مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درمورد خرگوش ⭕️ اطلاعاتی در مورد زندگی، آناتومی و غذا

تحقیق کودکانه در مورد خرگوش برای کلاس اول تا پنجم ابتدایی

تحقیق در مورد خرگوش برای کودکان : خرگوش ها از دسته پستانداران هستند و اندامی شبیه به گربه ولی گوش های دراز و لب های شکاف دار دارند. آن ها سرعت زیادی دارند و دست و پاهایشان کوتاه تر است. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد همه جانوران مهره دار و بی مهره‌

تحقیق درمورد خرگوش

تحقیق درباره خرگوش کوتاه و به زبان ساده

بیشتر خرگوش ها در چمنزار، علف زار، جنگل های کم درخت، جنگل های انبوه، تالاب و حتی بیابان به صورت گروهی زندگی می کنند. بیش از نیمی از خرگوش های جهان در آمریکای شمالی هستند و بعضی از آنها در مناطق جنوب غربی اروپا، آسیای جنوب شرقی، جزیره های ژاپن و بخش هایی از آفریقا و آمریکای جنوبی در حال زیستن هستند.

این پستانداران در قفس ۴ تا ۸ ساعت می خوابند. غذای آنها گیاه است و برای پیدا کردن غذا به میان چمن، علف های هرز و چوب های برگ دار می روند.

خرگوش ها فعال، بازیگوش وبا قابلیت دست آموز شدن هستند. تماشای آنها سرگرمی جالبی و پر نشاطی است و به طور کلی اگر نکات بهداشتی و ایمنی را در نگهداری خرگوشها توسط نگهدارنده لحاظ شود می تواند حیوان خانگی مناسبی برای کسانی که قابلیت نگهداری آن را دارند باشد.

خرگوش حیوانی ساکت است و به رسیدگی آن چنان زیادی نیاز ندارد. خرگوش هایی که به خوبی و از کوچکی دست آموز می شوند آرامند و از بودن در کنار انسانها لذت می برند. حتی در صورت تربیت و آموزش درست می توان مانند گربه ها آنها را بری دفع مدفوع و ادرار آموزش داد. نکته جالب درباره آن ها این است که خرگوش ها استفراغ نمی کنند.

مهم‌ترین ویژگی آناتومیکی‌ حیوان در سر، گوش ها می ‌باشند. بخش خارجی گوش ها یعنی لاله گوش ‌خصوصیت برجسته این حیوان بوده و علاوه بر نقش آن در شنوائی، به لحاظ وجود شبکه وسیع عروقی در زیر پوست ‌این ناحیه، تأثیر مهمی در تنظیم حرارت بدن دارند.

لاله‌های گوش نرم و بسیار حساس می‌باشند و نباید از آنها برای گرفتن و مقید کردن حیوان استفاده نمود. چشم ها به نسبت اندازه سر بزرگ و دارای زاویه دیدی حدود ۱۹۰ درجه می‌باشند. مردمک ها قدرت اتساع ‌زیادی دارند و بدین علت حساسیت بینائی حیوان به نور را در مقایسه با انسان ۸ برابر افزایش می ‌دهند. پلک سوم در این حیوانات رشد قابل ملاحظه‌ای دارد که در هنگام خواب از گوشه داخلی چشم حرکت نموده و سطح قرنیه را می پوشاند.

دندان های خرگوش رشد دائمی‌ دارند، بعنوان مثال دندان‌های پیشین در طول سال بیش از ۱۰-۱۲ سانتیمتر رشد می‌نماید بنابراین بیماری های دندانی نظیر رشد بیش از حد دندان ها و یا وجود دندان های نابجا و بد شکل از موارد متداول در خرگوش ها می ‌باشند.

اگر قصد خرید خرگوش را دارید به نکات زیر توجه کنید :

۱. پس از خرید حیوان، چه معاینه و بررسی وضعیت سلامت آن و دریافت راهنمایی های لازم به درمانگاه های دامپزشکی مراجعه شود.

۲. حتی الامکان با ساخت جایگاه و لانه مناسب، حیوان در خارج از محیط منزل و به عنوان مثال در حیاط نگهداری گردد.

۳. در صورتی که حیوان در داخل منزل نگهداری می شود، باید دارای جایگاهی خاص و نسبتا محدود باشد و از رفت و آمد آزادانه حیوان در محیط منزل باید جلوگیری شود.

۴. از تماس حیوان با حیوان با حیوانات خانگی افراد دیگر و همچنین حیوانات غیر خانگی نظیر گربه های ولگرد جلوگیری شود.

۵. نظافت شخصی علی الخصوص شستن دست ها پس از تماس با حیوان از اهمیت زیادی برخوردار است.

☑️ به پایان تحقیق درمورد خرگوش به زبان کودکانه رسیدیم، اگر سوال یا پیشنهادی داشتید حتما آن را از بخش نظرات بپرسید.

تحقیق های پیشنهادی:
تحقیق در مورد چگونه هوای پاک داشته باشیم
تحقیق درباره انواع هزارپاها و غذای آنها
تحقیق در مورد چند نمونه از موجوداتی که کار تیمی دارند

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =