مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

نظامیه ها چگونه مدارسی بودند 🕵️ مطالعات اجتماعی ششم

پاسخ سوال مطالعات اجتماعی ششم : مدارس نظامیه چه ویژگی های داشتند و اولین بار توسط چه کسی تاسیس شد؟

مدارس نظامیه چه نوع مدارسی بودند؟ این مدارس که توسط خواجه نظام الملک تاسیس شد، محل بسیار خوبی برای کسانی بود که به دنبال کسب علم و دانش بودند. این افراد همان جا زندگی می کردند و هزینه تحصیل و زندگی آن ها با حکومت بود. معروف ترین نظامیه های معروف نیشابور و بغداد می باشند. در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی :
کدام پدیده های طبیعی مرز دو کشور را تشکیل میدهند

نظامیه ها چگونه مدارسی بودند

مدارس نظامیه چه ویژگی هایی داشتند

به مدیران و کسانی که در مدرسه های نظامی درس می دادند حقوق پرداخت می شد. مانند سایر مدارس در نظامیه ها نیز مقرراتی وجود داشت. استادانی که می خواستند در این مدارس درس بدهند باید رقابت شدیدی را برنده می شدند، همچنین شاگردان نیز با وسواس خیلی زیادی گزینش می شدند. در ظاهر این مدارس می توان فضاهای وسیع، ایوان های بزرگ و کاشی کاری های بسیار زیبایی را مشاهده کرد.

تاسیس نظامیه ها در دوران طلایی اسلامی برای آموزش علم های بروز و فنون آن باعث انقلاب خوبی در دامنه مدارس اسلامی شد. علت نامگذاری آن ها این بود که اولین مدارس با این سبک خاص توسط خواجه نظام الملک توسی تأسیس گردیدند. اگر نگاهی به تاریخ بیندازیم ممکن است فکر کنیم که این مکان ها خیلی ابتدایی بوده اند اما در آن زمان جز کامل ترین مکان ها علمی بوده اند.

همچنین در مقاله دیگری به سوال مسلمانان با چه وسیله ای موقعیت ستاره ها را مطالعه می کردند از کتاب مطالعات اجتماعی ششم پاسخ داده ایم که می توانید جواب آن را به صورت کامل مطالعه نمایید.

✅ حال که متوجه شدید نظامیه ها چگونه مدارسی بودند، از از طریق بخش دیدگاه نظرتان را درباره این مدارس برای ما بنویسید. همچنین اگر سوال درسی دیگری دارید آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =