مطلب پیشنهادی :
ad
+
ادبیاتفرهنگ و هنر

جواب حکایت نگاری صفحه ۱۰۴ نگارش دوازدهم + بازنویسی به زبان ساده

بازنویسی و گسترش حکایت سوداگری بار آبگینه داشت مربوط به حکایت نگاری صفحه 104 نگارش دوازدهم

جواب حکایت نگاری صفحه ۱۰۴ نگارش دوازدهم و بازنویسی حکایت سوداگری بار آبگینه داشت به زبان ساده، در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز عزیز فراهم شده است.

مطلب پیشنهادی : معنی تمام درس های فارسی دوازدهم همه رشته ها

بازنویسی حکایت نگاری صفحه ۱۰۴ نگارش دوازدهم

جواب حکایت نگاری صفحه ۱۰۴ نگارش دوازدهم

حکایت زیر را بخوانید و آن را به زبان ساده بازنویسی کنید.

سوداگری بار آبگینه داشت. یکی از باج گیران عنان بارگیرش بگرفت و بر آن بار آبگینه چوب دست خویش محکم فروفکت و گفت :«ای رفیق، چه در بار داری؟» گفت : «اگر چوب دیگر زنی هیچ!»

بازنویسی حکایت صفحه 104 نگارش 12 :

بازنویسی یک : تاجری بار شیشه و بلور داشت. یکی از کسانی که سد راه مردم می شد و چیزهای ارزشمند آن ها را به زور می گیرد افسار اسبش را گرفت و با عصای خود محکم روی شیشه ها کوبید و گفت : ای دوست در بارت چی داری؟ تاجر پاسخ داد : اگر یکبار دیگر بزنی هیچی ندارم.

بازنویسی دو : تاجری در مسیر برگشت به سرزمین خود در پشت شترش شیشه بسته بود. همینطور که داشت مسیر را طی می کرد ناگهان دزدی جلوی او را گرفت و با چوبی که در دستش داشت بر روی خورجین شتر که داخلش شیشه بود کوبید و پرسید : ای دوست در بار خود چه داری؟ تاجر جواب داد :‌ اگر همینطور با چوب دستی ات به خورجین شتر من بکوبی دیگر هیچ چیزی ندارم.

بازنویسی سوم : در زمان های قدیم تاجری با شترش در حال بازگشت به آبادی خود بوده است که در میان راه با راهزن هایی مواجه می شود. بار شتر تاجر شیشه بوده است و راهزنی که جلوی او را گرفته بود مدام با چوب خود بر روی خورجین شتر می کوبیده و می گفته ای دوست چه در خورجین داری؟ تاجر پاسخ داد : اگر ضربه دیگری بزنی هیچ چیزی آز آن باقی نخواهد ماند.

✅ حکایت نگاری صفحه ۱۰۴ نگارش دوازدهم را به سه صورت مختلف برای شما به زبان و نثری ساده بازنویسی کردیم، اگر سوال یا پیشنهادی دارید از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − یک =