سبک زندگیسلامت

این ۶ خوراکی را برای لاغری شکم و پهلو مصرف کنید

کاهش چربی شکم و پهلو یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد است. در ادامه، 6 خوراکی موثر در کاهش چربی شکم و پهلو را معرفی می‌کنیم:

در تصویر ترازو متر که روی ترازو است یک کاسه سبزیجات و میوه و دنبلی که کنار کاسه قرار دارد-لاغری

امروزه خیلی از خانم ها و حتی آقایان به دنبال راهی طبیعی و کم عارضه برای آب کردن چربی های بدن خود و لاغرتر شدن می گردند. در کل راه های زیادی همچون عمل جراحی برای لاغری شکم و پهلو وجود دارند که بسیار خطرناک هستند؛ به همین دلیل خیلی از افراد به دنبال راهی خانگی برای آب کردن چربی های خود می باشند.

لیست غذاهای مفید برای لاغری شکم و پهلو

اگر به دنبال لیست غذاهای مفید برای لاغری می گردید، باید به شما بگوییم که مواد غذایی متنوعی وجود دارند که برای کاهش وزن مناسب هستند و ما با انجام تحقیقات بسیار و انجام آزمایش های دقیق، از بین آن ها چند مورد را انتخاب کرده ایم. این لیست شامل موارد زیر هستند.

دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو بسیار مفید است. دانه چیا یا chia seeds نوعی دانه ریز اما پر خاصیت می باشد که به خاطر خواص شگفت انگیزی که دارد به شدت مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است. در کشورهای آسیایی از این دانه بیشتر به منظور کاهش وزن استفاده خواهد شد. حتی مطالعات نشان داده است که مصرف کردن این دانه برای لاغر شدن شکم و پهلو مفید بوده و می تواند تا حد زیادی به تناسب اندام مصرف کننده کمک کند. اما دانه چیا چگونه به لاغری شکم و پهلو کمک می کند؟

  • مطالعات نشان داده است که مصرف کردن دانه چیا می تواند باعث کاهش یافتن بافت چربی احشایی شود و همچنین میزان چربی های دور شکمی را کاهش دهد.
  • دانه چیا فیبر زیادی دارد و به تنظیم کردن حرکات روده و همچنین جلوگیری از روی هم انباشته شدن سموم درون روده ها کمک بسیاری می کند.
  • مصرف دانه چیا از ایجاد یبوست تا حد زیادی جلوگیری می کند و به همین دلیل باعث کوچک شدن شکم می شود.
  • دانه های چیا برعکس اندازه کوچکشان، سرشار از آنتی اکسیدان، انواع ویتامین، ترکیبات معدنی، فیبر، انواع پروتئین اسید چرب و امگا ۳ هستند.
  • مصرف دانه چیا باعث بهبود یافتن عملکرد سیستم گوارشی و افزایش انرژی فرد می شود.
  • به منظور کاهش یافتن وزن و لاغری شکم و پهلو، می توان ۴۰ گرم دانه های چیا را با ۱ لیتر آب ترکیب کرده و حدودا ۳۰ دقیقه باید صبر کرد. سپس می توان این نوشیدنی را برای چندین بار در روز نوشید.
  • برای خوش طعم تر شدن این نوشیدنی می توان از مقداری میوه خرد شده یا حتی آب لیمو ترش استفاده کرد.

زنیان برای لاغری

استفاده از گیاه زنیان برای لاغری بسیار مفید می باشد. گیاه زنیان بومی کشور هندوستان می باشد و طبع گرم و خشکی دارد. این گیاه را برای لاغری می توان به شکل پودر یا دم کرده استفاده نمود. اما کدام یک از ویژگی های دانه های گیاه زنیان باعث لاغری می شود؟

مصرف دانه رنیان برای لاغری
  • دانه های زنیان سرشار از مواد مغذی همچون فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین می باشند.
  • گیاه زنیان به خاطر خواصی که دارد موجب تنظیم متابولیسم بدن خواهد شد و می تواند به هضم غذا کمک کند؛ در نتیجه فرد کاهش وزن راحت تری می شود.
  • فیبر بالای زنیان موجب افزایش یافتن سوخت و ساز بدن می شود.
  • همچنین مصرف زنیان موجب احساس پر بودن معده شده و اشتهای فرد را کاهش خواهد داد.
  • از سایر خواص دانه زنیان می توانیم به ملین بودن آن اشاره کنیم؛ این خاصیت موجب بهبود یافتن حرکات روده ای شده و در کاهش یافتن وزن تأثیر بسیاری دارد.
  • گیاه زنیان طبع بسیار گرمی دارد و در هضم غذا بسیار مفید خواهد بود. این گیاه مانع تجمع چربی در قیمت های مختلف بدن همچون شکم و پهلو ها می شود.

کینوا برای لاغری

کینوا برای لاغری مناسب است؛ چون که غنی از کربوهیدرات و همچنین کلسیم می باشد و انرژی لازم برای بدن را تامین می کند. سایر ویژگی های کینوا که باعث لاغری می شوند، به شرح زیر هستند.

  • این محصول ارزش غذایی بالایی دارد و از کالری کمی برخوردار است. همچنین پروتئین و مواد معدنی زیادی دارد و به همین دلیل این دانه ها می توانند پروتئین و انواع ویتامین ضروری برای بدن را تامین کنند.
  • کینوا به خاطر مقادیر بالایی از فیبرش، باعث پاکسازی روده و از بین رفتن مواد زائد می شود.
  • کینوا به بدن احساس سیری طولانی می دهد. یکی از دلایلی که باعث افزایش وزن فرد می شود، اشتهای کاذب می باشد.
  • فیبر موجود در کینوا، ماده ای است که از ترشح شدن هورمون گرلین یعنی هورمون گرسنگی جلوگیری خواهد کرد و موجب کم شدن اشتهای فرد می شود.

چای سبز برای لاغری

مطالعات نشان داده است که چای سبز برای لاغری شامل ترکیباتی مثل کافئین و همچنین آنتی اکسیدان ها، متابولیسم را افزایش خواهند داد.

برگ چایی سبز که درون قوری است و در حال دم کشیدن است
  • چای سبز به سوزاندن چربی های شکم و پهلو کمک زیادی می کند و به این ترتیب موجب لاغری می شود.
  • این ترکیب موجب افزایش یافتن مصرف انرژی و سریع تر شدن فرآیند چربی سوزی در بدن می شوند.
  • چای سبز موجب تجزیه شدن سلول های چربی و در ادامه انتقال یافتن آن ها به درون جریان خون می شود.
  • با توجه به این موضوع مصرف کردن منظم چای سبز، به همراه رژیم غذایی سالم، نتیجه موثری روی کاهش وزن دارد.

تخم کتان برای لاغری

در طب سنتی از تخم کتان برای لاغری استفاده زیادی می شد اما چرا؟

  1. تخم کتان به خاطر فیبر زیادی که دارد برای یبوست مفید است.
  2. دانه کتان، ویتامین B هم دارد که نقش کلیدی بر روی متابولیسم انرژی و عملکرد سلول ها ایفا می کند.
  3. تخم کتان منبع خوبی از مس می باشد که بر روی رشد مغز، سلامتی سیستم ایمنی و حتی متابولیسم آهن نقش زیادی دارد.
  4. سرشار از اسید چرب امگا 3 است.
  5. فشار خون را کنترل می کند.
  6. کلسترول بد را از بین می برد.
  7. بر روی مدیریت وزن تاثیر خوبی دارد.

اوتمیل برای لاغری

طبق نظر متخصصان تغذیه، فرآورده اوتمیل برای لاغری بسیار شگفت انگیز است. اوتمیل یک فرآورده حاصل شده از جو دوسر پرک است که با داشتن بعضی از مواد معدنی، فیبر و همچنین اسید های آمینه و فیبر ها باعث لاغری می شود. علاوه بر این، اوتمیل به خاطر مقادیر بالایی پروتئینی که دارد موجب لاغری و کاهش چربی های بدن می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لاغری می توانید با کارشناسان ما در این زمینه از طریق شماره 02179475000 و یا با مراجعه به سایت iranianclinic.com در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + چهارده =