مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

چرا رودهای ایران قابل کشتیرانی نیستند 🕵️ مطالعات اجتماعی هفتم

سوال مطالعات اجتماعی هفتم : علت اینکه اغلب رودهای پرآب ایران قابل کشتیرانی نیستند چیست؟

چرا رودهای ایران قابل کشتیرانی نیستند؟ مطالعات اجتماعی هفتم، چون از شیب های تند کوهستانی جاری می شوند. جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : میراث فرهنگی چیست؟ مطالعات هفتم

چرا اغلب رودهای پرآب ایران قابل کشتیرانی نیستند مطالعات هفتم

چرا رودهای پرآب ایران برای کشتیرانی مناسب نیست

در اغلب رودهای پرآب ایران امکان کشتیرانی وجود ندارد و تنها در بخشی از رود کارون کشتی ها می توانند حضور داشته باشند. رود کارون از طریق خلیج فارس به اقیانوس هند و آب های بین المللی راه دارد. این رود در خدمت سیستم حمل و نقل درون شهری ارزان، ایمن، سریع و سازگار و مناسب با محیط زیست می باشد.

بیشتر بدانید : کارون بزرگترین رودخانه ایران می باشد که بزرگترین قسمت آن در استان خوزستان است. رودکارون همیشه نقش مهمی در پیشرفت کشاورزی، دامداری و رشد گردشگری در مناطق اطراف خود را داشته است. در روزی هایی که بارش زیاد می باشد عمق این رد تا 21 متر می رسد و نقاط کم عمق آن نیز دارای یک و نیم متر عمق می باشد.

یکی از مهم ترین بخش های این رود، پل سفید می باشد. این پل در سال ۱۳۱۵ ساخته شده است و به عنوان نماد شهر اهواز شناخته می شود و همیشه جمعیت زیادی در اطراف آن دیده می شود زیرا قدم زدن بر روی این پل واقعا لذت بخش می باشد.

به انتهای سوال چرا رود های ایران قابل کشتیرانی نیستند رسیدیم، اگر سوال درسی دیگر دارید آن را به همراه عبارت ماگرتا در گوگل جست و جو کنید. همچنین برای درج دیدگاه می توانید از بخش نظرات استفاده کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + بیست =