لوکال سئو در سال 2021 ، تکنیک ها و راهنمای کامل استفاده از الگوریتم سئوی محلی برای دریافت ترافیک از گوگل : سئو محلی مبتدی تا سال ۱۴۰۰
اگر شما کسب و کاری را دارید که میخواهید در محلی موفق بشوید ما در این مقاله شما را راهنمایی میکنیم.
ما در این بخش مباحثی را برای شما توضیح می دهیم تا متوجه شوید سئوی محلی برای هر بیزینسی ضروری است. در ادامه به شما میگوییم چطور map pack کار میکند. در انتها به شما میگوییم چطور رتبه های خود را از طریق map pack پیگیری کنید.
چرا سئو محلی مهم است؟ خب بگذارید جواب این سوال را از طریق آمار جالب که در خصوص سئوی محلی برای کسب و کار ها است مطالعه کنیم.
حدود 46% از کل جستجو ها مربوط به جستجوی محلی است. مثلا خرید تلفن همراه در تهران.
جستجو هایی که کسب و کار نزدیک مخاطب است تا 150% رشد کرده است .
پس متوجه شدید که جستجوی محلی خیلی مهم شده است. اگر شما بتوانید سئو محلی خودتان را تقویت کنید شانس بالایی دارید که مخاطبان حتی از فروشگاه شما نیز بازدید فیزیکی کنند.
سئو محلی چیست و چگونه کار میکند
در کل جستجو ها همه به یک شکل انجام میشود. کاربر نیاز خود را جستجو کرده، گوگل دیتا های مورد نیاز را چک میکند و بهترین آنها را نشان میدهد. چیزی که سئو محلی را منحصر به فرد میکند این است که برای رتبه بندی این دسته از جستجو ها از مجموعه متفاوتی استفاده میکند.
در حقیقت در رتبه بندی سئو محلی گوگل از مجموعه سیگنال های رتبه بندی منحصر به فرد را استفاده میکند. مثلا:
- مکانی که مخاطب از آنجا جستجو میکند
- NAP
- حضور در فهرست Google My Business
- کلمه کلیدی استفاده شده در Google My Business
معرفی Map Pack
Map pack پکیجی است که اطلاعاتی از نتایج بدست آمده نشان میدهد.
به عنوان مثال شما اگر به دنبال یک آرایشگاه در تهران باشید نتایج زیر برای شما نمایش داده میشود:
به همراه نتایج معمولی که پس از جستجو برای شما نمایش داده میشود:
در ادامه به شما میگوییم گوگل چگونه شما را وارد map pack میکند. اما فعلا این را در ذهنتان داشته باشید که این مپ پک الگوریتم های خاص خود را دارد. مطمئنا برخی از فاکتورهای رتبه بندی مانند بک لینک می تواند به شما در نتایج محلی و سنتی کمک کند.
اما موارد دیگر مانند NAP برای رتبه بندی در Map Pack مهم هستند. نکته ای هست که باید به آن توجه کنید:
گوگل برای رتبه بندی نتایج محلی فقط از کلماتی که اسم شهر یا منطقه ای در آن قرار دارد استفاده نمیکند. گوگل اگر متوجه شود که سایت شما برای نتایج محلی تاثیر دارد شما را نشان میدهد حتی اگر در کلمه شما اسمی از شهری نیومده باشد.
مثلا اگر در تهران به دنبال فست فود باشید و به گونه زیر جستجو کنید گوگل باز نتایجی را به شما نشان میدهد:
البته این مهم است که شما اگر میخواهید برای نتایج محلی جایگاه بگیرید اگر اسم شهر را به اخر کلمه مورد نظر اضافه کنید بهتر است: مثلا هایپرمارکت + شهر.
به نظر شما چگونه میتوانیم سئو محلی خودمان را ردیابی کنیم؟
چگونه رتبه بندی Map Pack را پیگیری کنیم
اولین اقدامی که باید بکنید این است که محلی که در آن فعالیت دارید را بررسی کنید. در کل شما میخواهید نتایج را در Map Pack پیگیری کنید. پس این کار را با گذشت زمان انجام بدهید.
این مسئله را باید بهش توجه کنید که نتایج هر منطقه با چند کیلومتر کنارتر متفاوت است.
مثلا اشخاصی در خیابان شمس آبادی و خیابان جی در اصفهان به دنبال کافی شاپ هستند.
نتایجی که به هر فرد نشان داده میشود متفاوت است. چون با توجه به مکانی که جستجو شده است نزدیک ترین کافی شاپ ها لیست میشوند. در حقیقت همین جستجو اگر در خیابان های دیگر انجام شود نتایج به کل تغییر میکنند.
شما باید برای جذب کاربر ها سئوی محلی خود را بهتر کنید. ابزاری وجود دارد که بتوانید نقشه را بهتر ردیابی کنید. این ابزار Local Falcon نام دارد.
ابزار های دیگری نیز وجود دارند مثل Local Viking، که همین کار را میکنند.
ابتدا باید نام کسب و کار خود را مشخص کنید ( این فید به صورت خودکار از Google Map تنظیم میشود. برای استفاده از این ابزار ابتدا باید تنظیمات Google My Business را درست کنید ).
سپس کلمه ای که میخواهید رتبه بندی خود را در آن مشاهده کنید تایپ کنید.
در نتیجه شما میخواهید که رتبه بندی خاصی را به شما نشان دهد. به عنوان مثال تا شعاع 8 کیلومتر منطقه شما را بررسی میکند.
این برنامه به صورت 7*7 است. این ایده بسیار عالی است تا شما کسب و کار خود را کامل در آن منطقه بررسی کنید.
این شبکه حتی می تواند 15*15 هم شود تا شما نتایج گسترده تر را کاملا مشاهده کنید.
خب الان باید نتایج را بررسی کنیم. زمانی که ابزار کار خود را انجام داد یک تصویر دیگر برای شما باز میشود. در آن صفحه میتوانید رتبه های خود را مشاهده کنید:
مشاهده میکنید که نقشه ای زیبا برای شما باز شده است و میتوانید رتبه خود را در سطح شهر مشاهده کنید.
اگر دقت کنید میبینید که رتبه بندی ها در حومه شهر بهترین هستند و وقتی به مرکز شهر میرویم این نتایج بدتر می شوند.
این لزوما مشکل ندارد. ممکن است در مرکز شهر شما رقیبی داشته باشید که به مخاطب نزدیک تر باشد به همین دلیل گوگل کسی که نزدیکتر باشد را بهترین نتیجه میداند.
پس آیا شما باید از منطقه ای استفاده کنید که رتبه بندی خوبی دارد؟ نه اینطور نیست. به عنوان مثال می بینید که شرکتی که در خصوص سنگ فرش است در مناطق شمالی بهترین نتایج را دارد.
خب شاید بخواهید ببینید چه کسانی در آن منطقه چه جستجویی میکنند. باید روی نتایج کلیک کنید:
در این حالت مشاهده میکنید که یک رقیب در رتبه یک دارید. اگر شما رتبه 2 را دوست ندارید، میتوانید موقعیت فیزیکی رقیب خود را روی نقشه مشاهده کنید.
زمانی که موقعیت رقیبتان را مشاهده کردید می توانید متوجه شوید چرا رتبه یک را ندارید.
توضیح ساده ای که باید بگم این است که در حقیقت بخاطر اینکه نزدیکتر به مخاطب است گوگل آن را نتیجه برتر نشان میدهد.
رتبه بندی محلی ارگانیک
اگر یک کسب و کار محلی دارید، ابتدا باید یک نقشه بدست بیاورید. شما نمی خواهید نتایج عادی را نادیده بگیرید. اگر پایین بسته موقعیت بروید نتایج معمولی را مشاهده میکنید.
هیچوقت خودتان را با این جمله گول نزنید: نتایج بسته محلی بی فایده است. چون به هر حال بیشتر جستجو های محلی دارای هدف تجاری هستند. بر خلاف نتایج Map Pack نتایج محلی اساسا برای Google SERP یکسان هستند.
بنابراین برای بهینه سازی سایت خود برای رتبه بندی ارگانیک محلی، باید از کلید واژه خود در عنوان، URL ها و موارد سئو داخلی استفاده کنید.
نکته منحصر به فردی که در مورد رتبه بندی ارگانیک محلی وجود دارد این است که چگونه آنها را ردیابی کنید. به یاد داشته باشید که اضافه کردن منطقه به آخر کلمه فقط یک بخش از جستجوی محلی را تشکیل میدهد.
بنابراین علاوه بر آرایشگاه اصفهان شما میخواهید رتبه بندی کلمات خود را برای کلمات کلیدی مانند آرایشگاه و آرایشگاه نزدیک من نیز بررسی کنید. به عنوان مثال:
اگر میخواهید شما برای افرادی که در اصفهان آرایشگاه نزدیک من را جستجو میکنند ردیابی کنید، باید مکان مورد نظر را در ابزار ردیابی رتبه بندی خود مشخص کنید:
و اگر میخواهید درک بهتری از موقعیت مورد نظر بدست آورید، میتوانید رتبه بندی های خود را برای همان کلمه کلیدی در نقاط مختلف بررسی کنید.
تحقیقات کلمه کلیدی در سئو محلی
جستجوی کلمه کلیدی با Yelp
یک سایتی به نام Yelp وجود دارد که مانند پیشنهادات گوگل فعالیت میکند. کلمه کلیدی که وارد میکنید باید کلمه ای باشد که شخصی در منطقه شما استفاده میکند.
و نتایج پیشنهادی که به شما میدهد را بررسی کنید.
نکته جالبی که درمورد Yelp وجود دارد این است که گاهی به شما کلماتی را نشان میدهد که شامل اصطلاحات مربوط به آن کلمه است.
به عنوان مثال اگر ژاپنی را جستجو کنید این ابزار کلمه غذای فیوژن آسیایی را هم نشان میدهد.
جستجوی کلمه کلیدی با پیشنهادات گوگل
جستجوی کلمه کلیدی با پیشنهادات گوگل میتواند برای سئو محلی بدرد بخور باشد. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که از کلماتی استفاده کنید که مشتریان بالقوه محلی شما از آن استفاده میکنند.
به عنوان مثال اگر کلمه HVAC را تایپ کنید این کلمات به شما پیشنهاد داده میشود:
جدا از بحث بکار بردن کلمه ( نزدیک به من ) این کلمات برای سئو محلی کارساز نیستند. اما اگر از اصطلاح HVAC B استفاده کنید کلی نتایج مناسب تر برای شما نمایش داده میشود:
جستجوی صوتی محلی
طبق آماری که گوگل داده است، هم اکنون 20% از جستجو های گوگل از طریق گوشی و جستجوی صوتی انجام میشود.
20%!!!!!
تفاوت اصلی جستجوی صوتی و کلمه کلیدی در این است که جستجو های صوتی تمایل بیشتری به استفاده از زبان طبیعی دارند. به عنوان مثال کلمه کلیدی پیتزا رایگان بدون گلوتن در بروکلین را در نظر داشته باشید.
خب حالا اگر بخواهیم همان را با جستجوی صوتی را انجام دهیم ممکن است که پیتزا رایگان بدون گلوتن در بروکلین که اکنون باز است شناسایی شود.
تا جایی که من خبر دارم ابزاری در این خصوص وجود ندارد که به شما در پیدا کردن کلمه کلیدی با جستجوی صوتی کمک کند. پس باید این مورد را یادتان باشد.
گوگل کیورد پلنر Google Keyword Planner
گوگل کیورد پلنر یا Google Keyword Planner کلمات را بر اساس موقعیت جغرافیایی به شما میگوید.
پس اگر چند دسته کلمه کلیدی دارید این گزینه برای شما مناسب است. شما میتوانید بهترین دسته را انتخاب کنید. اگر به دنبال کلمه کلیدی جدید نیستید از ویژگی ” Start With a website ” استفاده کنید.
فقط کافی است که URL صفحه اصلی رقیب خود را در پاپ کنید:
در نهایت گوگل مجموعه ای از کلمات را که بر اساس شرایط در آن صفحه قرار داده است نمایش میدهد.
عوامل رتبه بندی سئو محلی
در این بخش می خواهیم عوامل رتبه بندی سئو محلی را توضیح دهیم. من قصد دارم چند عوامل رتبه بندی سئو محلی را به صورت خلاصه توضیح بدهم . در ادامه میخواهم راه های بهینه سازی آنها را نیز برای شما بگویم. پس با ما همراه باشید.
Google My Business Profile > Your Website
طی مطالعه ای که سایت ماز بر روی عوامل رتبه بندی در سئو محلی منتشر کرد، دریافتیم که کلید موفقیت رتبه برتر در گوگل فقط در map pack در Google My Business Profile وجود دارد.
وب سایت کسب و کار محلی شما هنوز هم مهم است. محتوایی که در سایت منتشر میکنید به همراه پیوند هایی که به شما میدهند در map pack شما نقش دارند.
اما برای کسب و کار شما در رتبه برتر گوگل در map pack مشخصات GMB شما باید بهینه شده باشد. ( پایین تر چجوری Google My Business را بهینه کنیم را توضیح داده ایم ).
NAPs ها مهم هستند
NAP ( Name , Address و Phone Number ) یکی دیگر از عوامل رتبه بندی سئو محلی است. سند NAP جاهایی است که آدرس و نام و شماره تلفن در لیست آن قرار گرفته باشد.
چرا ان ای پی مهم است ؟
خب گوگل از NAP برای صحت داشتن کسب و کار شما استفاده میکند. اگر NAP را مشاهده کند اطمینان دارد که کسب و کار شما دروغ نیست و آدرس و شماره تلفنی که دارد درست است.
به همین دلیل سند NAP شما برای گوگل خیلی اهمیت دارد.
بررسی آنلاین
طی مطالعه ای که سایت ماز داشت گفته بود که سیگنال های نقد و بررسی خیلی خوب ایفای نقش میکنند.
به طور خاص آنها مطالعه کردند که بررسی های منفی در مشخصات GMB میتواند به شما آسیب بزند، گوگل از نظرات سایت هایی مانند Yelp از نظرات استفاده میکند.
بنابراین، نظرات مثبت به شما میتواند کمک کند ( نه اینکه خودتان افراد را ترغیب به اینکار کنید ) و بررسی های منفی هم به شما آسیب میزنند. به گفته یکی از افرادی که در آن مطالعه شرکت کرده بود:
بررسی ها همراه با جواب مدیر کسب و کار نشان میدهد که مصرف کنندگان به آن تجارت اعتماد کردند چون آن را بررسی کردند و نظر خودشان را اعلام کردند. بنابراین اعتماد یک عامل اساسی در رتبه بندی است.
این یعنی جواب دادن به بررسی ها، حتی بررسی های منفی میتواند به سئو محلی شما کمک کند.
سئو عادی هنوز کاربرد دارد
آنچه در قبل برای شما گفته شد، مشخص شد که سئو عادی و سنتی 100% برای سئو محلی کاربرد دارد. در واقع گوگل تایید کرد که رتبه بندی شما در SERP برای سئو محلی بسیار حائز اهمیت است:
موقعیت شما در SERP بسیار مهم است. هر رتبه ای که در سرپ داشته باشید بر سئو محلی شما نیز تاثیر میگذارد. ( گوگل )
این بدان معنی است که هرچقدر در نتایج ارگانیک بالا باشید در Map Pack هم رتبه بالاتری دارید. به همین دلیل ایجاد محتوا، بهینه سازی صفحات و لینکسازی خیلی زیاد برای سئو محلی کاربرد دارد. به خصوص در حوزه های رقابتی ( صنعتی ، پزشکی و… ).
گوگل مای بیزینس Google My Business
اکنون زمان آن رسیده که GMB خود را بهینه کنید. همانطور که در قبل تر گفتم بهینه سازی GMB خیلی برای سئو محلی شما مهم است. پس اگر میخواهید GMB خود را بهینه کنید با ما همراه باشید.
همه چی را 1000% سازگار نگه دارید
سازگار بودن اطلاعات در GMB خیلی مهم است. شما نه تنها GMB باید با وبسایتتان وقف داشته باشد بلکه NAP شما هم باید با وبسایتتان مطابقت داشته باشد.
وقتی گوگل مشاهده کند اطلاعات شما در GMB، در وبسایت های دیگر مانند Yelp سازگار است، آنها میگویند خوب این تجارت قانونی است.
زمانی که آدرس URL شما در GMB تفاوت داشته باشد با آدرس وبسایتتان، این برای گوگل یک پرچم قرمز است.
بنابراین اگر شغل شما اسم، ادرس یا شماره تلفنش تغییر کرد باید داده های جدید ASAP به روز شوند. این شامل استناد ها در فهرست شغل های محلی است.
همچنین توصیه میکنم که آدرس کسب و کار شما باید دقیقا به همان شکل که در GMB است، باشد و هرجایی که شما این اطلاعات را وارد کرده اید باید یکسان و سازگار باشد.
وقتی یک آدرس میگوید خیابان، ولی در جای دیگر بلوار ثبت شده باشد گوگل آن را دوست ندارد. این کار برای ارسال پست سایت Amazon دشوار نیست ولی برای گوگل گیج کننده است.
هرجایی که میتوانید اطلاعات پر کنید
گوگل نمره مثبت به کامل بودن نمایه شما میدهد.
اما در تجربه من این نمره واقعا سخاوتمندانه است. شما فقط برای پر کردن اطلاعات اولیه ای که درست باشد نمره مثبت میگیرید. این نمره های پایه و ابتدایی هستند، اگر بخواهید برای کلمات رقابتی رتبه خوبی بگیرید باید فراتر پیش بروید.
همیشه کتگوری یا دسته بندی بسیار مهم بوده است. بنابراین گوگل شما را وادار میکند تا در دسته بندی وبسایتتان جایی باشد تا خودتان را کاملا توضیح دهید.
شما باید از همان دسته بندی استفاده کنید که قبلا با آن کار می کردید و نباید خود مختار باشید و دسته بندی جدید بسازید. جدا از این، دسته بندی ها باید با هم همخوانی داشته باشند.
توجه داشته باشید دسته بندی دوم را حتما همیشه پر کنید چون این دسته بندی برای رتبه بندی کلمات کلیدی شما تاثیر مستقیم میگذارند.
حالا که در آن قسمت هستید یکسری به خدمات و محصولات بزنید و آن هم پر کنید:
این موارد به گوگل نشان میدهد که سایت شما پر فروش است. پس پر کردن این موارد برای شما خیلی مهم است.
اطلاعات کسب و کارتان را بروز کنید
همچنان بررسی کنید که ساعات کار، تعطیلات و سایر اطلاعات اصلی کسب و کار شما باید دقیق و بروز باشد. پر کردن این موارد به طور مستقیم برای رتبه بندی تاثیر نمیگذارند.
ولی فرض کنید که شما صاحب رستورانی هستید، شما در کادر ها روز های تعطیل خود و زمان های بسته شدن رستوران را نگفته اید. شخصی به سمت رستوران شما می آید و وقتی زمان های فعالیت شما را نداند انتظار می کشد چون رستوران بسته است و در نهایت در ذهنش برند شما زیر سوال میرود.
بنابراین وقتی که زمان فعالیت شما تغییر کرد این زمان ها را هم در GMB بروز کنید.
همیشه پاسخگو باشید
در بخش های قبلی اشاره کردیم که جواب دادن به بررسی ها چقدر می تواند مهم باشد. برای شما مهم نباشد بررسی ها منفی هستند یا مثبت. شما موظف هستید به تمامی آنها پاسخ دهید. این به گوگل نشان میدهد شما به مشتریان بالقوه ای که دارید توجه میکنید.
فقط به تفاوت پاسخ ها توجه کنید:
به تمامی نظرات در بخش GMB جواب دهید:
وقتی صحبت از بررسی میشود باید به دو نکته توجه کنید:
- شما باید از مشتریان خود بخواهید تا نظر بدهند ( بیشتر مشتری ها خیلی راضی هستند ولی بدون توجه از نظر دادن میگذرند ).
- شما هرچیزی را باید برای آنها ساده کنید تا متوجه بشوند و کامنت بگذارند.
یک راه عالی برای هر دو وجود دارد:
با لینک بررسی خود برای آنها ایمیل ارسال کنید.
دو روش برای تولید لینک بررسی وجود دارد:
راه اول: به این بخش بروید و نام تجارت خود را پر کنید.
اینکار برای شما یک Place id میسازد. سپس این شناسه را به URL خود اضافه کنید:
https://search.google.com/local/writereview?placeid=
بر طبق مثال بالا آدرس اینترنتی شما به شکل زیر میشود:
https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJ-x3_Q8d544kRkvCvAv2dNqY
هنگامی که روی پیوند کلیک کنید، کاربر را ترغیب به اینکار میکنید تا بررسی انجام بدهد.
راه دوم: به حساب GMB خود بروید و به بخش Get More reviews بروید.
و در آخر یک URL کوتاه میسازید و برای مشتریان خود ارسال می کنید.
سئو داخلی برای کسب و کار های محلی
در این بخش میخواهیم به سئو داخلی برای کسب و کار ها بپردازیم. میخواهیم با استفاده از سئو داخلی بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.
برای هر مکان محتوای منحصر به فرد بنویسید
باید برای هر صفحه از وبسایتتان 100% محتوای منحصر به فرد بنویسید. بنابراین اگر محتوای شما در اصفهان و تهران است باید هر صفحه محتوای منحصر به فرد داشته باشد.
نکته ای که باید به آن توجه کنید باید برای صفحات لندینگ از محتوای کپی جلوگیری کنید. این کار به رتبه بندی شما در Map Pack کمک میکند. برای مکان هایی که حضور فیزیکی ندارید، نیاز به GMB دارید.
بنابراین شما باید با استفاده از سئو داخلی سایتتان در کلمات کلیدی محلی جایگاه بگیرید. تا زمانی که شما برای آن منطقه خدمت رسانی میکنید مشتری های خوبی را میتوانید داشته باشید. به عنوان مثال این صفحات بهینه شده در بروکتون و ناتیک میباشد.
به نظر شما بهترین قسمت این مسئله چیست؟ درسته آنها حضور فیزیکی در بروکتون و ناتیک ندارند.
آنها برای هر دو منطقه از طریق SERP مشتری های خود را دارند.
نحوه استفاده از اسکیما کد ها در سئو محلی
وقتی صحبت از سئو محلی میشود کد های اسکیما یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن هستند. طبق این گفته دسته بندی های کامل از کد های اسکیما در خصوص سئو محلی وجود دارد.
به عنوان مثال می توانید برای مشخص کردن آدرس و شماره تلفن کسب و کارتان از کد های اسکیما استفاده کنید.
من فکر نمیکنم گوگل از اسکیما برای رتبه بندی Map Pack استفاده کند ( چون گوگل همه این داده ها را از GMB شما فراخوان میکند ). اما اگر اطمینان خاطر دارید که میتوانید به خوبی از آن استفاده کنید، هیچ مشکلی در پیاده سازی LocalBusiness ( یکی از انواع اسکیما است که برای نشانه گذاری ها به شما کمک میکند ) در سایتتان ندارد. مانند SERP، ستاره های مرورگر می تواند نتیجه شما را به یک کوئری ثروتمند تبدیل کند.
توجه کنید که گوگل پشتیبانی خودش را برای کد اسکیما های Local Business و Organization متوقف نکرده است. پس شما میتوانید از کد های اسکیما برای بررسی محتوا یا سایر مطالب در وبسایت کسب و کار خود استفاده کنید.
استفاده از تگ عنوان
من این روش را از فیسبوک و گورو نیکولاس الهام گرفتم. متوجه شدم برای سایت کسب و کار شما نیز عالی است. ایده این است که شما باید عنوان خود را با جمله ای شیک و جذاب شروع کنید.
سپس مطمئن شوید که تعداد کارکتر ها بیش از حد مجاز گوگل است ( در حال حاضر هر عنوان تا 600 پیکسل و 50 کاراکتر استفاده میشود ).
رعایت این نکته باعث میشود که شما کلیک های خود را افزایش دهید. هرکسی که از این نکته استفاده کند خیلی راحت میتواند نتیجه بگیرد.
این تکنیک باعث میشود که CTR شما افزایش پیدا کند.
استناد NAP
اکنون میخواهیم در مورد یکی از چالش برانگیز ترین بخش سئو محلی صحبت کنیم، یعنی استناد NAP.
NAP را اجرا کنید
شما میخواهید بدانید سند های NAP شما در کجا باید سازگار باشند؟
در وبسایت خود.
در مشخصات GMB شما.
در دایرکتوری های تجاری.
و هرجایی که مربوط به تجارت آنلاین شما است.
ابزار های بسیار زیادی برای استناد شما وجود دارد که من از Loganix و WhiteSpark استفاده میکنم و به شما هم توصیه میکنم. اما شما میتوانید از ابزار های دیگر نیز استفاده کنید.
مهم نیست از چه ابزاری استفاده می کنید، مهم این است که قبل از شروع به چی نیاز دارید:
- NAP فعلی شما و تجارتتان.
- اطلاعات قدیمی NAP ( از این طریق شما میتوانید اطلاعات قدیمیتان را بروز کنید ).
با این ابزار شما فضای اینترنت را برای NAP ها تمیز میکنید. در نهایت گزارشی مانند زیر بدست می آورید:
رفع مشکلات NAP
اکنون لیستی از NAP ها بدست آوردید، میخواهید استناد های نادرست را پیدا کنید.
برای کسب و کار های قدیمی که حسابرسی نکرده اند میتوانید استناد های زیادی را داشته باشید.
بنابراین استناد هایی که نیاز به اصلاح دارند را هرچه زودتر انجام بدهید.
اگر شما نیاز باشد در جاهایی که NAP شما نیاز به تغییر داشته باشد یک به یک بخواهید تغییر دهید بسیار سخت است. شما میتوانید از سرویس های Yext و Bright Local استفاده کنید.
اما جاهایی که نیاز است شخص دیگری تغییراتی را بدهد باید از راه های
ارتباطی مانند ایمیل استفاده کنید.
فرصت های استناد و پیوند را پیدا کنید
بعد از اینکه استناد های خود را در Yelp، FourSquare، Angie’s List و… ثبت کردید چه اتفاقی می افتد؟ هرچه بتوانید این استناد ها را ثبت کنید به نفع خودتان است چون رتبه Map Pack شما را افزایش میدهد. در نهایت چون شما دارید در منطقه خودتان خدمت رسانی میکنید نرخ تبدیل تان به شدت افزایش پیدا میکند.
چطور باید این استناد ها را پیدا کنید؟ شما میتوانید با استفاده از ویژگی Link Intersect سایت ahref استفاده کنید.
این ابزار برای استناد ها به شدت کاربرد دارد. در بعضی از موارد می توانید دو برابر سود کنید، هم استناد و هم بک لینک بگیرید.
پس مرحله به مرحله این کار را انجام دهید:
ابتدا دو یا سه تا از رقبا را در ابزار قرار دهید:
سپس گزارشی را تهیه می کنید از رقبای که لینک 1 هستند که موضوع شما با آنها در ارتباط است.
سرانجام رقبا را بررسی کنید تا فرصت استناد را پیدا کنید.
فرصت های پیوند:
یا هردو:
توصیه میکنم نگران لینک های Nofollow نباشید. هدف اصلی ما گرفتن استناد های NAP است حتی یک نام خانوادگی که یک امتیاز است.
مهندسی معکوس NAP های رقبا
همین ابزار ها را نیز رقبای شما میتوانند استفاده کنند. تمام جزئیاتی که نشان میدهد آن کسب و کار آنلاین است را لیست کنید.
به نظر من بهتر است که از Link Intersect به همراه یک ابزار استناد استفاده کنید. نتایج نیازی به پیوند های رقبای شما ندارد.
این ابزار ها به طور مستقیم لیست های NAP را به شما نشان میدهند:
لینک سازی محلی
وقتی صحبت از لینک سازی محلی میشود یعنی هر تکنیکی که در سئو عادی انجام می دهیم باید برای کسب و کار های محلی مانند پزشکان ، پیتزا فروشان و سایر کسب و کار ها هم انجام دهیم.
در حقیقت فرصت های لینک سازی محلی بیشتر است چون کسب و کار های محلی در رابطه با یک شهر خاص یا یک ایالتی است. این کسب و کار ها فرصت بی نظیری را دارند که سایت های غیر محلی نمیتوانند داشته باشند.
در این قسمت می خواهیم چند روش لینک سازی محلی را توضیح بدهیم.
سایر مشاغل محلی
بیشتر مشاغل محلی در منطقه خود با مشاغل دیگر ارتباط دارند. حتی اگر نیاز به ایمیل دارید از افراد نزدیک به خود شروع کنید و از آنها بخواهید هر ایمیلی که از هر شخصی سراغ دارند برای شما ارسال کنند.
بنابراین ایمیل های موارد زیر را لیست کنید چون خیلی بدردتان میخورد:
- توزیع کنندگان
- پیمانکار
- عمده فروش
- تامین کننده
- کسب و کار های همسایه
حتما شما باید با تمامی این دسته ها ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال این پیمانکار سنگ فرش دارای صفحه ای است که به برخی از توزیع کنندگان لینک داده است:
اتاق بازرگانی محلی شما
اتاق بازرگانی محلی شما یکی از ساده ترین روش هایی است که میتوانید پیوند بدست بیاورید. در ادامه مثالی از بک لینک اتاق بازرگانی آمده است:
نحوه ثبت نام به اتاق بازرگانی بستگی دارد. برخی هزینه اشتراک سالانه میگیرند. برخی دیگر باید عضویت خود را نگه دارید.
در هرصورت سعی کنید از این بک لینک ها استفاده کنید چون خیلی بدردتان میخورد.
علاوه براین، همیشه با بک لینکی که دریافت می کنید یک استناد NAP هم دریافت می کنید.
یک روش سیاستمندانه ای که وجود دارد این است که شما در خصوص اتاق بازرگانی محلی خود صحبت کنید و محتوا تولید کنید. این روش در 90% از شرایط جواب میدهد. در نهایت اتاق بازرگانی به شما نیز یک لینک میدهد. در ادامه مثالی وجود دارد:
حامیان رویداد های محلی
این یک حقیقت است که برای اتفاق هر رویداد محلی نیاز به حامی مالی است. اگر در توانتان است که جزء حامیان رویداد های محلی شوید حتما انجام دهید. این کار باعث میشود تا یک بک لینک از سایت مقصد بگیرید. به عنوان مثال، سیرکی وجود دارد که به حمایت کننده ها بک لینک داده است:
حتما نیازی نیست که به طور مستقیم پرداخت نقدی انجام دهید. شما با توجه به کسب و کاری که دارید ایده میگیرید و انجام میدهید. بر فرض مثال اگر شما فست فودی دارید می توانید در آن رویداد پیتزا های کوچک به اندازه کف دست رایگان عرضه کنید. یا اگر شما چاپخانه هستید میتوانید پرچم های آن رویداد را چاپ کنید.
گفتگو با خبرگزاری ها
روزنامه های محلی و سایت های خبری محلی برای داستان های جالب هستند. اگر مثلا مراسمات افتتاحیه یا جشن های جالب انجام دهید، احتمالا خودتان را با یک گزارشگر مواجه خواهید شد.
موردی که وجود دارد این است که چند روز قبل حتما با سایت های خبری محلی هماهنگ کنید تا آماده شوند. به آنها کمک کنید قبل از وقوع رویداد، داستانی را با پیش زمینه بنویسید.
اگر میخواهید بدون هیچ زحمتی از یک رویداد عبور کنید حتما باید داستان های محلی داشته باشید. بهترین راه برای پیدا کردن این فرصت ها چیست؟ توییتر .
دو رشته جستجویی که خیلی خوب کار میکنند:
- “به دنبال صحبت با ” + ” شهر “
- · ” خبرنگار ” + ” منطقه “
هنگامی که ” به دنبال صحبت با ” + ” بوستون ” را جستجو کنید، فرصت های فوق العاده روابط عمومی پیدا میکنید.
نکات و استراتژی های پیشرفته در مورد سئو محلی
این مقاله آموزشی را با نکات پیشرفته ای که در ادامه برای شما میگویم به پایان میرسانیم.
البته این مورد را بگویم که این تاکتیک ها هیچکدام جای NAP یا بهینه سازی GMB را نمیگیرند. اما خب به شما کمک میکنند تا رتبه شما بهتر شود.
نکات ریز
این روش برای بهینه سازی کلمات کلیدی اطراف است. به عنوان مثال وقتی پاک کننده ها را تایپ کنید تعدادی پیشنهاد به شما نشان میدهد.
اصطلاحات عالی برای صفحات لندینگ وجود دارد:
در صفحه تماس با ما آدرس خود را در گوگل مپ قرار دهید
این یک روش عالی است که شما به گوگل نشان دهید جای ثابتی دارید. تمام کاری که شما باید انجام بدید این است که موقعیت بیزینس خود را در گوگل مپ پیدا کنید.
سپس به منوی کشویی در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید و روی Share or embed map کلیک کنید.
در نهایت یک کد به شما میدهد که باید آن کد را در صفحه تماس با ما بگذارید.
از فوکوس کیورد محلی در عنوان خود استفاده کنید
تمام کاری که شما باید بکنید این است که کلمه کلیدی شما در بالای صفحه در بخش عنوان نشان داده شود. چیزی مانند زیر:
توصیه میکنم حتما آن را با تگ H1 بچینید. این بیشتر برای سیگنال های UX است تا سئو داخلی. چرا؟
وقتی که یک جستجوگر سایت شما را باز میکند باید در 2 ثانیه ببیند شما به چه مکانی خدمت رسانی میکنید. وقتی این چنین عنوان ها را مشاهده کند آنها برای یافتن کسب و کاری که در نزدیکی آنها است حتما اقدام به بازدید و در نهایت خرید میکند.
از طرف دیگر چنین عنوان هایی باعث میشود که شخصی که در بوستون زندگی میکند و سایت شما را ببیند خوشحال شود که در جای مناسبی آمده است.
تگ عنوان Double Dip
این یک راهکار قدیمی است که برای کسب و کار های محلی خیلی خوب جواب میدهد. تنها کاری که شما باید بکنید این است که عنوان اصلی خود را در حدود 2 الی 3 کلمه بهینه کنید. به عنوان مثال این کسب و کار محلی در موضوع بازسازی آشپزخانه سان دیگو و ترمیم حمام سان دیگو بهینه سازی شده است.
و آنها در 5 رتبه برتر قرار دارند:
این امر برای کسب و کار های محلی مناسب است چون تعداد محدودی صفحات داخلی دارند. با توجه به تجزیه تحلیل پیوند های کسب و کار های محلی متوجه شدم که 90% + بک لینک های یک سایت بیزینس محلی، به صفحه اصلی خود لینک داده اند.
در حقیقت شما بیشترین بازدید را باید از صفحه اصلی داشته باشید. بهینه سازی در چند کلمه یکی از راه های مناسب برای این کار است.
توضیحات متا را بهینه کنید
در این شکی نیست که توضیحات راهی عالی برای افزایش CTR شما است. متاسفانه بسیاری از کسب و کار های محلی توضیحات متا را با کلمه کلیدی پر میکنند.
در عوض، من توصیه میکنم با این فرمول بروید:
همیشه سعی کنید در جملاتی که در توضیحات متا استفاده میکنید از کلماتی استفاده کنید که کاربر را ترغیب کند به سایت شما سر بزند.
سخن پایانی
«خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج» این ضرب المثلی است که بارها شنیده اید، اما در این زمینه باید بدانید که در صورتی که یک تعریف صحیح و اصولی از بهینه سازی سایت نداشته باشید، نمی توانید اقدام به شروع فرآیند آموزش سئو کنید!
اگر شما هم قصد یادگیری سئو را دارید پیشنهاد ما استفاده از بخش آموزش سئو سایت دانیال طاهری فر (https://danialtaherifar.ir/seo/) است.
این مقاله لوکال سئو در سال 2021 هم به پایان رسید، از حالا به بعد نوبت شما است که شروع کنید. میخواهید از کدام تکنیک شروع کنید؟ قصد دارید در ابتدا کلمات کلیدی را از Thumbtack پیدا کنید؟ یا میخواهید به سراغ توضیحات متا بروید؟