بر این، بازی‌های ایکس باکس 360 و ایکس باکس اورجینال که اکنون روی ایکس باکس وان اجرا می‌شوند.

آن‌ها در مورد اینکه چه چیزهایی همراه با عرضه خود کنسول در تعطیلات پیش‌رو در دسترس خواهند بود گفتند:

تلاش و علاقه‌ی ما متمرکز بر حضور تمام بازی‌های ایکس باکس وان روی کنسول نسل بعد است. نکته اما تعداد سه هزار تایی این بازی‌ها است. در نتیجه ما کارهای زیادی برای انجام دادن خواهیم و اکنون نیز نمی‌توانیم ارقام مشخصی درباره تعداد بازی‌های این کنسول در نسل بعد خواهد بود. اما همه تلاشمان را بکار می‌گیریم تا همه بازی‌ها به این کنسول راه پیدا کنند.

معرفی نسل دوم کنترلر Xbox Elite

گیم پد های Xbox Elite Wireless Controller Series 2 با بیش از ۳۰ ویژگی جدید، چهل ساعت باتری قابل شارژ و قابلیت شخصی سازی حداکثری، بهترین چیزی است که یک گیمر حرفه ای کنسول می تواند آرزو کند. حتی شاید دقت کار بهتر از موس و کیبورد نیز باشد!

نسل دوم کنترلر Xbox Elite
نسل دوم کنترلر Xbox Elite

به نقل از مایکروسافت، این کنترلرها بیش از ۳۰ ویژگی جدید با خود به همراه خواهند داشت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Thumbstickهای قابل تنظیم، اجزای متحرک جدید، ۴۰ ساعت عمر مفید باطری و شخصی سازی بی حد و مرز آن از طریق سرویس Xbox Accessories اشاره کرد.

البته گفتنی است که عمر باطری به صورت تقریبی اعلام شده است و میزان آن بسته به نوع شخصی سازی کنترلر، نوع استفاده و دیگر فاکتورها متغیر خواهد بود؛ اما فراموش نکنید که ۴۰ ساعت زمان کمی نیست و حتی با در نظر گرفتن کاهش سطحی این میزان، هنوز هم می‌توان باطری کنترلر Elite 2 را از قوی‌ترین‌های بازار لقب داد. مورد قابل توجه دیگر Triggerّهای نسل جدید Elite هستند که آخرین طراحی مایکروسافت را به رخ می‌کشند.

آن‌ها پیش از این مشغول جمع‌آوری بازخوردهای کاربران در مورد دکمه‌های Trigger‌ کنترلر اکس باکس بودند که به احتمال بسیار زیاد از این بازخورد‌ها در طراحی Triggerهای کنترلر Elite 2 استفاده شده است.

دسته Xbox Elite Wireless Controller Series 2 با قیمت ۱۷۹.۹۹ دلار در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۸ وارد بازار آمریکا خواهد شد.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =