مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

جواب صفحه ۹۸ تفکر و پژوهش ششم ؛ درس پرواز کن پرواز

پاسخ سوالات صفحه 98 فصل چهارم تفکر و پژوهش پایه ششم «هویت و ارزش»

جواب فعالیت های درس پرواز کن پرواز تفکر و پژوهش ششم ؛ در این نوشته به سوالات صفحه 98 کتاب تفکر ششم ابتدایی که شامل گفت و گو کنید و فعالیت در خانه صفحه ۹۸ می باشد، پاسخ می دهیم. با آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

جواب درس پرواز کن پرواز تفکر ششم

جواب سوالات درس پرواز کن پرواز تفکر و پژوهش ششم

جواب گفت و گو کنید صفحه 98 تفکر و پژوهش ششم

پس از شنیدن داستان، درباره‌ی پرسش های زیر گفت و گو کنید.

۱- عقاب در پایان داستان چه تفاوت ها و شباهت هایی با عقاب ابتدای داستان داشت؟
عقاب ابتدای داستان شخصیتی همچون مرغ و جوجه های داخل شکل مزرعه و کشاورز داشت اما در پایان داستان با پر کشیدن در آسمان به شخصیت اصلی خود برگشت.

۲- اگر دوست مرد کشاورز عقاب را به کوه نمی برد به نظر شما داستان زندگی عقاب چه می شد؟
مثل یک جوجه به زندگی خود ادامه می داد و وقتی هم که بزرگ می شد فکر می کرد که یک مرغ یا خروس هست و دیگر یک روحیه عقاب را نداشت و نمی توانست بر فراز آسمان ها پرواز کند و احساس قدرت داشته باشد.

۳- اگر خود را به جای جوجه عقاب بگذارید، کدام نوع زندگی را برای او ترجیح می دادید؟ چرا؟
زندگی اصلی خود عقاب، زیرا من دوست دارم آدم قدرت مندی شوم و با شکوفایی توانایی ها و استعداد هایم به موفقیت های زیادی برسم.

۴- پنج دقیقه درباره‌ی خود تامل کنید. در شما چه استعدادهایی وجود دارد که می توانید آنها را شکوفا کنید. برای شکوفا کردن این استعداد چه کارهایی می توانید بکنید؟
پاسخ قسمت اول سوال به عهده شما می باشد اما برای قسمت دوم می توانید بنویسید : ۱- سوال کردن از اطرافیان و استفاده از تجربه آن ها ۲- آموزش دیدن و تمرین کردن ۳- الگو گرفتن از کسانی که در زمینه ای که ما به آن علاقمندیم بسیار موفق بوده اند.

جواب تفکر و پژوهش ششم درس پرواز کن پرواز صفحه 98

جواب فعالیت در خانه صفحه 98 تفکر ششم

از پدر و مادر و دیگر بزرگان خانوده‌ی خود بپرسید : آیا در ادبیات فارسی با تجربیات خودشان داستانی وجود دارد که پایان آن شبیه انتخاب جوجه عقاب باشد؟ خلاصه‌ی داستان را در کتاب بنویسید.

خرگوش کوچولویی بود که فکر می کرد یک میمون است و با دوتا میمون در جنگلی زندگی می کرد. یک روز خرگوش به همراه میمون ها که برای پیدا کردن موز رفته بودند یک سنجاب را دیدند سنجاب با دیدن خرگوش کوچولو بسیار تعجب کرد. او نزدیک آنها رفت و به خرگوش کوچولو گفت: تو چرا موز میخوری تو باید هویج بخوری!

خرگوش کوچولو گفت: میمون ها موز میخورند نه هویج. سنجاب گفت: تو که میمون نیستی!! و ادامه داد: همراه من بیا تا به کنار رود خانه برویم و ببین که تو چقدر با میمون ها فرق داری اون روز خرگوش کوچولو فهمید که یک میمون نیست و او به کمک سنجاب تونست خانواده خودشو پیدا کنه و کنار اونها زندگی کنه.

دانش آموز عزیز شما می توانید با اضافه کردن عبارت «ماگرتا»‌ در انتهای جمله هایی که در گوگل جست و جو می کنید به بهترین پاسخ ها دسترسی پیدا کنید.

درس بعدی: جواب درس من عاقبت از این پل خواهم گذشت تفکر ششم
درس قبلی: جواب درس خرسی که میخواست خرس باقی بماند تفکر ششم

✅ به پایان سوالات صفحه ۹۸ درس پرواز کن! پرواز! تفکر و پژوهش ششم رسیدیم، برای مشاهده جواب سایر صفحات کافیست نام آن را به همراه عبارت ماگرتا در گوگل سرچ کنید. همچنین شما می توانید از بخش دیدگاه همین مطلب نیز با ما در ارتباط باشید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫121 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =