سبک زندگی

طرز تهیه اوتمیل رژیمی با جو دو سر پرک ؛ با طعمی شگفت انگیز و جذاب

روش درست کردن اوتمیل یک صبحانه کامل بسیار خوشمزه و عالی برای سلامتی

رژیم گرفتن و داشتن رژیم غذایی مناسب با کمی برنامه ریزی و تهیه انواع غذاها قابل انجام است. شاید اسم این دسر را شنیده باشید. اوتمیل  یا جو دوسر یکی از مغذی ترین و مقوی ترین غذاهایی است که می توانید به عنوان یک صبحانه سریع، سیر کننده و وعده غذایی پروتئینی مصرف کنید.

اوتمیل جو دوسر یک میان وعده یا صبحانه ایده آل برای افراد شاغل به خصوص ورزشکاران است و همین بهانه ها برای آموزش طرز تهیه اوتمیل  یا جو دو سر دارچینی در این مقاله کافی است. در ادامه با بخش طرز تهیه ماگرتا همراه ما باشید.

طرز تهیه اوتمیل

مواد لازم برای تهیه اوتمیل رژیمی

  • جو دو سر پرک : ۴۰ گرم
  • شیر کم چرب : یک لیوان
  • موز : ۱ عدد
  • گردو : ۴ عدد
  • عسل و دارچین : به مقدار لازم

طرز تهیه اوتمیل گرم

جو دوسر یکی از مفیدترین مواد غذایی در رژیم بارداری است. همچنین می توانید آنها را به صورت گرم تهیه کنید. ابتدا شیر را در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. سپس جو دوسر پرک را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس دارچین را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید.

بعد از اینکه شیر گرم و کمی غلیظ شد، عسل را به آن اضافه کنید. کاری برای انجام دادن نیست. بعد از دو تا سه دقیقه که اوتمیل قوام و غلیظ شد، اوتمیل آماده است. روی آن را با موز و گردو و نوش جان کنید. البته یادتان باشد که غلظت این میان وعده روی گاز بیشتر از غلظت داخل یخچال است.

طرز تهیه اوتمیل جو سر پرک

طرز تهیه اوتمیل سرد

تهیه این میان وعده خاص بسیار آسان است. کافی است شیر ​​را با جو دوسر پرک و دارچین در ظرفی بریزید و مخلوط کنید. سپس ظرف را یک شب تا صبح در یخچال قرار دهید تا شیر گرفته شود و جو دوسر غلیظ شود.

بعد از هشت تا نه ساعت، یک صبحانه مقوی آماده است. آن را در ظرف مناسبی بریزید و مقداری عسل روی آن بریزید. موز را حلقه حلقه کنید و روی جو دوسر و گردو قرار دهید. در آخر از کمی دارچین برای تزئین استفاده کنید.

می توانید عسل را لایه لایه اضافه کنید یا این صبحانه خوشمزه را با شربت کارامل یا شهد دلخواه میل کنید.

نکات طلایی برای درست کردن اوتمیل رژیمی

  • به جای موز می توانید از میوه های فصل یا میوه های خشک مانند کشمش و خرما استفاده کنید.
  • می توانید به دارچین از طعم های دیگری مانند کاکائو یا زعفران استفاده کنید.
  • به جای گردو می توانید از مغزهای دیگر مانند بادام، پسته یا فندق استفاده کنید.

امیدواریم مطالب گفته شده مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشد؛ در صورت داشتن سوال، پیشنهاد یا هر موردی در رابطه مطلب طرز تهیه اوتمیل، از طریق بخش دیدگاه اقدام نمایید تا ماگرتا به شما پاسخ بدهد.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

  1. تشکر ایده های خوبی بود فقط سئوال دارم آیا جو پرک همان اوتمیل مورد نظر شماست یا نوع بخصوصی از جو پرک است خیلی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هفت =