مطلب پیشنهادی :
ad
+
ترفندفناوری

بهترین هاست وردپرس چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

هاست وردپرس چیست؟ آیا برای ساختن یک وبسایت وردپرسی حتما نیاز به هاست وردپرس می ‌باشد؟

اولین قدم برای راه اندازی سایت، تهیه هاست است که باید اطلاعات و فایل های سایت را در آن ذخیره کرد. اگر می خواهید سایت خود را با وردپرس بسازید احتمالا به دنبال هاست وردپرسی هستید اما درباره اینکه هاست وردپرس با هاست معمولی چه فرقی می کند، سوالاتی دارید. در این صفحه همراه ما باشید تا ویژگی های بهترین هاست وردپرس را به شما توضیح دهیم. در پایان مقاله نیز تفاوت هاست لینوکس و هاست وردپرس را بررسی خواهیم کرد.

هاست وردپرس چیست ؟

هاست وردپرس چیست ؟

هاست در واقع فضایی است که اطلاعات و فایل های سایت را می توان در آن ذخیره کرد و هر سایتی برای شروع راه اندازی نیاز به آن دارد. هاست از نظر فضای ذخیره سازی، سیستم عامل، پهنای باند و ترافیک، بکاپ و … انواع مختلفی دارد و شما قبل از اینکه یک هاست بخرید، باید به احتیاجات سایت خود توجه داشته باشید تا هاست مناسب بگیرید.

هاست وردپرس با هاست معمولی دارای تفاوت هایی است و سرویس هایی که برای وردپرس ارائه می شوند، بستری را فراهم کرده اند تا هماهنگی بیشتر و بهتر با وردپرس داشته باشند.

به عبارتی دیگر، یک سرویس هاست وردپرس یا فروشگاهی مانند: https://hostida.com/host-wordpress-iran/

برای وردپرس بهینه سازی و استاندارد سازی شده است و کاملا مطابق با نیاز های وردپرس است تا در استفاده از افزونه ها و قالب های مختلف، سرعت و عملکرد آن حفظ شود.

هاست وردپرس به نسبت هاست معمولی، از منابع سخت افزاری قوی تری هم برخوردار است و در نتیجه اگر سایت شما وردپرسی است، توصیه می شود از هاست وردپرس استفاده کنید.

آیا برای ساختن یک وبسایت وردپرسی حتما نیاز به هاست وردپرس می ‌باشد ؟

آیا برای ساختن یک وبسایت وردپرسی حتما نیاز به هاست وردپرس می ‌باشد ؟ پاسخ به این سوال خیر است و شما فقط به یک هاست مبتنی بر لینوکس نیاز دارید تا از PHP و Mysql پشتیبانی کند.

پس الزامی به تهیه هاست وردپرس برای سایت وردپرسی نیست و تفاوتی که این هاست با هاست های لینوکسی معمولی دارد، سرعت و امنیت بهتر آن برای وردپرس است و شرکت های ارائه دهنده هاست وردپرس یکسری پلن های ویژه وردپرس در هاست قرار داده اند.

انواع سرویس های هاست وردپرس

هاست ها در انواع مختلف موجود هستند که شما پس از آشنایی با آنها می توانید نوع مدنظر را انتخاب کنید.

  • هاست اشتراکی : در هاست اشتراکی همانطور که از نامش نیز پیداست، یک هاست قدرتمند چند سایت را میزبانی می کند و قیمت مناسبی هم دارد. این نوع هاست برای سایت هایی که بازدید زیادی ندارند و تازه تاسیس هستند، مناسب می باشد. هاست اشتراکی در منابع سرور همچون فضا، حافظه، پهنای باند و … مشترک است و برای سایت های بزرگ و دارای بازدید زیاد، توصیه نمی شود.
  • هاست اختصاصی : هاست اختصاصی یک سرور کاملا شخصی است و فقط یک سایت را میزبانی می کند. سایت هایی که بازدید زیاد دارند، می توانند هاست اختصاصی تهیه کنند.
  • هاست ابری : در هاست ابری، چندین سرور تحت مدیریت یک شبکه هستند که هاست پایداری بیشتری هم دارد. هاست ابری شباهت زیادی به سرور مجازی دارد و در این نوع میزبانی، به جای سرور فیزیکی، سایت شما بر روی سرورهای ابری قرار می گیرد. هاست ابری مقیاس پذیر است و با کمک این قابلیت شما می توانید منابع سرور خود را حذف یا اضافه کنید مثلا اگر ترافیک ورودی سایت شما زیاد شد، می توانید منابع سرور را افزایش دهید.

برای خرید هاست شما در ابتدا می توانید هاست اشتراکی که از نظر قیمت مقرون به صرفه تر است، بخرید و بعد از آنکه ترافیک ورودی سایت شما بیشتر شد، امکان تغییر هاست اشتراکی به هاست اختصاصی وجود دارد و حتی می توانید ویژگی های هاست مثل حافظه، ترافیک، پهنای باند و … را تغییر دهید.

انواع سرویس های هاست وردپرس

ویژگی های بهترین هاست وردپرس

برای خرید هاست وردپرس باید به ویژگی های آن توجه داشته باشید که این ویژگی ها به شرح زیر هستند :

بهینه شده برای وردپرس

یک هاست خوب وردپرسی برای سایت ورپرسی بهینه شده است که عملکرد سریع تر و بهتر سایت را در پی دارد.

آپ تایم بالا از ویژگی های بهترین هاست وردپرس

از ویژگی های بسیار مهم بهترین هاست وردپرس، آپ تایم آن است. منظور از آپ تایم، پایداری بالا و در دسترس بودن سایت در هر ساعت از شبانه روز در طول سال است که با تست گرفتن یک الی دو ماهه هاست خریداری شده، مشخص می شود که آپ تایم هاست چقدر است.

آپ تایم هاست هر چقدر بالاتر باشد، سایت شما کمتر از دسترس خارج می شود و در نتیجه مشتریان زیادی از دست نمی دهید ولی اگر آپ تایم هاست پایین باشد و سایت مدام از دسترس خارج شود، احتمالا کاربران تمایل کمتری به خرید خدمات و کالای آن سایت نشان دهند.

سرعت هاست

بخش مهمی از سئو یک سایت، سرعت مناسب آن است و سرعت یک سایت نیز بستگی به هاست دارد. اگر سرعت هاست کم باشد، صفحات سایت شما به کندی باز می شوند و اطلاعات یک صفحه دیر نمایش داده می شود که این مشکلات برای کاربر و گوگل جالب نیستند.

بکاپ گیری از ویژگی های بهترین هاست وردپرس

هاست وردپرس باید بکاپ گیری منظم داشته باشد تا اگر اطلاعات و فایل های سایت شما به هر دلیلی پاک شد، با قابلیت بکاپ یا پشتیبان گیری، بتوانید این اطلاعات را برگردانید.

امنیت سایت و اطلاعات

امنیت سرور اهمیت زیادی دارد و با توجه به اینکه قرار است یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید، باید به فکر امنیت سایت باشید تا مورد هجوم هکرها و سارقان قرار نگیرد. شرکتی که برای خرید هاست انتخاب می کنید، در بحث امنیت تاثیر زیادی دارد و حتما باید از یک شرکت معتبر و مطمئن، سرویس دریافت کنید تا برای امنیت سایت خود خیالتان راحت باشد.

پشتیبانی 24 ساعته از ویژگی های بهترین هاست وردپرس

نکته مهمی که اغلب خریداران هاست توجه زیادی به آن نمی کنند، خدمات پشتیبانی شرکت ارائه دهنده سرویس هاست است. شما باید به پشتییانی شرکت ارائه دهنده سرویس هاست در هر 24 ساعت 7 روز هفته دسترسی داشته باشید تا اگر مشکلی برای هاست پیش آمد، بتوانید خیلی سریع این مشکل را برطرف کنید و سایت ضرر زیادی نبیند.

قیمت مناسب

هزینه ای که برای خرید هاست وردپرس باید پرداخت کنید، بستگی به امکانات و قابلیت های هاست دارد همچنین هاست های یکساله از هاست های ماهانه و چندماهه قیمت بیشتری دارند.

ممکن است شما به برخی منابع هاست نیاز نداشته باشید و می توانید یک هاست با امکانات ساده تر تهیه کنید که هزینه آن کمتر است و یا اینکه سایت شما به منابع بیشتری از هاست نیاز دارد که هزینه آن بیشتر می شود.

فضای هاست

اگر در سایت خود حجم زیادی از اطلاعات و فایل ها را خواهید داشت، لازم است هاستی که می خرید فضای زیادی داشته باشد. با خرید هاست وردپرسی، فضای مناسبی در اختیار خواهید داشت و می توانید اطلاعات زیادی را در آن ذخیره کنید.

پهنای باند کافی از ویژگی های بهترین هاست وردپرس

میزان بازدید و آپلودهای فایل هایی که برای کاربران دانلود می شود، پهنای باند نام دارد. سایت های دارای بازدید بالا باید هاستی بخرند که پهنای باند و ترافیک ماهانه زیادی داشته باشد و این پهنا بتواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

کنترل پنل مدیریت

کنترل پنل هاست شامل دایرکت ادمین، سی پنل، پلسک و … هستند که عمدتا از کنترل پنل های دایرکت ادمین و سی پنل استفاده می کنند. نقش کنترل پنل، مدیریت هاست وردپرس است و دایرکت ادمین به دلیل آنکه کاربری ساده تری دارد، پیشنهاد می شود.

ویژگی های بهترین هاست وردپرس

سخن آخر و بررسی تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس 

تفاوت هاست لینوکس و هاست وردپرس چیست ؟ شما می توانید برای ساخت یک سایت وردپرسی، از هاست وردپرس یا هر نوع هاست لینوکسی استفاده کنید ولی هاست وردپرس ویژگی های خاصی دارد که در بهبود عملکرد سایت موثر هستند.

تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس به شرح زیر هستند :

  • پیکر بندی و کانفیگ سرور : پلن های هاست وردپرس منابعی را پیشنهاد می کنند که برای وردپرس بهینه شده اند. به عنوان نمونه ممکن است در پلن ها ویژگی هایی مثل حافظه بیشتر یا php7 را مشاهده کنید و یا آپشن های دیگری مثل بروزرسانی خودکار، نصب افزونه ها و قالب های خاص، نصب سریع با یک کلیک و … در پلن ها قرار دارند.
  • اختصاص دادن منابع سرور برای میزبانی از سایت وردپرسی : تخصیص منابع سرور برای میزبانی از وردپرس به این معناست که منابع سرور برای یک سایت وردپرسی تنظیم شده اند.
  • امنیت بیشتر : در هاست وردپرسی به تهدیدات و مشکلات خاص وردپرس توجه ویژه ای شده است که امنیت سایت را در پی دارد.
  • SSLاز قبل نصب شده : در هاست وردپرس، ssl  از قبل نصب شده است و دیگر نیازی به نصب مجدد توسط شما را ندارد.

بنابراین اگر شما یک هاست لینوکسی معمولی بخرید، تمام امور مربوطه به ارتقا و بهینه سازی سایت را خودتان به صورت دستی انجام خواهید داد مثلا بروزرسانی وردپرس و پلاگین ها را باید منظم انجام دهید که نیاز به دانش فنی هم دارد. اما در هاست وردپرسی تمام این امور به طور خودکار انجام می شوند.

‫2 دیدگاه ها

  1. هاست وردپرس فقط توی ایران جا افتاده و نون دونی شرکت های میزبانی هستش. یه هاست لینوکس با رم و سی پی یو بالا و هارد پرسرعت بگیرید امنیت و آپتایمشم خوب باشه همین میشه بهترین هاست وردپرس واقعا تازه هاست فروشگاهی و بقیه این هاستایی که اینجوری نام گذاری میشن هم مثل همین هاست وردپرس هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =