سبک زندگی

جواب صفحه ۳۶ و ۳۷ علوم پنجم ؛ کاوشگری

پاسخ کاوشگری صفحه سی و ششم علوم پنجم - درس ۵ حرکت بدن

پاسخ کاوشگری صفحه 36 و 37 علوم پنجم ابتدایی از درس 5 «حرکت بدن» را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما قرار داده‌ایم.

جواب صفحه ۳۶ و ۳۷ علوم پنجم

جواب کاوشگری صفحه 36 و 37 علوم پنجم

مدلی برای حرکت، وسایل و مواد لازم: دو تکه مقوای سفید و زردرنگ به طول ۱۲ و عرض ۴ سانتی متر، دو تکه نخ کاموای آبی و قرمز رنگ به اندازه ۳۰ سانتی متر، یک میخ برای سوراخ کردن مقوا و یک عدد دکمه فشاری.

حل کاوشگری صفحه 36 علوم پنجم ابتدایی

روش اجرا:
۱- هر یک از تکه مقواها را مانند شکل، به اندازه های داده شده ببرید و در جاهایی که با عدد مشخص شده است، با استفاده از میخ سوراخ کنید.
۲- سر نخ قرمز را در سوراخ ۱ گره بزنید و دنباله‌ آن را از سوراخ شماره ۴ عبور دهید.
۳- نخ آبی را در سوراخ ۳ گره بزنید و از سوراخ شماره ۵ مقوای دیگر، عبور دهید.
۴- دو مقوا را مانند شکل روی هم قرار دهید؛ به طوری که سوراخ های ۲ و ۶ روی هم قرار گیرند. با استفاده از دکمه‌ فشاری آنها را به هم وصل کنید.
۵- اکنون دو مقوا را در حالت عمود روی هم قرار دهید و به ترتیب، نخ های قرمز و آبی را بکشید. وقتی هر یک از نخ ها را می کشید، مقوای زردرنگ چگونه حرکت می کند؟ مشاهده‌ خود را در جدول زیر یادداشت کنید.

کشیدن نخمقوای زرد چگونه حرکت می کند؟
قرمزساعت به طرف بالا حرکت می کند و نخ جمع می شود.
آبیساعت به طرف پایین حرکت می کند و از بازو دور می شود.

شکل های رو به رو، ماهیچه های بازو را در دو حالت نشان می دهند. ماهیچه ای که روی استخوان بازو قرار دارد، در شکل ۲ نسبت به شکل ۱ چه تغییری کرده است؟ ماهیچه پشت بازو چه تغییری کرده است؟
جواب: سفت تر و برجسته تر می باشد – صاف تر شده و برآمدگی آن کمتر شد.

همچنین مشاهده کنید: گام به گام درس ۵ علوم پنجم

به پایان جواب کاوشگری صفحه ۳۶ و ۳۷ علوم پایه پنجم دبستان رسیدیم، اگر نظری در این رابطه دارید حتما آن را از بخش دیدگاه برای ما بنویسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =