مطلب پیشنهادی :
ad
+
بازاریابی و فروشکسب و کار

به چند روش میتوان تولید محتوا کرد؟

روش های تولید محتوای متنی چیست؟ با انواع محتوای متنی در بازاریابی آشنا شوید

تولید محتوای متنی برای بلاگ و صفحات لندینگ سایت، همچنان یکی از مؤثرترین روش‌ها برای بازاریابی اینترنتی، افزایش آگاهی از برند و ترافیک سایت است. اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده‌اید، احتمالا با این سوال روبه‌رو شده‌اید که به چند روش می‌توان این کار را انجام داد؟ کدام نوع محتوا برای کسب و کار شما بهتر است؟ اگر به دنبال پاسخ سوالاتی شبیه به این موارد هستید، در ادامه مطلب همراه ما باشید!

روش های تولید محتوا
روش های تولید محتوا

روش‌های تولید محتوای متنی چیست؟

اگر با تولید محتوا آشنا نیستید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله «تولید محتوا چیست؟» را مطالعه کنید و با اصول آن آشنا شوید. برای تهیه محتوای متنی روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر قصد خلق محتوا برای وب فارسی را دارید، می‌توانید از یکی از 3 روش زیر استفاده کنید:

ترجمه

از این روش معمولا زمانی استفاده می‌شود که شما قصد استفاده از منابع انگلیسی را داشته باشید. مثلا برای موضوعاتی شبیه به ارز دیجیتال، یکی از روش‌ها برای نوشتن محتوا، استفاده از وب انگلیسی است. در این روش باید از چند محتوای انگلیسی به صورت ترکیبی استفاده کنید تا محتوایی یونیک و کامل تهیه کنید.

تألیف محتوا

تألیف محتوا، یکی از سخت‌ترین روش‌های تولید محتوا است، زیرا به دانش و زمان زیادی نیاز دارد. معمولا از این روش زمانی استفاده می‌شود که موضوع بسیار تخصصی است و افراد کمی تجربه کافی در آن زمینه را دارند.

بازنویسی محتوا

در برخی شرایط، موضوعی که باید برای آن محتوای تهیه شود، در وب فارسی موجود است! اما برای اینکه محتوای تهیه شده، کامل و یونیک باشد، باید از چند محتوای فارسی به صورت ترکیبی استفاده شود.

با انواع محتوای متنی در بازاریابی آشنا شوید

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که برندها می‌توانند روی آن تمرکز کنند. شما از طریق تولید محتوا می‌توانید نرخ تعامل سایت یا شبکه اجتماعی خود را افزایش دهید، بازار مخاطب هدف خود را گسترش دهید و ارزش بیشتری برای مخاطبان خود ایجاد کنید. اما با توجه به انواع مختلف محتوای موجود، برای برندها دشوار است که بدانند روی کدام یک از آنها تمرکز کنند، بنابراین امروز قصد داریم به بررسی 4 نوع محتوای متنی ونحوه استفاده از آنها برای افزایش ترافیک سایت بپردازیم.

تولید محتوای متنی برای بلاگ

قدمت وبلاگ نویسی به اندازه قدمت اینترنت است، اما این مدل محتوا در طول سال‌ها پیچیده‌تر شده است، به خصوص زمانی که صحبت از کسب و کارهایی می‌شود که از وبلاگ‌ها برای جذب مخاطبان استفاده می‌کنند. وبلاگ‌های امروزی دارای مطالب مرتبط، با کیفیت و خوبی درباره موضوعاتی هستند که نظر مخاطبان را جلب می‌کند، بنابراین می‌توانند ابزاری عالی برای ایجاد قدرت، اعتماد، و روابط و در نتیجه جذب افراد باشند. از دیگر مزایای وبلاگ این است که پست‌ها به راحتی نوشته و منتشر می‌شوند، به‌شدت قابل اشتراک‌گذاری هستند و به راحتی توسط موتورهای جستجو کشف می‌شوند.

مهم‌ترین چیزی که در رابطه با محتوا وبلاگ باید در نظر داشته باشید، نظم است! شما باید به طور منظم برای وبلاگ خود محتوا تهیه کنید و برای بازنشر آن در پلتفرم‌های مختلف، برنامه داشته باشید. برای اینکه وبلاگ شما در صفحه اول گوگل قرار گیرد، باید برنامه‌ای برای لینک سازی خارجی داشته باشید. اگر قصد دارید از خدمات تولید محتوا شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید، حتماً باید از آنها بخواهید که محتوا برای کلمه کلیدی مرتبط بهینه شود. مطمئن شوید که بر موضوعاتی تمرکز می‌کنید که مخاطبان هدف شما به آن علاقه‌مند هستند.

کتاب الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی نوعی محتوای متنی طولانی هستند و همان‌طور که از نام آن پیداست، کتاب‌های الکترونیکی هستند که اغلب به صورت دانلود PDF یا با فرمت HTML در دسترس هستند. این نوع محتوا می‌تواند به شما یک خروجی عالی برای به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص خود در مورد یک موضوع خاص بدهد. کتاب‌های الکترونیکی مزایای زیادی دارند، از جمله تولید سرنخ، ایجاد اعتبار و قدرت و غنی‌تر شدن فهرست ایمیل‌ها.

اگر می‌خواهید در زمینه ارائه کتاب الکترونیکی موفق عمل کنید، باید روی ارائه راه حل تمرکز کنید. در غیر این صورت، برای مخاطبان شما ارزشی نخواهد داشت. بنابراین، زمان صرف شده برای تبلیغات را به حداقل برسانید و بیشتر روی راه حل‌های کلی تمرکز کنید. این نوع محتوا مستلزم تحقیق، زمان و نوشتن با کیفیت است، بنابراین بهتر است قبل از شروع برنامه ریزی داشته باشید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای ایجاد کتاب الکترونیکی از روش‌های تولید محتوای تألیفی استفاده کنید.

محتوای کتاب الکترونیکی لزوماً نباید محتوای همیشه سبز باشد، اما اگر چنین باشد، سال‌ها بازده سرمایه‌گذاری خواهد داشت و می‌توانید از کتاب الکترونیکی برای دستیابی به مخاطبان جدید مدت‌ها پس از انتشار آن استفاده کنید. کتاب‌های الکترونیکی معمولا طولانی هستند، بنابراین حتماً محتوا را با استفاده از فصل‌ها، عنوان‌های فرعی، گرافیک، اینفوگرافیک و سایر روش‌ها تقسیم بندی کنید. همچنین باید برای انتخاب عنوان و طراحی زمان بگذارید؛ زیرا این چیزی است که خوانندگان را جذب و درگیر می‌کند.

محتوای آموزشی

دستورالعمل‌ها و محتوای آموزشی شبیه به پست‌های وبلاگ طولانی هستند که در مورد نحوه انجام هر کاری از پیدا کردن شغل تا ساختن چیزی و موارد دیگر توضیحات کاملی به مخاطب ارائه می‌دهند. ماهیت محتوای آموزشی به مخاطبان و صنعت شما بستگی دارد، اما این نوع محتوا برای به اشتراک گذاری تخصص، ایجاد اعتماد و غنی‌تر کردن لیست ایمیل عالی است. یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید در مورد محتوای آموزشی به خاطر بسپارید این است که آنها باید از نظر نوشتاری با کیفیت باشند، زیرا باید واضح، مختصر و دقیق باشند و به خوانندگان بگویید چگونه کار را انجام دهند. چیدمان و طراحی باید خوانایی محتوا را آسان کند، بنابراین ممکن است برای نگارش چنین محتوایی به اسکرین شات، نمودار و اینفوگرافیک هم نیاز داشته باشید.

محتواهای متنی که در این دسته قرار می‌گیرند، معمولا از نوع محتوای ترجمه یا محتوای تألیفی هستند. تولید محتوای آموزشی معمولا کار سختی نیست؛ اما قطعا به زمان و دانش زیادی نیاز دارد. بنابراین اگر قصد سفارش تولید محتوای متنی به شرکت یا فریلنسری را دارید، مطمئن شوید که زمان، حوصله و دانش لازم را برای چنین محتوایی دارند.

مطالعات موردی

مطالعات موردی روش خوبی برای مرتبط ساختن خدمات یا محصولات شما با چالش‌های مشتریان است؛ زیرا از نمونه چالش‌های مختلفی که ممکن است مخاطبان شما با آن مواجه شوند، استفاده می‌کنند. این روش به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد که چگونه برند، محصولات یا خدمات شما می‌توانند به حل مشکلاتی که ممکن است تجربه کنند کمک کند، و این باعث تقویت روابط قوی و ایجاد وفاداری می‌شود.

برای ایجاد یک مطالعه موردی مؤثر، با خلاصه کردن مشکلی که مشتری با آن روبرو بود شروع کنید و از نتایجی که مشتری شما با استفاده از محصولات یا خدمات شما به دست آورده  صحبت کنید و بر این نکته تأکید کنید که چگونه مشکل را حل کرده‌اید. برای اینکه محتوا جذاب و مرتبط باشد، بیشتر در قالب یک داستان موفقیت به آن فکر کنید تا یک مطالعه موردی، و بر چگونگی و چرایی داستان تمرکز کنید.

تولید محتوای متنی، بهترین روش بازاریابی محتوا

محتوا راهی است که شما از طریق آن اطلاعاتی ارائه می‌دهید، مخاطبان را درگیر می‌کنید، ترافیک سایت را افزایش می‌دهید و با مشتریان احتمالی به صورت آنلاین ارتباط برقرار می‌کنید. بنابراین اگر می‌خواهید از استراتژی بازاریابی خود بیشترین بهره را ببرید، بهتر است به شیوه تولید محتوا و مدلی که انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید. در این مطلب به انواع مدل‌های محتوا و روش تهیه هرکدام اشاره کردیم. امیدواریم با مطالعه آن، در انتخاب محتوایی که نیاز دارید، بهتر عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =